j-
door j-styles Jan 4, 2011 om 21:20
Computers & telefonie

Mijn Acer laptop (Aspire 7730Z) valt steeds uit en accu problemen.

Ik heb sinds 2 jaar een Acer laptop. Na een half jaar ging de accu al stuk. Sindsdien zit ie dus standaard op netstroom. Sinds kort valt ie tijdens sommige programma's na ong 10 tot 20 min uit. Links onderin heb ik 2 lampjes. de linkse is een lampje (blauw) en rechts een batterij (groen). Als ik uitvalt moet ik altijd even wachten tot dat batterijtje oranje wordt. Dan pas kan ik hem weer aanzetten (dan pas wordt ie groen). Dus ligt het misschien wel aan mijn accu? Ik heb op internet ook even gezocht en daaruit bleek het misschien wel aan mijn ventilator lag. Dus heb hem even gestofzuigt maar dat hielp niet. Dus toch even schroefjes los gehaalt en even al het stof weggehaalt. Ook dat hielp helaas niet. Dus iemand met een gouden tip??? Alvast Bedankt!

13849 8 Rapporteer

ru
door rudasmus - Jan 5, 2011 om 00:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is: een goede diagnose te stellen.
Het kan vanaf de adapter tot en met de accu ergens ziten, waarschijnlijk is de accu niet eens kapot. De accu kan apart getest worden.
Een nieuwe kost gauw € 200
De aansluiting van de plug aan de laptop kan ook sluiting veroorzaken en dan schakelt alles uit. Maar de processor kan ook te warm worden, in het BIOS is die soms te af te lezen, anders een programma downloaden.
Succes

ikbenik
door ikbenik - Jan 5, 2011 om 01:13
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Haal de accu eens eruit en probeer het dan nog eens.

börgemeister
door börgemeister - Jan 5, 2011 om 02:49
506 Antwoorden / 25 Vragen

Wat ben ik toch een gelukig mens dat bij mij een dergelijk probleem nog nimmer is opgetreden met mijn Acer laptop van ca. 1½ jaar oud. Ook de verlengde ACER garantie van 3 jaren niet genomen. Als een ACER een slecht product zou zijn, dan zou ACER ook geen verlengde garantie aanbieden. Individueel kan altijd weleens iets verkeerd gaan binnen de garantieperiode.

Drie jaar geleden had ik een nieuwe Fiat Panda en na 2½ maand gaf de stuurbekrachtiging een probleem, een slecht contact, tot nu toe ben ik als Fiat Panda rijder de enige geweest met dit euvel. M.a.w. je kunt niet en product over één kam scheren als een slechtstaand product op zich, het blijft meestal individueel probleem op zich.

Een slecht product(onderdeel) is pas wanneer er tientallen of meer klachten zijn over het product, zoals o.a. in 2004 de Franse beeldbuis in Philips televisie die na ca. 4 jaar overleed. De laklaag van een bepaalde Opel. Het spontaan in brand geraken van het product en dit niet mer individueel is.

j-
door j-styles - Jan 5, 2011 om 17:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hi rudamus, je geeft aan dat je de accu kan testen.
Maar hoe kan je dit doen?
kan ik kijken of hij echt stuk is.
Alvast Bedankt!

druifje01
door druifje01 - Jan 5, 2011 om 17:52
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Misschien kom je hier verder mee als je het Acer-helpdesk zelf belt (0900-2020767). Want, helemaal uitvallen is natuurlijk niet goed. Ik vraag mij dan ook af hoe je kunt weten dat de accu stuk is.
(Mijn Acer-laptop, Aspire 5315 doet het al zeker 5 jaar in zekere zin uitstekend).

toolboy
door toolboy - Jan 5, 2011 om 18:03
965 Antwoorden / 40 Vragen

T`.s.

Werkt uw lappie ook op netstroom zonder accu??
Waar velen aan voorbijgaan is dat de spanning via/door de accu gaat.

T

j-
door j-styles - Jan 6, 2011 om 21:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

inmiddels heb ik een oplossing gevonden.
Als iemand die zelfde probleem heb,
Ik heb de onderkant (bij de ventilator) los geschroefd en het roostertje eraf gehaald. Zo kan er meer lucht vrij komen en valt ie niet meer uit.
Thx en succes allen!

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2011 om 22:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag j-styles,

Als het probleem ventilatie, warm worden is zou je een latje van ca 2 cm hoog aan de voorkant tegen de "pootjes" onder de laptop kunnen leggen. De laptop kantelt dan wat naar je toe. Ik heb dat enkele jaren met mijn Packard Bell laptop gedaan (heb nu een andere), omdat die ook steeds te snel heet werd en dan uitviel.

vr.gr.