vo
door vogelnest Sep 10, 2017 om 14:04
Computers & telefonie

Mijn mappen zijn leeg

Omdat mijn computer niet meer goed werkte heb ik deze teruggezet naar de fabrieksinstellingen.De computer werkt weer goed.
Helaas zijn al mijn aangemaakte mappen leeg.De namen bestaan allemaal nog,alleen zonder inhoud.Is de inhoud nog ergens vandaan te halen.

5964 7 Rapporteer

jo
door jorisw - Sep 10, 2017 om 14:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Geen backup gemaakt?

re
door reintje48 Sep 11, 2017 om 12:49
1 Antwoorden / 4 Vragen

Jawel, daarom stelt hij hier die vraag. Sjongejonge

Grunnen.
door Grunnen. Sep 12, 2017 om 08:55
509 Antwoorden / Vragen

Waar staat dat dan Reintjes48 dat er een backup is gemaakt.

reflecs
door reflecs Sep 12, 2017 om 12:48
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@reintje48. Nou, dat is een relevante vraag. Misschien heeft vraagsteller zelfs wel een back-up zonder dat hij zich dat beseft. Maar er wordt niet meer gereageerd helaas.

kv
door kvjapio - Sep 10, 2017 om 14:43
281 Antwoorden / Vragen

De fabrieksinstellingen wissen alle naderhand ingevoerde data. Hopelijk heeft u ergens nog een (oude) kopie liggen?

Ge
door Genee - Sep 10, 2017 om 14:47
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Aangemaakte mappen die nog bestaan bij terugzetten naar fabrieksinstelling, vreemd.
Misschien dat met een recovery-programma nog wat bestanden terug te halen zijn.
Om niet nog meer bestanden te overschrijven wel het programma met een andere computer downloaden en op een DVD of USB stick zetten en na aanzetten van de computer met verkenner naar dvd of usb gaan en programma starten.
Lees voor info
https://nl.hardware.info/forum/threads/data-terug-krijgen-na-formateren.178808/

reflecs
door reflecs - Sep 10, 2017 om 15:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Zijn het echte mappen of een snelkoppeling naar een andere partitie of schijf?
Staat software die u zelf geïnstalleerd had er nog bij?

tdmduc
door tdmduc - Sep 10, 2017 om 21:11
704 Antwoorden / 2 Vragen

Windows

7?

8?

10?

Via verkenner eerst uzelf heer en meester maken(Administrator).

Mapoptie verborgen bestanden aanzetten. In Windows 10 heet het "Verborgen items"

Zoek via de verkenner naar "Windows.old" en dan de map "Users".

Daar moet het nog ergens staan.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 10, 2017 om 21:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Win 95 :-)

tdmduc
door tdmduc Sep 10, 2017 om 23:21
704 Antwoorden / 2 Vragen

shure

Ge
door Genee - Sep 11, 2017 om 09:42
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie dat de faqman u ook niet gelukkiger heeft kunnen maken, jammer.
Waneer uw computersysteem naar wens ingesteld hebt verdiep u dan eens in het maken van een 'image' backup van de windowspartitie of hele schijf.
Bij (serieuze) softwareproblemen zult u daar veel profijt van hebben.
Daarmee niet meer nodig om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
Kijk eens op de site van schoonepc.nl onder Windows systeembeheer voor wat meer info daarover.

Ma
door MartinusW - Sep 11, 2017 om 13:02
1 Antwoorden / Vragen

Als je op een Windows10 PC met een Microsoft Account bent ingelogd, dan kun je gebruik maken van OneDrive. Je kunt dan je bestanden uit de cloud terughalen, mits je ze daar ook mee hebt laten synchroniseren. Ook andere cloud-diensten zoals Google Drive, Dropbox en iCloud (Apple) bieden je de mogelijkheid om bestanden decentraal op te slaan. Mogelijk heb je zelfs al bestanden in de Cloud staan. Voor wat betreft je e-mail kun je die gemakkelijk terughalen mits je gebruik maakt van IMAP als inkomende mailserver. Als je provider dit ondersteunt, zet dan het POP3 mail-account van je provider om naar IMAP. (Gmail, Hotmail, Outlook.com, Yahoo, iCloud hebben alle IMAP mogelijkheden).

Heb je een Apple PC dan is het vaak gebruikelijk dat er een automatische backup in iCloud wordt bewaard. Ook dan kun je na een reset naar fabrieksinstellingen je mappen terughalen.