Pr
door Proctorian Dec 22, 2019 om 05:44
Computers & telefonie
Mijndomein

Mijndomein, die kennelijk in Lelystad zit, lijkt bij monde van een agent aan de Korenbloemweg vrij veel belangstelling te hebben voor mijn computer.
Als ik mijn polar sporthorloge aan de computer hang, dan doemt ineens de naam van deze website op (die kennelijk ook zijn zaakjes regelt via amazon).
Maar het lijkt niet voldoende. Ook de videokaart met bijbehorende software gaat via deze webontwikkelaar. Jammer dat ik geen schermafdruk kan sturen.
Zelfs het system lijkt niet te ontgaan zijn.

2235 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2019 om 09:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is volkomen duidelijk. Sport is ook gevaarlijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 22, 2019 om 10:19
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mijn uitermate zinvol om in ieder geval alle cookies te verwijderen omdat het er op lijkt dat u ooit interesse heeft getoond voor 'mijn domein'en er een tracking cookie is achtergebleven. U kunt dat met bijv, ccleaner en het kan ook nuttig zijn om deze uit te voeren en een malwarescanner 'op uw computer los te laten'. https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/de-5-tekenen-van-malware-zo-ontdek-je-of-je-de-dupe-bent-64131/

Mogelijk heeft u al beveiligingssoftware waarin het verwijderen van malware een aparte optie is om te doen uitvoeren.

Pr
door Proctorian Dec 22, 2019 om 11:59
12 Antwoorden / 9 Vragen

Ach, je volgende ochtend staat er geen mijndomein meer in het rijtje. Hoe zou dat toch kunnen. En ik had geen cookies verwijderd. Misschien mag ik er bij vertellen dat deze agent van mijndomein drie deuren van mij vandaan woont. De Korenbloemweg 31 in Almere.

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2019 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal dat adres weg.

Pr
door Proctorian Dec 22, 2019 om 13:54
12 Antwoorden / 9 Vragen

En hoe haal ik dat adres weg.

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2019 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kan nu niet meer. Voorwaarden niet gelezen?

jo
door jorisw - Dec 22, 2019 om 10:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of je PC zit vol met virussen, of je trekt de verkeerde oorzaak-gevolg conclusies.

Overigens is het niet gek dat je Amazon tegenkomt: AWS is de grootste cloud computing provider, dus heel veel draait in hun de Amazon cloud.

Pr
door Proctorian Dec 22, 2019 om 12:00
12 Antwoorden / 9 Vragen

Jammer ik heb meerdere computers en geen daarvan loopt bij amazon binnen omdat ik mijn sporthorloge of videokaart laat draaien.

jo
door jorisw Dec 22, 2019 om 23:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan draait er op die ene die het wel doet iets wat wel contact met Amazon maakt.

diumenge
door diumenge - Dec 22, 2019 om 13:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zit met je lokale ip-adres op mijndomein. Wat is daar je verklaring voor?

Pr
door Proctorian Dec 22, 2019 om 13:48
12 Antwoorden / 9 Vragen

Dat is onmogelijk want ik heb mijndomein geblokkeerd.

diumenge
door diumenge Dec 22, 2019 om 14:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je 'NVIDIA Web Helper.exe' geeft anders als local en remote IP 127.0.0.1 aan en dat zou dan www.mijndomein.nl zijn.

Pr
door Proctorian Dec 22, 2019 om 14:13
12 Antwoorden / 9 Vragen

NVIDIA Web Helper.exe geeft op dit moment geen www.mijndomein.nl aan.

diumenge
door diumenge Dec 22, 2019 om 14:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar op je screenshot was dat wel het geval, en zowel je local al je remote IP werden als local aangegeven.

Pr
door Proctorian Dec 22, 2019 om 15:47
12 Antwoorden / 9 Vragen

Als ik andere websites local en remote blokkeer, dan zouden al die andere sites die ik heb geblokkeerd ook in deze screenshot moeten verschijnen en dat is niet zo.  Als ik nu weer een screenshot maak zie ik geen mijndomein meer. Dat is wel heeel toevallig. En dat terwijl ik al weken mijzelf afvroeg hoe mijndomein toch terecht kan komen in mijn sporthorloge enz.

aurora1
door aurora1 - Dec 22, 2019 om 15:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oké. En nu?
Bijv. de pc eens goed scannen op virussen, en daarnaast alle overbodige programma’s zoals tune Up, schoonmaakprogramma’s e.d. verwijderen?
Of dat horloge aan iemand cadeau doen met de kerst?

Pr
door Proctorian Dec 22, 2019 om 19:53
12 Antwoorden / 9 Vragen

Oh ja, schoonmaakprogramma's. Daar hebben we wat aan. Die maken meer kapot dan je leuk vind.

mi
door miennaamishaaz - Dec 23, 2019 om 22:42
725 Antwoorden / 1 Vragen

Ik raad u het volgende aan:

1. Check met deze site of uw email adressen zijn geleaked met een hack op bedrijven
https://haveibeenpwned.com/

2. Doe de volgende programma's instaleren
https://www.superantispyware.com/
https://www.malwarebytes.com/
https://www.hitmanpro.com/en-us.aspx

3 Zodra u de programma's geinstaleerd heeft, koppel de computer af van het internet. en start een volledige scan 1 programma per keer.

4 Volg de stappen die de programma's zeggen tijdens de trial periode.
5 De programma's geven aan wat u voor malware op uw computer heeft staan,
6 Herstart de computer,
7 Doe een volledige scan met de antivirus die op uw computer staat
8 Indien het meegeleverde antivirus macaffee is verwijder dit
https://service.mcafee.com/webcenter/portal/cp/home/articleview?locale=nl-NL&articleId=TS101331&_afrLoop=1439901006573094
Macafee is namelijk een zeer slechte antivirus, die meestal als een 30 dagen trial word meegeleverd en daarna zonder waarschuwing zichzelf uitschakeld.
9 Indien u geen macafee heeft doe een volledige scan met uw antivirus
10 Doe nogmaals een scan met de programma's die ik in stap 2 aanraade.
11 Herstart uw computer
12  Koppel de computer nu weer aan het internet. en kijk of u nog steeds die melding krijgt van "mijndomein"

Hopelijk is het zo duidelijk wat u kunt doen om deze mogelijke "malware" te verwijderen
Indien u vragen heeft. laat maar weten