wvdutchman
door wvdutchman Apr 26, 2008 om 16:16
Computers & telefonie

Mixer Vista vs XP Pro

Weet iemand of MS de geluids mixer nog eens verder gaan afmaken? Ik heb een computer met twee harde schijven, eentje met XP Pro en eentje met Vista Home Premium. Onder XP Pro kan ik mijn microfoon en muziek mixen en dus praten en muziek draaien in een chat programma en zlefs in MSN, maar onder VISTA wil dat niet langer. Ik heb hardware dat alles aankan,  de indicatie in Vista is een dikke 5 dus RUIM voldoende voor Vista, meer dan voldoende. Ik weet dat het NIET aan de hardware ligt en dat ik niet de enige met dit probleem ben. Ik werk met zowel de USA versies als met de NL versies en heb licenties voor alles, oem.

358 2 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Apr 26, 2008 om 17:57
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Wvdutchman

Mogelijk is er een geluidsmixer mee-geinstalleerd met de Audio driver.
Daar zou dan een icoontje van moeten staan rechtsonder in de taakbalk (kan verborgen zijn achter de << )
Ook kan die eventuele mixer terug te vinden zijn via
Start >Alle programma's

Vrgr. AF

wvdutchman
door wvdutchman - Apr 28, 2008 om 18:29
10 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Akkefiet;

De mixer weet ik te vinden, (veel is te vinden met of onder de rechter  muis toets)  ik heb de drivers welke beschikbaar zijn voor VISTA voor dit moederboard geinstalleerd maar er ontbreekt gewoon een boel wat ik onder XP WEL te zien krijg.  Lijkt mij een beperking van VISTA. Het moderboard is een INTEL 975BX en heb al op Intel site gekeken voor de laaste drivers voor de onboard geluids kaard wellke nu door IDT is overgenomen maar die leveren geen software of drivers dat moet via je moederboard leverancier. Intel leverd driver voor XP en dat werkt nog altijd als een trein, niks geen problemen. IK ben niet de enige die dit probleem heeft onder VISTA, ik heb het trouwens ook met mijn Laptop onder vista en genoeg andere mensen gehoord die met hetzlefde probleem te kampen hebben. Is ook de reden waarom ik binnenkort een DUAL boot maak op mijn Laptop. Bedankt voor je antwoord maar dat heb ik al lang geprobeerd..........is nu wachten op MS want zij zijn het die bepalen wat men tegenwoordig wel in VISTA met je geluidskaart mag uitspoken.........MVG