ke
door keijzerrr Apr 19, 2011 om 11:20
Computers & telefonie

Mobiel internet

Afgelopen zaterdag heb ik jullie programma gezien over KPN.
Ik heb ook een rekening van meer dan 9000 euro van KPN ontvangen voor mobiel internet.
Als je in nederland mobiel internet op buitenlandse sites worden dezelfde bedragen gerekend. Mijn rekening is terug gebracht tot 1000 euro.
Ik heb een email gestuurd en gebeld naar KPN en gevraagd of dat die regeling voor 100 euro ook geldt voor ons.
Maar dan wordt er gezegd dat je in het buitenland had moeten zijn op dat moment.
Maar volgens mij maakt het dus niet uit waar je bent als je op buitenlandse sites komt betaal je die idiote bedragen.
Ik begrijp het verschil niet, kan iemand mij dat uitleggen.

563 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

freya
door freya - Apr 19, 2011 om 11:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=keijzerrr schreef op dinsdag 19 apr 2011, 11:20]....
Als je in nederland mobiel internet op buitenlandse sites worden dezelfde bedragen gerekend.
....
Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat je hiermee bedoelt. Als je in Nederland bent en via je eigen provider verbinding maakt met het internet, maakt het daarna niet meer uit waar je naartoe surft. Al surf je naar een website op de Noordpool of Verweggistan, dat kost je niets extra.
Ik heb het idee dat er toch iets anders aan de hand is....

m.vr.gr. Freya

ja
door jansenleid - Apr 19, 2011 om 12:33
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Het is inderdaad zo dat wanneer je internet op gaat dat het niet uitmaakt of het naar een nederlandse of buitenlandse site is. Er moet dus iets anders aan de hand zijn.
Ik weet niet waar u woont. Het zou kunnen dat u in het grensgebied woont. En dat daardoor uw mobiel op een buitenlands netwerk overgaat omdat het signaal sterker is. Hierdoor kunnen de kosten flink oplopen.
Een andere mogelijkheid is dat u bij uw abonnement geen bundel/abonnement heeft voor mobiel internet. Dan betaalt u per MB, en die prijzen kunnen best fors zijn. Vooral als u regelmatig een filmpje kijkt, zoals Youtube of muziek luistert via internet. Naast uw gebruik van internet maakt u mogelijk ook kosten omdat uw telefoon constant in verbinding is met internet. Bijvoorbeeld omdat u heeft ingesteld dat uw mail automatisch opgehaald wordt, google maps constant aanstaat of u uw telefoon ook gebruikt voor navigatie. Ook is het mogelijk dat u websites niet goed afsluit en deze constant open staat.
Wellicht dat het één van deze oorzaken is? Mocht het inderdaad zo zijn dat het door het grensgebied komt, dan zou KPN hier netjes mee om moeten gaan. En zou u dit op de rekening moeten kunnen zien als roaming internet in Buitenland.
Als u geen internet bundel/abonnement heeft dan is het mogelijk uw eigen keuze geweest of verkeerde voorlichting door KPN.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer