na
door naat9 Apr 11, 2012 om 11:07
Computers & telefonie

Mobieltje 'vreemde tekens'

Heb net m'n nieuwe mobieltje binnen: Nokia 2720 Fold. Precies dezelfde als m'n oude want die was kapot. Ik heb het toestel aan de praat maar... het envelopje blijft hinderlijk knipperen (er zijn géén ongelezen emailberichten) en er staat bovenin het scherm een G in een vierkantje. Iemand enig idee wat het betekent en hoe ik het weg krijg. Op m'n oude toestel had ik die signalen nooit.

Voor als het belangrijk is voor het antwoord: Ik heb geen internet op de telefoon en bluetooth werkt normaal.

Alvast bedankt voor de reacties.

1659 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruiksaanwijzing eens door lezen?

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goh, dat ik dáár nou niet opgekomen ben, Carola! Het staat er niet in, wat dacht je? Als dit het niveau van de antwoorden tegenwoordig is, dan laat maar zitten. Ik vraag toch niet om iets geks? Ik weet iets niet, kan het niet vinden. Is het dan raar dat ik om hulp vraag? Met antwoorden zoals deze maak je dat mensen geen vragen meer durven stellen. Dank daarvoor Carola.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, je zult de eerste (en de laatste) niet zijn die de gebruiksaanwijzing niet (goed) leest.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit wel GPRS op toestel, zie ik. Misschien staat de G daarvoor, wat zou betekenen dat de functie aan staat.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

naat9 schreef op woensdag 11 apr 2012, 11:07: ....
Voor als het belangrijk is voor het antwoord: Ik heb geen internet op de telefoon en bluetooth werkt normaal.

Alvast bedankt voor de reacties.

Even voor de duidelijkheid, je bedoelt dat je géén internetabonnement hebt? De telefoon 'kan het', dus als je niet wil dat de telefoon gebruik maakt van het internet, zul je ervoor moeten zorgen dat het gebruik van internet in je telefoon is uitgeschakeld. Ga er dus niet klakkeloos vanuit dat je telefoon geen internet gebruikt, omdat je geen internetabonnement hebt......

Freya

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya, hoe doe ik dat? Ik heb net wel een sms van mijn provider ontvangen dat ik mms berichten kan ontvangen...Kon ik eerst ook niet. Hoef ik ook niet, wil ik ook niet. Hoe zet ik de functie uit? Onlogisch eigenlijk want als ik het wel wil zou ik het juist áán moeten zetten en dat heb ik niet gedaan.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met dat SMSje heb je de instellingen ingevoerd. Die kan je verwijderen. Hoe staat wel in je gebruiksaanwijzing.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 11 apr 2012, 12:23: Hoe staat wel in je gebruiksaanwijzing.

Blijkbaar niet, want die is door gelezen;-)

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

IS een GPRS verbinding te vergelijken met een internet verbinding. Dat heb ik namelijk laten blokkeren...

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat knipperende envelopje betekent waarschijnlijk dat je nog een ongelezen bericht in je Inbox hebt staan, waarschijnlijk van je provider met de instellingen voor de SMS en MMS berichten en voor de internet instellingen.

Die [G] is al meer dan tien jaar het symbool voor GPRS, dit staat ook duidelijk in de handleiding aangegeven, dus je reactie jegens Carola.83 vind ik een beetje ongepast.
GPRS kun je gewoon uitschakelen als je dit wenst.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het GPRS-netwerk is het 'gewone' GSM netwerk en ook over dat netwerk kan dataverkeer plaatsvinden. Weliswaar niet zo snel als over een 3G-netwerk, maar toch.

Freya

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bovenste 4 berichten boven mijn post stonden er nog niet toen ik mijn berichtje aan het maken was, dus alvast sorry voor het antwoord over die SMS en MMS, dit wist je dus al.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

GPRS kun je in principe aan laten staan, pas als je een internetverbinding gaat maken of als je een MMS verzendt, wordt er gebruik van gemaakt.
In mijn ouwe trouwe Nokia 5140 staat hij ingesteld als "Wanneer nodig"

Groet, Dirck