de
door del67110 Aug 15, 2012 om 14:05
Computers & telefonie

Mobile T

Hallo.ik ben vorige week naar T-mobele geweest voor een mobiel te kopen.Hij moest simlock vrij zijn.Maar volgens mij is hij dat niet.Het is een Samsung.Er zat €15,00 op,maar als je simlock vrij toestel hebt zit toch nooit geen bel te goed op.Ik belde eerst een 0900 nummer,maar kreeg te horen dat het niet ging.Toen probeerde ik het met een ander nummer en toen zeiden ze dat mijn bel te goed niet toe rijkend was.Dus dat kan toch ook niet.Hoe kom ik er achter dat het simlock vrij is.Alvast vriendelijk dank.Jeannie.

1413 12 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Aug 15, 2012 om 14:10
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote]
Hoe kom ik er achter dat het simlock vrij is

De simpelste manier is om er gewoon een SIM van een andere (werkende) telefoon in te duwen. Als dat werkt is de kans groot dat je telefoon simlockvrij is.

freya
door freya - Aug 15, 2012 om 14:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=del67110 schreef op woensdag 15 aug 2012, 14:05]....
Er zat €15,00 op,maar als je simlock vrij toestel hebt zit toch nooit geen bel te goed op.
....
Waarom zou dat niet kunnen? Dat beltegoed staat op je simkaart en heeft verder niets te maken met een eventuele simlock op het toestel. Als een toestel een simlock heeft, wil dat alleen maar zeggen dat het toestel alleen gebruikt kan worden met een simkaart van die betreffende provider. En dat kan best een prpaidkaartje zijn met een bepaald beltegoed.

Zoals al aangegevn, stop er een simkaart in van een andere provider en je weet of het toestel een simlock heeft of niet.

m.vr.gr. Freya

jo
door jorisw - Aug 15, 2012 om 15:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 15 aug 2012, 14:28]
Waarom zou dat niet kunnen? Dat beltegoed staat op je simkaart en heeft verder niets te maken met een eventuele simlock op het toestel.

Iets preciezer: het beltegoed staat op je prepaidaccount op de prepaid server van de provider. A.h.v. het nummer van de SIM wordt het juiste prepaidaccount gebruikt.

freya
door freya - Aug 15, 2012 om 16:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 15 aug 2012, 15:59][quote=freya schreef op woensdag 15 aug 2012, 14:28]
Waarom zou dat niet kunnen? Dat beltegoed staat op je simkaart en heeft verder niets te maken met een eventuele simlock op het toestel.

Iets preciezer: het beltegoed staat op je prepaidaccount op de prepaid server van de provider. A.h.v. het nummer van de SIM wordt het juiste prepaidaccount gebruikt.
Ja, dat snap ik verder ook wel......
Waar het om gaat is dat het prepaid tegoed aan de simkaart/account/telefoonnummer/provider hangt en dus niets te maken heeft met het al dan niet gesimlockte toestel. Ik dacht, ik schrijf het 'simpel' op, maar blijkbaar komt dat niet over....

Freya

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 15, 2012 om 16:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=del67110 schreef op woensdag 15 aug 2012, 14:05]Ik belde eerst een 0900 nummer,maar kreeg te horen dat het niet ging.Toen probeerde ik het met een ander nummer en toen zeiden ze dat mijn bel te goed niet toe rijkend was.
Dit kan heel goed kloppen, kosten voor het bellen van een 090x nummer kunnen makkelijk oplopen tot en met 1 euro 50 per minuut, ben je zo door het btg heen..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 15, 2012 om 16:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Heel simpel
- de simkaart die bij het toestel zat gooi je weg (eventueel verkopen op MP)
- je huidige simkaart stop je in het toestel

sunset_1
door sunset_1 - Aug 15, 2012 om 20:13
265 Antwoorden / 22 Vragen

Grote kans dat je toestel inderdaad simlock-vrij is, T-Mobile levert namelijk al langere tijd alle prepaid-toestellen zonder simlock. Wel kan het zijn dat de software (menu's etc) in T-Mobile stijl is gezet.

De snelste manier om te achterhalen of je toestel simlock-vrij is, is een simkaart van een andere provider dan T-mobile te proberen in je toestel. Kom je voorbij de pincode en start je toestel gewoon op, dan is er niets aan de hand.

Een tip voor de volgende keer: een T-Mobile winkel verkoopt alleen T-Mobile producten (net als een Telfort winkel alleen Telfort verkoopt en KPN alleen KPN). Als je iets 'algemeens' wilt hebben dan zijn er andere adressen waar je keuze hebt uit verschillende merken!

dc
door dcz - Aug 15, 2012 om 20:29
439 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien heb ik iets heel onbelangrijks maar TS is natuurlijk allang terug gegaan naar de winkel....toch?

Stiekum denk ik dat e.e.a. voor TS te ingewikkeld is...

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2012 om 14:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Probleempje is opgelost.
Klik hier.

.....Hallo allemaal,nog bedankt voor de vele tips.Van morgen moest ik naar het ziekenhuis,en moest geopereerd worden.Ik mocht niet alleen naar huis rijden.Die kennis had ook zijn mobiel bij zich,en ik heb hem gevraagd of hij zijn simkaart bij mij er in wilde doen.En ja hoor het werkte,dus is hij simlock vrij.Allemaal heel hartelijk bedankt.Groetjes Jeannie......

dirck
door dirck - Aug 16, 2012 om 17:14
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Eigenlijk begrijp ik de vraag niet helemaal.

Je moet beslist een simlock-vrij toestel hebben, maar je weet niet of het toestel wel simlock-vrij is.
Als iemand een simlock-vrij toestel wil hebben, dan ga ik er vanuit dat diegene al een simkaart heeft die daar dan in moet.
Waarom dan die simkaart er niet instoppen dan?

Nu heb je een ander gevraagd of die zijn simkaart er even in wou doen, maar was dit wel een simkaart van een andere provider? Voor hetzelfde was dit een simkaart van T-Mobile en dan weet je nog niet of het toestel wel simlock-vrij is.

Dirck

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2012 om 17:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dirck,

.....maar was dit wel een simkaart van een andere provider? Voor hetzelfde was dit een simkaart van T-Mobile en dan weet je nog niet of het toestel wel simlock-vrij is......
Aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht! Dat zou inderdaad ook nog het geval kunnen zijn.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2012 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Antwoord bij ander topic:

del67110 vrijdag 17 aug 2012, 11:00

Hallo Edrick,hij heeft een abonnement van de KPN.Nogmaals heel veel dank voor de antwoorden.Groetjes Jeannie.