Moet ik dit aanbod accepteren? of wat zijn mijn rechten
Beste mensen,
Ik heb een vraag.
22-09-2007 heb ik een abbonement aangeschaft in combinatie met een Nokia N72 Bij Ritel Roosendaal.
Ook heb ik hier een Parrot carkit bij gekocht.
Deze heb ik in laten bouwen bij een plaatselijke autogarage omdat dit via Ritel niet kon.
Nu is het zo dat als mijn telefoon contact heeft gemaakt met de carkit mensen mij dubbel horen praten en zichzelf ook.
Mijn telefoon is via next upgedate maar na opnieuw contact met de carkit kreeg ik last van het zelfde probleem.
Ik ben terug geweest naar Ritel die mijn telefoon opgestuurd heeft ter reparatie.
Ik heb de telefoon terug gekregen en nokia heeft als reparatie er achtergrond ruis uitgehaald.
In mijn auto aangekomen en opnieuw contact te hebben gemaakt met mijn carkit is het probleem nog steeds niet verholpen.
Ik heb Ritel weer gebeld deze zegt de telefoon niet terug te mogen nemen en moest contact zoeken met het hoofdkantoor.
Deze geven nu als oplossing dat ik een telefoon kan kopen tegen inkoopprijs waar hun een simkaartje in stoppen van de zelfde provider met hetzelfde nummer.
Dus eigenlijk een telefoon voor in de auto.
Zelf ben ik van mening dat Ritel dit probleem anders op moet lossen en mijn toestel gewoon moet vervangen met een toestel wat wel werkt.
nu 3 maanden verder heb ik nog geen oplossing en ik weet eigenlijk niet wat mijn rechten hierin zijn.
Vandaar deze vraag.
Kan iemand mij adviseren wat te doen en mij vertellen of ik inderdaad gewoon recht heb op een nieuw toestel?
Met vriendelijke groet,
Gert
"....is niet hun probleem" moet zijn: "....is niet uw probleem.
Dag Gert,
gelukkig heeft u beide zaken (telefoon en carkit) bij dezelfde zaak gekocht. Dus er kan niet naar een andere verkoper verwezen worden (en weer terug, het zgn. kastje-muur verhaal).
Ritel (de verkoper) is verantwoordelijk en geheel aansprakelijk. U heeft een telefoon met carkit gekocht en mag dus aannemen dat deze bij elkaar passen.
U kunt zich beroepen op het conformiteitsbeginsel, d.w.z. dat u dat krijgt wat u gekocht heeft en mag verwachten. En dat is een goed werkende telefoon in combinatie met die carkit.
Dus hoe Ritel het ook wendt of keert, zij dienen te zorgen dat u normaal kunt bellen (en gebeld worden) in uw auto. Dat Ritel contact moet zoeken met hun hoofdkantoor en zich vervolgens daarachter gaan verschuilen is totale onzin.
Ritel gaat zelfs geheel in de fout, door aan te geven, dat het probleem wel opgelost kan worden, door (tegen bijbetaling) een ander toestel te leveren. Op zich is dit heel mooi, tenminste die uitspraak. Daarmee geeft Ritel al heel duidelijk aan dat zij een produkt geleverd heeft, wat niet strookt met de verwachtingen die u had (en had mogen hebben).
U kunt en mag van Ritel nu verwachten dat zij dit probleem heel snel oplossen en hoe zij dat doen is niet hun probleem. Kunnen of willen zij dat niet (waarbij ik aanteken, dat zij het wel kunnen, maar misschien niet willen.....!), kunt u deze overeenkomst ontbinden, waarna u het gehele aankoopbedrag (in contanten en geen tegoedbon o.i.d.) dient terug te krijgen, zonder aftrek van enige kosten. Ritel is wettelijk verplicht hier aan mee te werken.
Gr. Hutch
Bedankt voor dit duidelijke antwoord ik ga er maandag gelijk werk van maken.
is mijn gevoel toch goed dat ze dit niet kunnen maken wist alleen niet waar ik mezelf op kon beroepen.
Nogmaals bedankt!!!
Met vriendelijke groet,
Gert Miltenburg
Een goede plaatsing dus iets anders monteren is vaak de oplossing van dit rondzingen!
Dus kijk of er een andere plek is.... maar zonder merk en type auto is dit lastig.
Gert,
u kunt zich beroepen op de volgende artikelen uit het Burgerlijk Wetboek (boek 7):
artikel 17, artikel 18, artikel 21 en artikel 22
Gr. Huth
Dan wilde ik , als verkopende partij, het verhaal nog wel even toelichten.
Dhr. Miltenburg is inderdaad bij mij teruggekomen ivm de echo-problemen tijdens gesprekken met zijn nokia N72, nadat deze koppeling had gemaakt met zijn parrot BT carkit.
Deze klachten komen bij telefoons met Symbian software blijkbaar wel eens vaker voor en zijn doorgaans na een software-update opgelost.
Vandaar dat wij dit toch in eerste instantie via nokia hebben proberen op te lossen. Eerst via een servicepunt (aangezien deze hier plaatselijk zit) en later voor een uitgebreidere controle naar een erkend reparateur van nokia zelf.
Nu de klacht na laatste “reparatie” weer terug bleek te komen, heb ik meneer al toegezegd dat we hiervoor gewoon een andere oplossing moeten zoeken, omdat we zo niet bezig kunnen blijven en hij gewoon moet kunnen bellen.
Feit is dat ik zulke beslissingen niet maak / kan maken, zonder eerst te overleggen met de directie. (en dat is geen totale onzin).
Nu is er als alternatief aangeboden, dat we dhr Miltenburg konden voorzien van een Duo-simkaart voor zijn abonnement (op onze kosten) en daarbij een apart toestel naar keuze met bluetooth ondersteuning, speciaal voor in de auto. Meneer zou dan voor dat toestel de helft vd inkoop prijs hoeven te betalen.
Dit enerzijds omdat we daarmee zeker zijn dat het probleem is opgelost en anderzijds, omdat veel klanten bewust voor zo’n oplossing kiezen, vanwege het gemak.
Een andere carkit is nl ook een mogelijkheid, maar dan zou de klant zijn huidige parrot uit moeten laten bouwen en weer een nieuwe erin.
Daar komt bij dat zelfs een originele nokia carkit geen garantie biedt dat meneer deze klacht niet meer heeft/krijgt.
Gebruikte toestellen worden normaalgesproken niet teruggenomen, maar het lijkt erop dat dit in deze de enige resterende oplossing zou geven.
Dit natuurlijk ervanuitgaand dat dhr Miltenburg geen heil ziet in het door ons aangeboden alternatief, want daar heb ik zelf nog niets van hem over vernomen.
Ik ga meneer straks weer bellen en heb er alle vertrouwen in dat we tot een concrete oplossing gaan komen.
Ik heb een telefoon gehad van de verkoper.
ik ben gisteren naar de winkel geweest en heb vandaag een telefoontje gehad.
As vrijdag of zaterdag ga ik terug naar de winkel en is dit verhaal de wereld.
ik wil iedereen bedanken voor de adviesen die ik heb gekregen op dit onderwerp.
Nadat het probleem opgelost is laat ik weten hoe het verder verlopen is.
Ik heb erg veel vertrouwen in een goed eind resultaat omdat ik al jaren vaste klant ben bij Ritel Roosendaal en tot nu toe nooit geen klachten heb gehad.
Alleen is het soms moeilijk voor een klant erachter te komen wat je rechten zijn en wat de keuze mogelijkheden zijn.
Daar is deze site een zeer goed hulpmiddel bij heb ik gemerkt.
Hiervoor mijn dank!!!
Gert Miltenburg
zo lekker nederlands van mij maar kan helaas het bericht niet meer aanpassen. ik hoop dat iedereen snapt wat er bedoeld wordt:-D
@ Ritel (Deverkoper),
dank voor uw reactie.
@ Gert,
graag gedaan en zoals ik het zie, zal dit inderdaad wel op een correcte wijze worden opgelost, ook al omdat u er zelf vertrouwen in hebt.
Gr. Hutch
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Moet je voor een 14 jarige audi 4 die nieuwe verplichtingen ook in laten bouwen
Er valt weinig toe te lichten. Het betreft een Audi 4 station 14 jaar oud, 167.000 km gereden, perfect onderhouden volgens het boekje, zonder grote boemsera's alleen hier en daar gerepareerde blikschade en een enkele lakkras. Lees meer
Zelfscan kassa proces wel legaal wet 27wvs zecht nee wet art282a nee
Betaal aan de band of weiger je tas te openen zelfs de politie mag je tas niet in Google maargoed hoe meer je in de stront roert hoe meer die stinkt
Leuke uit!ending zeker weten een topper
De zelf scan kassa vs vara kassa
Lets get redy for rumble
Lees meer
Smartphone APPS werken niet
Heb een Poco x3 van 35 mnd oud.
Sinds kort openen enkele APPS niet.
Moet tel herstarten dan probleem verholpen (tijdelijk)
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug gezet nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen.
Hoe los ik dit o
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
![doetinchem](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/5049b064676200ec5c676cba3ed97353b229d8007e1890de470cc0b5215d9cdc.png)
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer