dj
door djeeem Dec 8, 2007 om 20:10
Computers & telefonie

Moet ik dit aanbod accepteren? of wat zijn mijn rechten

Beste mensen,

Ik heb een vraag.
22-09-2007 heb ik een abbonement aangeschaft in combinatie met een Nokia N72 Bij Ritel Roosendaal.
Ook heb ik hier een Parrot carkit bij gekocht.
Deze heb ik in laten bouwen bij een plaatselijke autogarage omdat dit via Ritel niet kon.
Nu is het zo dat als mijn telefoon contact heeft gemaakt met de carkit mensen mij dubbel horen praten en zichzelf ook.
Mijn telefoon is via next upgedate maar na opnieuw contact met de carkit kreeg ik last van het zelfde probleem.
Ik ben terug geweest naar Ritel die mijn telefoon opgestuurd heeft ter reparatie.
Ik heb de telefoon terug gekregen en nokia heeft als reparatie er achtergrond ruis uitgehaald.
In mijn auto aangekomen en opnieuw contact te hebben gemaakt met mijn carkit is het probleem nog steeds niet verholpen.
Ik heb Ritel weer gebeld deze zegt de telefoon niet terug te mogen nemen en moest contact zoeken met het hoofdkantoor.
Deze geven nu als oplossing dat ik een telefoon kan kopen tegen inkoopprijs waar hun een simkaartje in stoppen van de zelfde provider met hetzelfde nummer.
Dus eigenlijk een telefoon voor in de auto.
Zelf ben ik van mening dat Ritel dit probleem anders op moet lossen en mijn toestel gewoon moet vervangen met een toestel wat wel werkt.
nu 3 maanden verder heb ik nog geen oplossing en ik weet eigenlijk niet wat mijn rechten hierin zijn.
Vandaar deze vraag.
Kan iemand mij adviseren wat te doen en mij vertellen of ik inderdaad gewoon recht heb op een nieuw toestel?

Met vriendelijke groet,

Gert

692 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 8, 2007 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

"....is niet hun probleem" moet zijn: "....is niet uw probleem.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2007 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hutch,

Alweer een kroonjuweeltje. Mijn complimenten.

Collegiale groet, Read2/Ton

ve
door verwijderd - Dec 8, 2007 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Gert,

gelukkig heeft u beide zaken (telefoon en carkit) bij dezelfde zaak gekocht. Dus er kan niet naar een andere verkoper verwezen worden (en weer terug, het zgn. kastje-muur verhaal).

Ritel (de verkoper) is verantwoordelijk en geheel aansprakelijk. U heeft een telefoon met carkit gekocht en mag dus aannemen dat deze bij elkaar passen.

U kunt zich beroepen op het conformiteitsbeginsel, d.w.z. dat u dat krijgt wat u gekocht heeft en mag verwachten. En dat is een goed werkende telefoon in combinatie met die carkit.

Dus hoe Ritel het ook wendt of keert, zij dienen te zorgen dat u normaal kunt bellen (en gebeld worden) in uw auto. Dat Ritel contact moet zoeken met hun hoofdkantoor en zich vervolgens daarachter gaan verschuilen is totale onzin.

Ritel gaat zelfs geheel in de fout, door aan te geven, dat het probleem wel opgelost kan worden, door (tegen bijbetaling) een ander toestel te leveren. Op zich is dit heel mooi, tenminste die uitspraak. Daarmee geeft Ritel al heel duidelijk aan dat zij een produkt geleverd heeft, wat niet strookt met de verwachtingen die u had (en had mogen hebben).

U kunt en mag van Ritel nu verwachten dat zij dit probleem heel snel oplossen en hoe zij dat doen is niet hun probleem. Kunnen of willen zij dat niet (waarbij ik aanteken, dat zij het wel kunnen, maar misschien niet willen.....!), kunt u deze overeenkomst ontbinden, waarna u het gehele aankoopbedrag (in contanten en geen tegoedbon o.i.d.) dient terug te krijgen, zonder aftrek van enige kosten. Ritel is wettelijk verplicht hier aan mee te werken.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Dec 8, 2007 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor dit duidelijke antwoord ik ga er maandag gelijk werk van maken.
is mijn gevoel toch goed dat ze dit niet kunnen maken wist alleen niet waar ik mezelf op kon beroepen.
Nogmaals bedankt!!!

Met vriendelijke groet,

Gert Miltenburg

ve
door verwijderd - Dec 9, 2007 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede plaatsing dus iets anders monteren is vaak de oplossing van dit rondzingen!

Dus kijk of er een andere plek is.... maar zonder merk en type auto is dit lastig.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2007 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gert,

u kunt zich beroepen op de volgende artikelen uit het Burgerlijk Wetboek (boek 7):

artikel 17artikel 18 artikel 21  en  artikel 22

Gr. Huth

ve
door verwijderd - Dec 11, 2007 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan wilde ik , als verkopende partij, het verhaal nog wel even toelichten.

Dhr. Miltenburg  is inderdaad bij mij teruggekomen ivm de echo-problemen tijdens gesprekken met zijn nokia N72, nadat deze koppeling had gemaakt met zijn parrot BT carkit.

Deze klachten komen bij telefoons met Symbian software blijkbaar wel eens vaker voor en zijn doorgaans na een software-update opgelost.

Vandaar dat wij dit toch in eerste instantie via nokia hebben proberen op te lossen. Eerst via een servicepunt (aangezien deze hier plaatselijk zit) en later voor een uitgebreidere controle naar een erkend reparateur van nokia zelf.

Nu de klacht na laatste “reparatie” weer terug bleek te komen, heb ik meneer al toegezegd dat we hiervoor gewoon een andere oplossing moeten zoeken, omdat we zo niet bezig kunnen blijven en hij gewoon moet kunnen bellen.

Feit is dat ik zulke beslissingen niet maak / kan maken, zonder eerst te overleggen met de directie. (en dat is geen totale onzin).

Nu is er als alternatief aangeboden, dat we dhr Miltenburg konden voorzien van een Duo-simkaart voor zijn abonnement (op onze kosten) en daarbij een apart toestel naar keuze met bluetooth ondersteuning, speciaal voor in de auto. Meneer zou dan voor dat toestel de helft vd inkoop prijs hoeven te betalen.

Dit enerzijds omdat we daarmee zeker zijn dat het probleem is opgelost en anderzijds, omdat veel klanten bewust voor zo’n oplossing kiezen, vanwege het gemak.

Een andere carkit is nl ook een mogelijkheid, maar dan zou de klant zijn huidige parrot uit moeten laten bouwen en weer een nieuwe erin.

Daar komt bij dat zelfs een originele nokia carkit geen garantie biedt dat meneer deze klacht niet meer heeft/krijgt.

Gebruikte toestellen worden normaalgesproken niet teruggenomen, maar het lijkt erop dat dit in deze de enige resterende oplossing zou geven.

Dit  natuurlijk ervanuitgaand dat dhr Miltenburg geen heil ziet in het door ons aangeboden alternatief, want daar heb ik zelf nog niets van hem over vernomen.

Ik ga meneer straks weer bellen en heb er alle vertrouwen in dat we tot een concrete oplossing gaan komen.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2007 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een telefoon gehad van de verkoper.
ik ben gisteren naar de winkel geweest en heb vandaag een telefoontje gehad.
As vrijdag of zaterdag ga ik terug naar de winkel en is dit verhaal de wereld.
ik wil iedereen bedanken voor de adviesen die ik heb gekregen op dit onderwerp.
Nadat het probleem opgelost is laat ik weten hoe het verder verlopen is.
Ik heb erg veel vertrouwen in een goed eind resultaat omdat ik al jaren vaste klant ben bij Ritel Roosendaal en tot nu toe nooit geen klachten heb gehad.
Alleen is het soms moeilijk voor een klant erachter te komen wat je rechten zijn en wat de keuze mogelijkheden zijn.
Daar is deze site een zeer goed hulpmiddel bij heb ik gemerkt.
Hiervoor mijn dank!!!

Gert Miltenburg

ve
door verwijderd - Dec 11, 2007 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo lekker nederlands van mij maar kan helaas het bericht niet meer aanpassen. ik hoop dat iedereen snapt wat er bedoeld wordt:-D

ve
door verwijderd - Dec 11, 2007 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ritel (Deverkoper),

dank voor uw reactie.

@ Gert,

graag gedaan en zoals ik het zie, zal dit inderdaad wel op een correcte wijze worden opgelost, ook al omdat u er zelf vertrouwen in hebt.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Dec 12, 2007 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben vandaag terug geweest naar de winkel en ze hebben het heel goed voor mij opgelost.ik heb mijn oude telefoon in mogen ruilen voor een Samsung.
Deze heeft al contact gehad met mijn Carkit en ik heb geen probleem ondervonden nadat ik mensen gebeld heb of mensen mij gebeld hebben.
Ik wil Frank (de verkoper) bedanken voor de correcte oplossing!!!

Groeten Gert Miltenburg