ray1967
door ray1967 Jun 29, 2016 om 17:32
Computers & telefonie

Monitor start niet op

Onze zoon heeft een Dell Inspiron 560 desktop, daarvan was de monitor d.m.v. HDMI kabel verbonden, maar dat gaf veel problemen met dat de HDMI poort niet gevonden werd, dus heb ik de standaard bijgeleverde DVI kabel geplaatst, wat even goed leek te gaan maar ook nu problemen dat de monitor niet opstart en de melding geeft "Entering power save mode".

Besturings systeem is windows 10 , misschien kan iemand verder helpen..

8362 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 29, 2016 om 17:48
7196 Antwoorden / 3 Vragen

POWER SAVING MODE (OPGELOST) DIGITAL POWER SAVING MODE
Wat een ellende, op internet allemaal onzin oplossingen waar ik uren mee bezig ben geweest. Tis eigenlijk heel simpel. (digital of analoge)power saving mode betekent niet meer dan "no signal". Het heeft niets met energie of wat dan ook te maken. Maw: de grafische kaart is waarschijnlijk kaduuk en er wordt geen signaal meer naar het beeldscherm gegeven. LG zegt dan: power saving mode. Er is met je beeldscherm niets aan de hand. Bij mij was het beeld eerst wissellend, dan deed ie het weer wel en dan weer niet (ondertussen was de grafische kaart langzaam aan het kortsluiten gegaan door een stukje los metaal wat er boverop terecht was gekomen)
De link:

http://www.windowsonline.nl/windows_xp/power_save_mode-t1438.0.html

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2016 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je al eens gekeken of de monitor het wél doet als je die op een andere compu aansluit?
Dan kun je - als die het wél doet - de fout bij de desktop gaan zoeken.
Videokaart? Stof?

ray1967
door ray1967 Jun 29, 2016 om 18:17
93 Antwoorden / 38 Vragen

Monitor werkt wel op en andere pc, zal de kast eens open maken voor wat stof betreft.

Mocht de videokaart defect zijn is deze nog via Dell te verkrijgen?,  pc is namelijk van 2010 het gaat om de 512 MB Nividia Geforce G310

edrick3
door edrick3 Jun 29, 2016 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit

Donna Paola
door Donna Paola - Jun 29, 2016 om 18:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je wel de mode van de monitor op dvi gezet? DVI moet ook een audiokabel worden gebruikt, anders geen audio.

ray1967
door ray1967 Jun 29, 2016 om 18:18
93 Antwoorden / 38 Vragen

Heeft gewoon gewerkt, dus neem aan dat dit goed zit..

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2016 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Of die nog (al dan niet) via Dell te verkrijgen is weet ik niet. Valt te informeren. Wat info van Tweakers: Er zijn geen actuele prijzen bekend van dit product. De laatst bekende laagste prijs was € 76,23 op dinsdag 26 april 2016.
Suc6

ray1967
door ray1967 Jul 2, 2016 om 16:26
93 Antwoorden / 38 Vragen

Nieuwe videokaart aangeschaft en hiermee is het probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties..

edrick3
door edrick3 Jul 2, 2016 om 17:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi zo. Zoon ook weer blij.
Bedankt voor het terugmelden.
Goed weekend.

Ma
door Mat Matheij - Jul 2, 2016 om 16:40
986 Antwoorden / 3 Vragen

De DVI norm is in principe dezelfde als HDMI. Echter zonder geluid. Op de al dan niet nadien bijgeplaatste videokaart zal wel gekozen moeten worden voor een van de aanwezige uitgangen.