kw
door kweetutnie Aug 16, 2006 om 14:23
Computers & telefonie

Mozilla Firefox 1.5

Onlangs is het programma Mozilla Firefox 1.5 door mijn zwager op de PC geïnstaleerd .

Ik ben hier helemaal niet blij mee, maar het is geschied en je kunt zeggen wat je er van wilt.........ik vind ook dat hij dat eerst had moeten vragen aan me en dan had ik gelijk neen gezegd. nu het volgende , ik wil het van de PC af halen , dus alles verwijderen.........., lukt niet dus.

Bji alle verschillende accounts geprobeerd via conf. scherm , de software opzoeken en aanklikken dat ik het wil verwijderen.

Zonder resultaat.....!!!!

Wie kan me helpen om dit toch van mijn pc te verwijderen.

ik wacht op bruikbare oplossingen!!!

Alvast dank

1136 41 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 16, 2006 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet wel aangemeld zijn als administrator.
Waarschijnlijk moet de dit met een wachtwoord.
Ik zou maar eens vragen aan die zwager.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2006 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wat is er mis met Firefox?
Moet zeggen dat ik in het begin ook even moest wennen, maar nu voor mij absoluut geen IE meer; zowel thuis als op het werk.
En om te verwijderen (XP):
Start
Programmatoegang- en instellingen
Programma's wijzigen of verwijderen
Daar moet je het programma normaliter gewoon kunnen vinden & verwijderen?
Heeft je zwager trouwens IE er gewoon niet op laten staan?

ve
door verwijderd - Aug 16, 2006 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder zijn meug natuurlijk, maar ik wil toch aanraden om Firefox een poosje uit te proberen. Ook ik ben hooked en IE blijft lekker langs de zijlijn staan.

Mvgr - B

PS: een mooiere hulde aan dit (gratis, dus geen commercieel oogmerk hebbend) product bestaat toch niet?

ve
door verwijderd - Aug 16, 2006 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van Harte Gefeliciteerd, U is namelijk een van de weinige ontevreden gebruikers, en dat is zeldzaam, tenzij U nog een weekje doorgaat en misschien wel jammer vind, dat U dit schreef....

Het is anders,en na vele jaren IE inderdaat niet zomaar makkelijk te gebruiken, totdat je de voordelen hebt geleerd en niet meer zonder kan.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2006 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kweetutnie,
Die zwager van u heeft deze browser bij u geinstalleerd om:

  1. uw privacy beter te beschermen
  2. uw computer beter te kunnen beschermen tegen ongewenste indringers.
Daarnaast kunt u Firefox zelf helemaal aanpassen aan uw wensen.  Dit kunt u doen door Extensies aan deze browser toe te voegen zoals TrustWatch. Hiermee kunt u zien of een pagina die Google voor u gevonden heeft wel veilig is.

Internet Explorer is nl. een browser waarmee u alle sites kunt bekijken en dus ook de onbetrouwbare. Daardoor biedt deze ook minder bescherming biedt tegen ongewenste indringers.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben overgestapt op Firefox en Thunderbird en wil beslist niet terug naar Explorerer of Outlook. Maar ook Mozilla heeft wel gebreken maar die worden door hobbyisten vaak snel en goed opgelost. Via dit bericht een verzoek aan die techneut(en) van Mozilla programma's.
Ik heb n.l een probleem. Geluid wat ik toegevoegd heb aan een website is in Firefox niet hoorbaar te krijgen. In Explorer werkt dat zonder problemen. Wie helpt mij daarmee uit de brand?

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo grijzegolf

Het kan handig zijn om deze vraag als nieuwe vraag te stellen (dit is al weer een gedateerd bericht dat niet meer door iedereen gelezen wordt)
om je vraag actueel te maken.
Wellicht is het handig het stukje script waarmee je het geluid aanroept bij te voegen in je vraag.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb problemen met fire fox/mozilla. Als ik iets wil bekijken dan blijft de helft van mijn  mail onleesbaar en ik kan het niet tevoorschijn halen. Wie weet hoe ik het leesbaar kan maken?

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ikweetnie,

Waarom wil je het programma ervan af halen? Gaat het misschien te langzaam?. Het kan zijn dat je dan spyware erop hebt. Je kan het eventueel aan je zwager vragen om het te verwijderen. Ook kan je bij start, zoeken Mozilla aangeven. Misschien heb je anders de mogelijkheid om alles opniew te installeren, als niets meer helpt.

Groetjes
Marja15

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mozilla gewoon niet meer starten om op internet te gaan maar gewoon IE zou toch voldoende moeten zijn.

Als Mozilla vanzelf start (?) dan afsluiten en IE daarna opstarten
waarna er meestal een vraag komt om dit de standaard browser te maken.

Als U dit met "ja" beantwoord zou alles o.k. moeten zijn. Mozilla er vanaf halen is dan niet nodig.

Met welk programma kijkt U de mail in?

Of gaat dat goed?

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Merlijn,
Firefox (internet) of Thunderbird (e-mail)?
Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grijzegolf@
Heb je bij extra>opties>geavanceerd>update de mogelijkheid voor updatecheck aanstaan? Altijd goed om de nieuwste versie te hebben.
Je probleem kan ook het gevolg zijn van een extentie die bijv. javascript blokkeert. Ik gis maar wat:)

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb Mozilla firefox op mijn pc gehad enkele weken, en op een andere PC gebruiken we het nog steeds omdat mijn man het programme top vind.

Echter ik heb het op mijn eigen pc laten verwijderen, kan er niet aan wennen en blijf trouw aan IE.

Dus toch een echte, ontevreden klant over mozilla, maar dan met de reden waarom moeite moeten doen om te wennen aan iets anders terwijl het oude goed werkt.

Ok beveiliging, Mijn pc is perfect beveiligd daar zal IE geen afbreuk aan doen, je bent er nog altijd zelf bij wat je binnenhaalt en wat je opent. En er zijn genoeg manieren om je pc te beveiligen en veilig te werken met IE.

En idd uw zwager had eerst wel mogen vragen of u het op prijs stelde dat hij mozilla bij u zou installeren, hoe goed bedoeld ook.

Messchien kunt u beter uw pc beveiligen voor visite ipv het internet.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat uw zwager mozilla verwijderen en zorg daarna dat hij niet meer aan uw pc kan komen.

Ongevraagd dingen op uw pc zetten en dan waarschijnlijk zeggen dat wat hij heeft gedaan beter is dan uw eigen browser  is wel erg arrogant.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de Friezen onder ons. Firefox is er ook in het Frysk.
Hier te downloaden als u een friese browser wilt:

Firefox
in ut Frysk

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk normaal mens gaat een internet browser in dialect installeren?

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt die geweldige firefox gewoon laten staan op jouw pc en IE als standaard browser laten draaien.
Maakt idd het downloaden van Microsoft gemakkelijker.
Start IE en dan volgt de vraag IE is niet de standaard browser wilt IE als standaard browser hebben en dan kun jij jouw antwoord geven.
Sterkte en verdiep je in de materie dan hebben zwagers niet de kans om met jouw pc aan de haal te gaan.
met vriendelijke groet
driemaaldrie

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Johan, Fries is geen dialect, maar een taal.

En ik ben best trots op mijn taaltje.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar www.zdnet.nl en download CCcleaner. Met dit programma kun je een oa programma's verwijderen.

Mag je toch aanraden om een de mogelijkheden van Firefox te bekijken.
Ga eens bijvoorbeeld naar extra, optie en privacy. Hierin staan alle wachtewoorden die je op de door jouw gebruikte sites nodig hebt en die je gemakkelijk nog wel eens wil vegeten.
Als je aan de mogelijkheden gewend bent, dan wil je niet anders.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook dit proberen .

klik op zoeken vind het en verwijderhet uit het zoek venster.

Meschien lukt dat wel .Ik kan het niet proberen want ik heb dit niet.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Recover je computer  en je bent overal vaaf.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ria, dit is dus niet de juiste manier om programma's te verwijderen.
Programma's verwijder je via Configuratiescherm > Software of via de uninstall die meegeleverd wordt.
De restanten die daarna overblijven kun je dan wel op jouw manier verwijderen.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag brynnar,

ik heb mozilla/firefox internet en de mail open ik met incredimale. Ging altijd prima tot mozilla werd geinstalleerd. Nu krijg ik allemaal halve pagina of een klein stukje van de tekst, foto's etc zijn verdwenen. Hoe kan ik die weer zichtbaar maken?

Vast bedankt,merlijn

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag brynnar,

ik heb mozilla/firefox internet en de mail open ik met incredimale. Ging altijd prima tot mozilla werd geinstalleerd. Nu krijg ik allemaal halve pagina of een klein stukje van de tekst, foto's etc zijn verdwenen. Hoe kan ik die weer zichtbaar maken?

Vast bedankt,merlijn

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb Firefox omdat ik hiermee gemakkelijk de tekst kan vergroten en voor mij meer leesbaar te maken, maar gebruik hem naast de oude IO

Gaat prima samen

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben heel tevreden over firefox, alleen werken niet alle sites met firefox en moet ik toch internet explorer opstarten. Ook komt het voor dat sites die niet werken via firefox er voor zorgen dat heel firefox eruit gegooid wordt. Of kunnen deze 'problemen' aan mijn instellingen liggen

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zwager kan zich het beste met  je zuster bezig houden en niet mer je PC !

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Careon@

Je kunt dit voorkomen door de extensie IE-Tab in Firefox te installeren.
Dit kan via Extra>Extensies  en vervolgens klikken op meer extensies verkrijgen

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Akkefiet,

Nooit geweten. BEDANKT

ve
door verwijderd - Aug 18, 2006 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kweetutniet,

Ik heb Firefox ook installiert en enkele dagen uitgeprobeert. ik vondt het helemaal niets en heb het maar gauw weer verwijdert. Gewoon Configuratiescherm en dan op Software. Hier kun je het veilig verwijderen!

Groetjes

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 02:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

kun je beter een vingerafdruk-sensor kopen veel makelijker en veiliger bij aldi voor 19.99€

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel veel discussie over Firefox heeft je vraag uitgelokt. Ik heb F. ook zelf geinstalleerd gehad.  Maar, ik kon toen de UPDATEPAGINA van Windows niet meer benaderen. Dat vind ik toch wel heel vervelend, dus gebruik ik F. daarom niet meer.

Een tweede nadeel vond ik dat de Yahoo toolbar er niet op kreeg. Die gebruik ik veel i.p.v. Google.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel veel discussie over Firefox heeft je vraag uitgelokt. Ik heb F. ook zelf geinstalleerd gehad.  Maar, ik kon toen de UPDATEPAGINA van Windows niet meer benaderen. Dat vind ik toch wel heel vervelend, dus gebruik ik F. daarom niet meer.

Een tweede nadeel vond ik dat de Yahoo toolbar er niet op kreeg. Die gebruik ik veel i.p.v. Google.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd!
Windows update (online) pakt normaal gesproken IE automatisch als browser, ongeacht of je Firefox als standaard hebt ingesteld.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt misschien eentonig maar ook ik ben enthousiast over FireFox.
Maar wellicht een tip:  op www.openlessons.nl vond ik:

Firefox (Browser)

Mozilla Firefox is een gratis webbrowser, waarvan de eerste
officiële versie werd gelanceerd op 9 november 2004. Mogelijkheden van
de browser zijn onder meer het kunnen blokkeren van ongewenste vensters
en advertenties, het werken met tabbed browsing waardoor meerdere
pagina's naast elkaar open kunnen staan en het aanpassen van het
programma aan de eigen wensen met behulp van een of meerdere extensies
(hulpprogramma's). Frank Hoek maakte voor de site Open Source Articles
een Nederlandstalige handleiding over de beginselen van Firefox.

Die handleiding is misschien iets voor U om Uw aversie te overwinnen!

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik had er ook mozilla en thunderbird voor de email,maar ik was er ook niet tevreden over.Ik heb al heel lang slimbrouwser als inplaats van ie.Deze vind ik nog het fijnst.Kijk eens bij seniorweb en dan links software.Ik gebruik wel outlook expres.Vind ik nog steeds het beste.Ik heb wel xp.En daar heb ik het gewoon via configuratie en dan software,en het was zo verwijderd.Je moet dan wel de pc.opnieuw opstarten.Misschien dat je hier iets aan hebt.Groetjes Jeannie.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank , Dank ....voor jullie reacties. Met veel proberen van jullie tips ben ik er in geslaagd om dit programma van de pc te verwijderen.

Het heeft wat moeite gekost , maar ben toch blij dat hij eraf is. De pc was aardig wat trager en we vonden hier in huis toch IE fijner om mee om te gaan......misschien dat we wat meer geduld zouden moeten hebben om eraan te wennen , zoals velen van jullie schreven, maar IE bevalt gewoon goed en zien we nog geen duidelijke reden om dit programma erop te laten staan.

Nogmaals dank......... groeten ;

 Kweetutnie <(*_*)>

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb Mozilla Firefox op mijn computer gehad. Met Firefox had ik geen problemen maarrrr, als ik HitmanPro draaide dan had ik me toch een rotzooi op m'n pc zitten dat wil je niet weten. Allemaal door Mozilla, en daar had ik geen zin in, zodoende heb ik het er weer afgehaald.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bang bent dat een aantal sites het niet goed meer doen, kun je op mozilla een ie-plugin downloaden, die je de keuzemogelijkheid geeft om die sites te openen met internet explorer.

Geweldig gebruiksgemak. Ook het openen met meerdere beginpagina's door het scheidingsteken ; in te zetten.

Ben

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je geluk hebt  (en Windows XP) kan je teruggaan naar een herstelpunt: dus naar de dag waarop je zwager het geinstalleerd heeft. Dan zou Mozilla Firefox weg moeten gaan. Maar...ik heb het ook meegemaakt dat je het nauwelijks kan verwijderen. Dit schijnt trouwens ook wel bij Norton te kunnen gebeuren.

Het herstelpunt kan je vinden via: Alle programma's, Bureau accessoires, systeemwerkset, systeemherstel. Klik eerst eens de Help aan en type systeemherstel, dan heb je wat extra info hoe het allemaal werkt! Succes!

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kon het ook moeilijk verwijderen. Dus heb ik de hele sleutel uit het register verwijderd, met resultaat. Uitvoeren, regedit, locale machine, software.