bo
door boheem Apr 28, 2007 om 13:49
Computers & telefonie

Muziek op MMC kaart kopieren

Hallo,

Op mijn 4 gb MMC kaart wil ik muziek kopieren voor het afluisteren in de palm tungsten.

Ik kopieer de leidjes via een cardreader van palm

na ongeveer 500 mb krijg ik de melding "kan de map niet aanmaken"en daarna stopt het kopieeren.

Wanneer ik het kaartje formateer in windows XP en daarna de liedjes kopier gaat het wel goed.

Echter de liedjes zijn dan niet af te spelen op de palm. De palm gaat het kaartje opneiuw formatteren en dan is het kaartje natuurlijk weer leeg. ie weet de oorzaak  maar liever nog de oplossing.

Alvast bedankt.

480 5 Rapporteer

labswans
door labswans - Apr 28, 2007 om 15:13
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb zeer sterk het vermoeden dat de palm tungsten niet overweg kan met de nieuwe 4 GB kaartjes maar wel met een lager aantal GB ( max 1 of 2 GB ) Daarvoor moet u uw handleiding raadplegen die u erbij heeft ontvangen

labswans

door labswans - Apr 28, 2007 om 15:32
1918 Antwoorden / 10 Vragen

met de kaart zelf is niets aan de hand omdat windows xp bij formateren alles wel goed ermee doet. Vandaar mijn antwoordt dat er een te grote opslagcapaciteit wordt gebruikt.

De pda van nu kunnen er soms ook niet mee overweg. De techniek is gewoon te snel voor het aparaat.

pb
door pbosse - Jun 1, 2007 om 17:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Boheem, probeer de volgende stappen eens:
1: formeer de MMC kaart eens in de Palm PC
2: Kijk even in de settings hoeveel je als ruimte krijgt na het formatteren
(als het 4 GB is dan accepteert je tungsten het en is er dus geen probleem.)
3: Doe de muziek via de bijgeleverde USB of seriële kabel op MMC. Je kan via microsoft een gratis software bestand downloaden (ActiveSync) google maar eens met deze naam.
Het kan zijn dat je card reader een probleem heeft er zijn namelijk een aantal versies  de ene met US1/1.1/2

Laat maar weten of het zo wel lukt.

PS mocht je PPC de MMC niet zien als 4GB na format dan zul je even terg moeten gaan naar de winkel of de website (support) van je PPC

<script type="text/javascript">

zw
door zwaanme - Nov 25, 2008 om 23:40
4 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb zelf een Palm Tungsten E2 en weet uit ervaring dat deze geen kaartjes accepteert groter dan 2 GB. Met veel zoeken heb ik dit ook ergens op de site van Palm terug kunnen vinden, maar die maken daar - uiteraard - geen reclame mee. Probeer het dus eerst met een 2 GB kaart.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 26, 2008 om 00:04
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Geen zorgen, Zwaanme, als het probleem na 1,5 jaar nog niet opgelost was had de TS heus wel weer iets van zich laten horen     hihi