su
door sutileeg Apr 21, 2019 om 12:07
Computers & telefonie

Muziek op usb

Hallo, ik heb muziek die op mijn samsung smartphone staat, ook op mijn laptop gezet. Vandaar gekopieerd naar 'n usb stick. Deze plaats ik in mijn tuner, maar daar werkt het geluid niet, wel de overige muziek die op de usb stick staat. Op mijn laptop werkt het geluid wel van die betreffende map. Wat doe ik verkeerd??

2774 8 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 21, 2019 om 12:43
509 Antwoorden / Vragen

De tuner kan de mediabestanden  niet lezen omdat het  geen mediaplayer is.

ma
door malty - Apr 21, 2019 om 12:57
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is de audio formaat van de overige muziek en die van de samsung?
Misschien dat de tuner het audioformaat van de samsung muziek niet af kan spelen.
U zult u dan het audioformaat moeten converteren.
Kan ook zijn dat de mappenstructuur of map naam niet voldoet, de tuner ‘ziet’ dan de samsung map niet, kijk in de tuner handleiding.
Anders een muziekbestand uit die samsung map naar de map van de andere muziek kopiëren of het bestand dan wel afgespeeld wordt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 21, 2019 om 21:13
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij niet onmogelijk dat uw tuner wel WAV formaat kan afspelen maar bijv, niet MP3. Op uwe laptop kunt u mogelijk wel diverse formaten afspelen.
(Mij) autoradio pakt wel wave maar geen MP)

gerbera
door gerbera - Apr 21, 2019 om 21:32
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Bij het afspelen met de tuner kunnen er geen mappen geopend worden. U zal dus op de Laptop betreffende map moeten openen waarna deze op de tuner afgespeeld kan worden. Alleen een geopende map zal worden afgespeeld.

ro
door ron503 - Apr 22, 2019 om 08:54
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de handleiding van de tuner nog in bezit heeft dan kunt u nalezen welke bestanden geschikt zijn en hoe u die kunt afspelen. MP3 bestanden zullen wel af te spelen zijn want het is gangbaar bestandsformaat. De meest simpele manier is de map op de laptop te openen, alle bestanden te selecteren en naar de USB stick te kopiëren. Het WAV bestandsformaat is groter dan een MP3 formaat en meer bedoelt om audio cd's mee te maken.

diumenge
door diumenge - Apr 22, 2019 om 10:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een enigzins onduidelijke vraag. Lukt het wel om de map en de muziek daarin te selecteren en af te spelen, maar worden de bestanden dan afgespeeld zonder geluid te geven? Of wordt de map / worden de bestanden helemaal niet gevonden op de tuner?

Hoe kwam de muziek op de Samsung telefoon? Ofwel, wat was de bron?

Wat voor bestanden (extensie) zijn het? Zowel de bestanden die van de Samsung afkomen als de andere bestanden?

su
door sutileeg - Apr 22, 2019 om 10:44
100 Antwoorden / 70 Vragen

Na alle sugesties gelezen te hebben, heb ik zelf ook nagedacht. Nu blijk dat het M4A bestanden waren. Die heb ik geconverteerd naar MP3 en.... gelukt!
Bedankt mensen voor jullie tips!

gerbera
door gerbera Apr 23, 2019 om 11:24
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Veel luisterplezier en bedankt voor de terugmelding.

br
door brui0929 - Apr 24, 2019 om 21:50
635 Antwoorden / 10 Vragen

De meeste tuner versterkers, midisets enz. ondersteunen alleen MP3. De muziek bestanden die een ander bestandsformaat hebben worden niet afgspeeld.
De oplossing is met aufiograbber deze bestanden om te zetten naar MP3. Het is ook mogelijk om de computer via het netwerk muziek laten weergeven via de tuner versterker dit kan als er 1 ethernet aansluiting zich bevint aan de achterkant. Windows 10 ondersteunt dit een mediaplayer is dan niet nodig.

gerbera
door gerbera Apr 24, 2019 om 21:51
7369 Antwoorden / 14 Vragen

toevallig niet de gegeven reacties gelezen? het probleem is al opgelost.

br
door brui0929 Apr 24, 2019 om 22:46
635 Antwoorden / 10 Vragen

Nee maar een paar extra tips zijn altijd toepasbaar.

gerbera
door gerbera Apr 25, 2019 om 11:29
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Natuurlijk zijn extra tips handig maar de meeste tuners ondersteunen ook WAV bestanden maar audiotuners hebben meestal geen ethernet aansluiting.