ge
door gerdyn Dec 9, 2006 om 15:26
Computers & telefonie

Na overgang windows 98 naar xp geen geluid meer opnemen

Hallo,

Sinds vorige week heb ik op mijn oude pc windows xp lite (professional) gezet. Er stond windows 98 op. Nu kan ik alleen geen geluiden meer opnemen via de geluidskaart. Hij speelt wel geluiden af, maar zodra ik audiograbber start en dan line-in sampling dat begint het te kraken. Ik heb al gezocht naar nieuwe drivers, maar die zijn niet te vinden. Er staat ook niet vreemds bij de geluidskaart. Wie weet er een oplossing.

Alvast Bedankt

Gerdy

325 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

welke geluidkaart heeft u dan ?

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat in het tabblad Audio om de Volume knop voor Opnemen van geluid (niet voor Afspelen).
Zorg dat de juiste volumeregelaar geselecteerd is!

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je ook al geprobeerd met een ander programma iets op te nemen, of is misschien de kabel naar line-in defect?

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

toch proberen eerst drivers van de geluidskaart te vinden.
Wat voor kaart is het, of wanneer het een kaart op het moederbord is welk moederbord zit er in?

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

wanneer er geen xpdrivers zijn kunnen win2000 drivers een optie zijn.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit een ess audio drive type es 1869. Mijn moederbord type, weet ik niet waar kan ik dat achterhalen.

En voor de overgang naar xp werkte het dus wel, ik heb het goede schuifje geselecteerd en heb ook al andere software geprobeerd maar dan kraakt het ook.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

IS HET SOMS EEN COMPAQ NOTEBOOK?

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het BIOS setup is your PnP OS enabled

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens via Configuratiescherm > Spraak en geluidsapparaten > Geluiden en audioapparaten
Tabblad Audio
Bij standaardapparaat  knop Volume
Staan alle schuiven goed?
Eventueel via Opties > eigenschappen meer functies weergeven.

<script type="text/javascript">

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is geen notebook. Het is een oude compaq pressario 5060.

Hoe kom ik in de bios?

ve
door verwijderd - Jul 7, 2007 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik dit oude pc'tje weer in gebruik moeten nemen. En het probleem van het geluid heb ik helaas niet op kunnen lossen. Alles staat goed. Als ik geluid afspeel is het geluid goed. Maar zodra ik ga opnemen dan komt er een kraak bij. Ik kan trouwens op geen enekele wijze in de bios komen niet via del tijdens de opstart maar ook niet op een andere manier.

Toch bedankt.