digitaal
door digitaal Oct 6, 2011 om 09:33
Computers & telefonie

Na update adobe klein probleempje

Hallo dames en heren deskundigen.
Een paar weken geleden heb ik een update gehad van de adobe reader en vanaf dat moment bij veel site's, als ik die open,komt boven in beeld een klein balkje met daaarin de tekst: "Kan een van de invoegtoepassingen voor deze website niet uitvoeren.Controleer de beveiligingsinstellingen in internetopties op mogelijke conflicten". Vind dit vrij lastig en daarom is ook mijn vraag hoe ik er vanaf kan komen.Ben al bezig geweest met de instellingen en helemaal uitschakelen ook al gedaan,maar dat geen optie. Ben trouwens niet de enige die hier last van heeft,want hoor velen hier over. Het zat hem duidelijk in de laatse update van adobe.Wat is een eventuele oplossing om verlost te blijven van dit ergelijke balkje boven in beeld? Bij voorbaat mijn dank voor het nadenken en het zoeken naar een oplossing.

652 4 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2011 om 15:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag digitaal,

Mogelijk heeft het te maken van de ingestelde beveiliging van je browser, ik neem aan IE, en dat bepaalde banners/reklame e.d.. daarom niet getoond kunnen worden.
Je zou die kunnen verlagen, maar dat zou ik niet aanraden. Je zou ook kunnen proberen IE te resetten naar de standaardwaarden via Extra - internetopties - geavanceerd - en onderaan opnieuw instellen, maar dat zal mogelijk geen verschil maken. Ik zou als de betreffende sites verder goed werken de meldingen gewoon negeren en niets aan instellingen gaan veranderen.
Voor de zekerheid zou je nog kunnen scannen met Mbam (na eerst updaten), mocht het door een virus komen. Of het wel met een update van Adobe Reader te maken heeft?
Als je de vermelde regel op Google intikt zie je op de site van Microsoft dat ze niet aanraden om de beveiliging te verlagen of de melding uit te schakelen.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2011 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo digitaal,

Dat is irriterend.
Verwijder Adobe Reader en download opnieuw hier.
Let op: haal vinkje weg voor McAfee.

Suc6

digitaal
door digitaal - Nov 14, 2011 om 20:06
49 Antwoorden / 4 Vragen

Het is al weer een tijdje geleden dat ikzelf deze vraag stelde,maar heb inmiddels een oplossing gevonden(hoop ik).
Ik meld dat hier maar even,want misschien heeft een ander,die dit zelfde probleem heeft,hier ook wat aan.
Overal werden diverse oplossingen aangeboden,maar helaas was het altijd niks komma nul.Ik bleef de balk houden met de tekst die in het oorspronkelijke bericht is te lezen. Na constant de diverse forums te bekijken en via via te zoeken op internet ben ik er achter gekomen dat het in mijn geval spywareblaster was die dwars lag.Heb die even uitgezet en hoera hoera,het balkje is verdwenen.Een hele opluchting.Of dit een blijvende oplossing is moet ik nog afwachten,maar voorlopig is het bij mij prima zo.Nu heeft lang niet iedereen spywareblaster er op te staan,maar doe er in ieder geval uw voordeel mee .Wie weet is het ook wel zo met andere programma's.In ieder geval succes voor degenen die ook last hebben van dit irritante balkje.

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2011 om 20:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@digitaal,

Mooi dat het is opgelost en bedankt voor het alsnog terugmelden.

Met vr.gr.