mathil
door mathil Sep 15, 2023 om 17:01
Computers & telefonie
Nare emails

Hoi allen, ik heb al een hele tijd last van emails van zogenaamd ZIGGO Avast Mcfee. Soms wel 5 /6 per dag. Je ziet aan de letters dat het troep is maar hoe kom hier voorgoed vanaf Ik heb deze als ongewenst en geblokkeerd maar ik krijg ze toch telkens weer terug.

2278 10 Rapporteer
sira
door sira - Sep 15, 2023 om 17:17
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Laat u niet gek maken, maar u blijft ze voorlopig wel even ontvangen.
Helaas gebruiken dit soort lui steeds andere acoounts, dus het gaat nog wel even door. Blijven blokkeren, maar nergens op klikken.

mi
door miennaamishaaz - Sep 17, 2023 om 22:27
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het enigste wat u kan doen is het markeren als spam/phishing.  en hopen dat het spamfiler zich updated.

ro
door ronny530 - Sep 18, 2023 om 12:53
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Het is op dit moment een plaag waarbij dezelfde spam met steeds een andere afzender wordt verstuurt dus blokkeren of ongewenst markeren helpt niet.
Ongelezen verwijderen is de enige oplossing, mijn ervaring is dat de spam ook weer op gaat houden en zich op een ander land gaat richten.

ka
door kassa john - Mar 20, 2024 om 13:02
1 Antwoorden / Vragen

bij mij hetzelfde; benieuwd naar een oplossing.

gerbera
door gerbera - Mar 20, 2024 om 13:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Staat vaak een prullebak boven het  bericht. Ongelezen daar in knikkeren is de oplossing, die berichten zullen geregeld komen.

rj
door rjw - Mar 20, 2024 om 14:35
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Het is eigenlijk niet anders dan met papieren reclame. Linea recta de oudpapierbak in. En digitale reclame in de elektronische oudpapierbak.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 20, 2024 om 15:32
2057 Antwoorden / Vragen

Spam weren is de taak van je mail provider, daar kun je zelf verder weinig aan doen behalve als Spam markeren en hopen dat de provider zijn werk doet.

rj
door rjw Mar 22, 2024 om 15:04
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Een provider moet spam niet weren maar markeren en in een aparte folder zetten. Als een provider spam gaat weren gaat dat helemaal fout omdat er altijd wel mails zijn die onterecht voor spam worden aangezien. Er is overigens geen wet of zo die stelt dat een provider uberhaupt op spam moet scannen. Het betekent dat de provider de inhoud van mails moet kunnen inzien, iets wat niet altijd wenselijk is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 22, 2024 om 15:47
2057 Antwoorden / Vragen

Je hebt denk ik geen benul van de hoeveelheid spam die over het internet gaat en hoeveel providers daarvan weren en die jouw Spam folder nooit bereikt. Je Spam folder is slechts het puntje van de ijsberg en bevat nou precies die dingen waarover dan nog enige twijfel zou kunnen bestaan. Geen idee naar welk wettelijk kader je op zoek bent maar het systeem van de provider bevat alle in formatie van jouw e-mails en er die worden zeker geanalyseerd met behulp van de inhoud, tenminste als we het over "normale" providers als Google, Microsoft en de KPN's en Ziggo's van deze wereld hebben.

drevil
door drevil - Mar 21, 2024 om 01:19
223 Antwoorden / 14 Vragen

Vaak kan je bij mailprogramma's bij 'instellingen', filters of regels instellen.

Bijvoorbeeld:

'onderwerp' BEVAT een bepaald woord 'virussen' bijvoorbeeld.

Vervolgens kan je een actie kiezen:

'VERPLAATS NAAR PRULLENMAND' of iets dergelijks.

Dit kan een oplossing zijn om de mails geautomatiseerd te verwijderen, zodat u er geen last meer van hebt. Succes!

rj
door rjw Mar 22, 2024 om 15:05
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Totdat er een terechte waarschuwing komt over "virussen" of andere keywords die je in je filter hebt gezet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 22, 2024 om 15:49
2057 Antwoorden / Vragen

Of dat het bericht van je apotheek de prullenbak in gaat dat je je Viagra kan komen ophalen ;-)

1paul
door 1paul - Mar 21, 2024 om 08:45
3149 Antwoorden / 0 Vragen

blijven blokkeren, dit soort gaat nog even door..

rj
door rjw Mar 22, 2024 om 15:05
3262 Antwoorden / 5 Vragen

De enige manier om het effectief te stoppen is geld gaan vragen voor het verzenden van emails. Maar dat heeft andere nadelen.