ed
door edwinvanbaast Dec 13, 2011 om 14:26
Computers & telefonie

Navigatie in auto niet uptodate!

Ik heb een Opel corsa uit eind 2011 gekocht met een zogezegt Touch & connect systeem nu blijkt dat het kaart materiaal uit 2009 is en volgens Opel de laatste nieuwe stand van software op dit moment is.
Kan dit zomaar? Bij elk normale navigatie systeem krijg je minimaal een update gratis. Bij Opel zou dit gewoon €171 gaan kosten volgens de klanten afdeling.

Wat kan ik hier tegen doen?

9132 9 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 14, 2011 om 10:59
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Hier bij ''discussies'' kunt u zich aansluiten over dit probleem, wat hier uitvoerig besproken is.

Het enige advies wat ik u mee wil geven is, u heeft een nieuwe auto gekocht uit 2011, dan heeft u ook recht op software van 2011 op u inbouw navigatie, maar die software die proberen ze u bij de eerste beste service beurt er bij te verkopen voor 171,- euro, voor dat bedrag heb je bij Garmin een nieuw los navigatie apparaat, en dan krijg je zo lang je deze hebt, er ook nog gratis updates bij.

Dat was ook de rede toen ik mijn auto kocht dit al wist, en bedankte voor een ''gratis'' toen ook inbouw navigatie, voor in mijn renault, maar heb ik gekozen voor een los apparaat wat ik zelf gekocht heb, wel zo voordelig.

Succes er mee.

ku
door kuip2391 - Dec 14, 2011 om 13:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een peugeot 407 SW 2007. Dit najaar bij een onderhoudsbeurt gemeld dat de navigatie een update moest hebben. Ik heb de software gratis ontvangen (2011) met het verzoek na de installatie deze weer te bezorgen bij de Peugeot dealer Broekhuis in Almelo. Zo kan het dus ook.

Theo

geer56
door geer56 - Dec 14, 2011 om 14:40
100 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb zelf ook een Garmin en je kan de kaarten gewoon www. garmin.nl kopen en downloaden. en dan via USB standaard klein kabelen op de Garmin zetten.
Je krijgt de kaarten alleen gratis als je een z.g. n liftime aparaat gekocht heb ander moet je gewoon kopen net de flits, vekeers ect abonementen want je moet wel een accout aan makenen met dat nr wat op je aparaat staat en dat kan problemen geven als de vorige eigenaar dat ook al gedaan heeft in dat geval [kan via de zelfde site] moet je kontakt opnemen met garmn hulp.

gerardk
door gerardk - Dec 14, 2011 om 15:02
175 Antwoorden / 8 Vragen

Ander merk kopen misschien? ik kreeg zelfs bij mijn tweedehands BMW een gratis up-date van de navigatie software

mostertpot
door mostertpot - Dec 14, 2011 om 18:22
162 Antwoorden / 13 Vragen

Een beetje googlen, dan kan je nog weleens downloads vinden, niet altijd legaal en pas op voor virussen.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 15, 2011 om 02:53
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ts heeft een nieuwe ? auto gekocht met navigatie uit 2009.
Natuurlijk is dit geen recente software, maar de dealer beweert van wel.
Volgens de Opel klantenservice gaat nieuwe software 171 euro kosten.
Er is dus wel nieuwe software.
Dus de dealer liegt, of van dit verhaal klopt niets.

Het Garmin verhaal van Geer56 heeft niets met de vraag te maken.
Garmin is een los apparaat, de vraag gaat over een ingebouwd apparaat.

rj
door rjw - Dec 15, 2011 om 09:36
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 15 dec 2011, 02:53]Ts heeft een nieuwe ? auto gekocht met navigatie uit 2009.
Natuurlijk is dit geen recente software, maar de dealer beweert van wel.
Volgens de Opel klantenservice gaat nieuwe software 171 euro kosten.
Er is dus wel nieuwe software.
Dus de dealer liegt, of van dit verhaal klopt niets.

Het zou best wel kunnen dat dit de nieuwste software is. Voor losse satnav systemen worden heel veel updates uitgebracht, maar voor ingebouwde systemen valt dat vaak behoorlijk tegen. Van Opel en Peugeot weet ik dat ze vaak behoorlijk achterlopen (zo van "laten we lekker navigatiesystemen inbouwen, maar vervolgens vergeten ze een proces in te regelen voor de updates). Renault heeft het wat dat betreft voor elkaar: die bouwen een TomTom in waar je de gewone TomTom kaarten voor kunt gebruiken.

Dus om de dealer nu maar gelijk als leugenaar te bestempelen gaat best wel ver...

wimmi20
door wimmi20 - Dec 15, 2011 om 13:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

RJW

TS schrijft dat een update 171 euro kost.
Opel zegt dus dat er een update is.
Anders kunnen ze die prijs toch niet noemen ?

hercu1965
door hercu1965 - Oct 9, 2015 om 03:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rjw schreef op donderdag 15 dec 2011, 09:36][quote=wimmi20 schreef op donderdag 15 dec 2011, 02:53]Ts heeft een nieuwe ? auto gekocht met navigatie uit 2009.
Natuurlijk is dit geen recente software, maar de dealer beweert van wel.
Volgens de Opel klantenservice gaat nieuwe software 171 euro kosten.
Er is dus wel nieuwe software.
Dus de dealer liegt, of van dit verhaal klopt niets.

Het zou best wel kunnen dat dit de nieuwste software is. Voor losse satnav systemen worden heel veel updates uitgebracht, maar voor ingebouwde systemen valt dat vaak behoorlijk tegen. Van Opel en Peugeot weet ik dat ze vaak behoorlijk achterlopen (zo van "laten we lekker navigatiesystemen inbouwen, maar vervolgens vergeten ze een proces in te regelen voor de updates). Renault heeft het wat dat betreft voor elkaar: die bouwen een TomTom in waar je de gewone TomTom kaarten voor kunt gebruiken.

Nou mijn nieuwe Renault Trafic Bi Turbo uit 2015 heeft Medianav troep erin zitten, nix geen tom tom. waardeloze troep ! Als er een flitspaal aan zit te komen hoor je een heel irritant krakerig belletje wel minutenlang lijkt wel, veels te lange bel tijd , ook al rij je onder de max. snelheid staat het ding de ganse tijd te bellen achter elkaar de hele tijd ! Ook ziet die waardeloze medianav van renault helemaal geen kans de snelste route te berekenen, hij stuurt je constant dwars door het centrum van een stad, alsof de kortste route is ingesteld. Nee ik ben over de renault trafic qua motor , versn. bak vering en comfort heel erg te spreken maar die navigatie mogen ze de volgende keer houden , die wil ik er NOOIT meer in hebben van Medianav , Overigens is alles 2 maanden terug geupdated a 70 euro

Dus om de dealer nu maar gelijk als leugenaar te bestempelen gaat best wel ver...