aaromijn
door aaromijn Oct 22, 2014 om 22:33
Computers & telefonie

Nederlandse handleiding voor Audacity

Geacht forum,
Wie van jullie kan mij helpen aan een link die rechtstreeks verbinding maakt met een Nederlandse handleiding voor het audiobewerkingsprogramma Audacity. Dit blijkt niet gemakkelijk te vinden te zijn. Bij voorkeur van versie 2.0.6 of 2.0.5. Indien mogelijk een complete handleiding. Bij voorbaat dank voor de moeite.

5485 11 Rapporteer

pino123
door pino123 - Oct 22, 2014 om 22:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik las op de site dat ze druk op zoek zijn naar vertalers. Ik denk dat je dus een probleem hebt. Ik zie wel Nederlandse handleiding voor oudere versies, niet voor deze versie.

pi
door pieterwolters - Oct 23, 2014 om 20:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Audacity is vrij intuitief. Bij gebrek aan een NL handleinding zou ik gewoon een audiobestand laden en gaan spelen met alle functies. Dan zie je vanzelf wat het allemaal doet. Is vaak nog een stuk effectiever ook dan proberen te leren via een handleiding.

aaromijn
door aaromijn - Oct 24, 2014 om 09:20
37 Antwoorden / 9 Vragen

Dank voor jullie reactie. Het een en ander is natuurlijk ook wel uit te proberen, maar er zijn ook bepaalde technische zaken waar je geen raad mee weet. Enkele filmpjes heb nog kunnen vinden op YouTube. Prettig weekend !

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2014 om 14:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heeft u klik hier (pdf) iets aan. Ik vermoed dat het over een oudere versie gaat maar vaak kun je met aanwijzingen daarvan verder uit de voeten.
Voor nog een pdf met uitleg klik hier.

aaromijn
door aaromijn - Oct 24, 2014 om 19:56
37 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn dank aan Aurora voor de links. De tweede link was ik nog niet tegengekomen.
Ik denk dat ik voorlopig vooruit kan met de basisgegevens van de Audacity-handleiding.

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2014 om 22:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan en succes ermee.

fransxl63
door fransxl63 - Oct 28, 2014 om 12:30
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste aaromijn
Deze Handleiding kan je opzoeken via Google, intypen Handleiding Audacity 2.0.6 Nederlands

Bovenaan de lijst zie je staan, Audacity: Handleidingen en Documentatie.

audacity.sourceforge.net/help/documentation?lang=nl

Ik hoop dat ik je hier uit kan komen

Fransxl

pi
door pieterwolters - Oct 29, 2014 om 10:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fransxl63 schreef op dinsdag 28 okt 2014, 12:30]

Bovenaan de lijst zie je staan, Audacity: Handleidingen en Documentatie.

audacity.sourceforge.net/help/documentation?lang=nl

Alleen de pagina is in het Nederlands, de handleiding is in het Engels....

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2014 om 13:06
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,Aaromijn,
KLIK
Vr. gr.

door 1953 - Oct 30, 2014 om 02:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dit is een forum voor discussies.

Uw vraag had u beter bij 'Vraag & beantwoord' kunnen plaatsen voor meer respons in dezen.

door 1953 - Oct 30, 2014 om 02:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=fransxl63 schreef op dinsdag 28 okt 2014, 12:30]Beste aaromijn
Deze Handleiding kan je opzoeken via Google, intypen Handleiding Audacity 2.0.6 Nederlands

Bovenaan de lijst zie je staan, Audacity: Handleidingen en Documentatie.

audacity.sourceforge.net/help/documentation?lang=nl

Ik hoop dat ik je hier uit kan komen

Fransxl

En de vraag is ook al blijkbaar beantwoord.