J. Schipper
door J. Schipper Dec 28, 2015 om 14:29
Computers & telefonie

Nepmails zogenaamd van Jumbo en van vele andere bedrijven

Dit is geen vraag alleen een mededeling hoe ik ze alle direct als phishing herken en gelijk verwijder: kijk linksbovenaan goed naar het e-mailadres van de afzender. Sommige lijken van de echte bedrijven te komen, die zijn soms niet in één oogopslag te herkennen, daarom GOED HET MAILADRES VAN DE AFZENDER BEKIJKEN. Maar vaak zijn het ook nogal eens hele vreemde namen, dus die herken gelijk je wel als phishing, dus nepperds.  Ik neem de moeite niet meer om ze ergens als oplichters aan te melden, ik verwijder ze gelijk. Als aanbiedingen te mooi om waar te zijn, zijn ze dat ook. Je zou kunnen denken dat je een van de weinige geluksvogels bent maar dat zijn er duizenden met je. Dus phishing is oplichting. Sterkte voor diegenen die nog niet overtuigd zijn van de bedoelingen van die geraffineerde oplichters.  Wees vertrouwd maar vertrouw niemand.

1762 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2015 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem een spamfilter, dan bent u van die onzin af.

pi
door pieterwolters - Dec 28, 2015 om 15:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een aanvullende tip: regelmatig besteden bedrijven campaigns uit aan externe marketingbedrijven. Een afwijkend "From" adres hoeft dus niet per se phishing te zijn. Kijk dus ook goed naar de inhoud. Als het anders dan anders is dan moet je het wantrouwen. Geen enkel bedrijf zal bijvoorbeeld via e-mail vragen om je account nog een keer te bevestigen. Als er iets met een account is, zie je dat vanzelf als je het een keer nodig hebt.

Cookies
door Cookies - Dec 28, 2015 om 16:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom krijg ik nooit spam of phishingmails? Ik voel me gediscrimineerd! Bij welke instantie kan ik terecht voor deze discriminatie?

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2015 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De consumentenbond, de AFM, de ACM, Radar en last but not least dit forum. :-))

Klaag meteen ook even voor mij, want ik krijg ze ook niet.

Cookies
door Cookies Dec 28, 2015 om 17:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vind het ook wel een kwestie voor de belbus! Dacht dat ik de enige in heel Nederland was, maar nog iemand dus die gediscrimineerd wordt.

me
door mein33 Dec 28, 2015 om 17:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Misschien een Spamscriminatie actie beginnen !!     ;-))

tenormin
door tenormin Dec 28, 2015 om 17:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Zoals in commentaar aan de TS geschreven: kreeg er eentje vandaag, lang geleden.
@carola.83: doorgaan met de belbus: moet je komen opdraven: kunnen we je in het echie zien. ☺Zal ik voor het eerst een KASSA uitzending blijven kijken, interessant of niet!

tenormin
door tenormin - Dec 28, 2015 om 17:47
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@jaripam, vind het wel sympathiek dat u wilt waarschuwen hoor, maar door het op een forum (of meerdere fora) te plaatsen: het probleem is dat mensen juist deze informatie missen. Misschien omdat men niet/nooit leest kijkt op een forum als dit. Vanmiddag, als voorbeeld, weer een ABNAMRO flipper gekregen, mijn spammer houd veel tegen, deze is er kennelijk doorheen geslipt. Is een goed gezegde wat u gebruikt: Wees vertrouwd maar vertrouw niemand.

eclipse
door eclipse Dec 28, 2015 om 17:58
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hallo tenormin, Abn kwam er bij mij ook altijd  door, daar ik ing  heb heb ik de naam maar laten blokken. nu zijn ze écht weg

tenormin
door tenormin Dec 28, 2015 om 18:10
16849 Antwoorden / 108 Vragen

hi eclipse, ING komt nu ook al heel lang niet meer binnen als spam, wel "klant" daar, hoewel dat tegenwoordig ook de verkeerde naam is: "slaafje of zo"? ☼

eclipse
door eclipse - Dec 28, 2015 om 17:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

mijn gmail SPAM   staat er wekelijks vol van, hoe  ze me missen, wat ik heb gewonnen, dat ik nu mijn tegoed  moet opvragen, mijn abbo verloopt als ik niet reageer...je bestaat niet meer voor mij  als je .............. uiteraard zijn dit  de leesbare gedeelten in de mail als je hem ziet staan

@ Tijger, de abn komt  er gewoon door hoor, en hier springt  toch écht alles op rood als het kolere zooi is . als je dan de adresbalk bekijkt , meldt je het maar weer netjes bij de abn, en krijg  je een bedankje ? nu zie ik ze NOOIT meer , heb abn laten blokken, dus mocht  er ooit een mailtje met alg besch ned  komen hebben ze pech  :-)

tenormin
door tenormin Dec 28, 2015 om 17:56
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Kan ik dus onmiddellijk reageren dat ABNAMRO wel degelijk bedankt als je het doorstuurt op valse-email@ABNAMRO.nl
Binnen 1 minuut was "hun appreciatie" binnen. Niet dat je kan beantwoorden, dat dan weer niet.