ro
door rolex Oct 27, 2009 om 16:47
Computers & telefonie

Nero 6 branden

Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een probleem heb nero 6 op mijn computer werkte perfect maar kan sinds enige tijd niet meer branden.

Ook vertoond mijn CR rom problemen. Heb gister nero 6 op nieuw geinstalleerd maar problemen blijven. Wie kan mij met raad helpen. Ben een leek in de computers.

vriendelijk dank

607 7 Rapporteer

holpen
door holpen - Oct 27, 2009 om 17:21
1416 Antwoorden / 0 Vragen

De beschrijving is eigenlijk te vaag: wat voor problemen vertoont je cd-rom (ik neem aan dat je een brander bedoelt)? Welke foutmelding(en) krijg je? Welke melding geft Nero?

Maar het kan natuurlijk zijn dat je brander gewoon stuk is.

ro
door rolex - Oct 27, 2009 om 17:36
14 Antwoorden / 10 Vragen

Nero geeft geen foutmelding lijkt alsof gewoon gebrand word alleen staat er niets op de CD/DVD Ook kon ik in de CR rom opnieuw Nero installeren

holpen
door holpen - Oct 27, 2009 om 19:40
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt een aantal dingen proberen:
- Zet de brandsnelheid eens wat lager in Nero
- Probeer een ander merk cd's/dvd's
- Een combinatie van deze twee

Als dit allemaal geen effect heeft, vermoed ik dat de brander stuk is.

gsm
door gsm - Oct 27, 2009 om 23:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De kans is in dit geval groot dat de brander niet meer deugt.

Wanneer de PC altijd onder spanning staat, schakel dan eens een keer de stroomtoevoer helemaal uit (netsnoer uit stopcontact) en bij een notebook tevens de batterij verwijderen. Druk dan ook nog een paar keer op de AAN knop. Sluit hierna de batterij en /of netsnoer weer aan.

Controleer of er een fout aangegeven wordt in Apparaatbeheer.

Windows XP kan ook zelf CD's (geen DVD's) branden.
Wanneer je met Windows XP wel kunt branden, dan is er wellicht iets mis met Nero. Die kans lijkt me echter klein.

Je kunt desnoods nog Fix It proberen:
http://support.microsoft.com/kb/314060

gsm
door gsm - Oct 27, 2009 om 23:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je daar kans toe ziet kun je de kabels in de PC, naar de brander eens losmaken en opnieuw vastzetten.

Pas wel op met statische ontladingen.
Zorg dat de kast volkomen stroomloos is.
Begin er echter niet aan zonder enige technische PC-ervaring

sig442
door sig442 - Nov 2, 2009 om 02:33
61 Antwoorden / 5 Vragen

De CD-brander werkt niet zoals het behoord, maar ik kan daar niet veel meer uit halen. Heeft U al geprobeerd om de lens van de laser schoon te maken met een schoonmaak setje? Dit kan het probleem oplossen. Als dit niet werkt, heeft U een grote kans dat het apparaat niet werkt en binnen kort helemaal niet veel meer doet. In dat geval raad ik aan om een nieuwe CD-brander te kopen. Let wel, de CD-brander bestaat niet meer. Het is nu allemaal DVD-brander en Blue-Ray, ik weet niet echt veel van de Blue-Ray spelers, maar de DVD-branders wel. De DVD-brander is te gebruiken voor DVD's te branden, maar ook CD's! Deze branders zijn al vanaf 20 Euro te koop bij de diverse speciaal zaken. Zorg er echter wel voor dat U de CD-brander/DVD-brander NOOIT gebruikt om CD's/DVD's af te spelen, het apparaat kan het wel maar is er NIET voor gemaakt. Gebruik dus een aparte speler voor CD/DVD! Dit om te voorkomen dat de levens duur van uw brander verkort word.

sig442
door sig442 - Nov 2, 2009 om 02:47
61 Antwoorden / 5 Vragen

Oh, even reageren op holpen: Het ligt echt in dit geval niet aan NERO, het programma is er op gebouwt en zou perfect moeten werken. Zeker na een verse installatie. Ook brandsnelheid heeft er niets mee te maken, brandsnelheid hoeft tegen woordig niet meer lager gezet te worden vanwege de vele verbeteringen van zowel programma's als hardware. @gsm: goeie tip over stroom, het is inderdaad altijd verstandig om de electrische apparaten toch zo nu en dan even van het stroom te halen. Voor de PC kan het elke maand wel helpen dat de stekker eruit getrokken word. Een nachtje van het stroom af zal wonderen moetne doen. Ik raad ook aan om een speciale stekkerdoos te kopen die ook problemen voorkomt. Dus de vertrouwde witte stekkerdoos eruit, en de nieuwe erin. Deze kan worden gekocht in Electro-speciaal zaken maar ook in sommige gevallen bij bouwmarkten. U herkent deze aan de aparte vorm, en vaak is deze in een aparte kleur aangegeven (geheel zwart, blauw/zwart, rood/zwart). Ook voor gsm, het is de software hoogstwaarschijnlijk niet ;-) Voor electrische ontlading is het beter dat de verwarming bijvoorbeeld, even aangeraakt word met de vingers. Dit ontlaad uw lichaam van enige kans op electrische ontladingen richting de PC, als U echter even iets anders doet en weer terug naar de PC gaat om even aan de binnen kant te rommelen, doe het voor de zekerheid opnieuw om eventuele problemen te voorkomen. Een electrische ontlading op een van de printplaten in uw PC kast zou hoogst waarschijnlijk de printplaat doen doorbranden en dus niets meer als nutteloze decoratie maken... wees gewaarschuwt! ;-)