lo
door louisklomp Jan 12, 2005 om 20:38
Computers & telefonie

Netscape messenger als default mailclient werkt niet met IE

Netscape Messenger 7.2 is mijn default mailprogramma. Maar als ik nu in Internet Explorer 6.0 op een zgn. mailto-link klik, opent toch gewoon Outlook. Onder Extra > Opties > Programma's staat Netscape Mail gewoon als mailprogramma geselecteerd.

Het lijkt er op dat mr. Gates weer een rotstreek heeft geleverd waarmee hij het gebruik van niet-microsoft producten ontmoedigd. (Ik denk dat ik als antwoord maar overstap op firefox).

Is er iemand die hier een antwoord op weet?

366 3 Rapporteer

a2i
door a2i - Jan 13, 2005 om 10:26
407 Antwoorden / 14 Vragen

Je mag ook de optie controleren of je Internet explorer je standaart browser is, als die niet aangevinkt staat heb je ook geen link die werkt naar je standaart mail client, via je webbrowser.

lo
door louisklomp - Jan 13, 2005 om 10:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al met beide situaties gewerkt: Met IE als default browser en met Firefox als default browser, het maakt niets uit.

a2i
door a2i - Jan 13, 2005 om 12:32
407 Antwoorden / 14 Vragen

En heeft het nooit gewerkt?

Probeert u het nu uit?

Want de webmail links in je standaart knoppen balk werken gewoon aan welk programma je het linked.

Mits je dus IE niet standaart hebt staan.

Geloof dat je hele Netscape Messenger 7.2 pakket toch ook met Browser netscape komt en die gebruikt als default.

Als je even van alle installs switched naar een andere browser default en switched naar evt andere standaart mail clients dan kun je alsnog voorkomen dat de link fout blijft lopen.

Dan switch je weer naar IE explorer en vink je altijd controleren of het je standaart browser is.

Mocht het niet werken dan is de optie uninstall/reinstall een route die je kunt aflopen, de combinatie van IE mailto NsMSNGR die je opnoemt moet verder gewoon werken.

Dus geen rotstreek lijkt meer op een glitch ergens in je register.