ga
door gansje Sep 22, 2010 om 19:25
Computers & telefonie

Netwerkwachtwoord opgeven

Hallo allemaal.

Sinds drie dagen moet ik mijn wachtwoord opgeven bij het openen van Outlook expres.
Ik heb jaren dat niet gedaan en ineens moet dat wel.
Ik vindt dit verschrikkelijk irritant.
Is dit misschien een fout in de software??
Of weet iemand hier een oplossing voor?

gansje

4443 43 Rapporteer

genius
door genius - Sep 22, 2010 om 20:25
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo gansje,

Het kan o.a. komen door een up-date. Even bij het inloggen een "vinkje" of "x" bij wachtwoordonthouden plaatsen en dan moet het euvel verholpen zijn.

M.vr.gr.

G.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2010 om 20:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gansje,

Als de oplossing van genius niet werkt, meld dit dan even want dan is er iets anders aan de hand. Dan komen we met een andere oplossing.

Suc6

de motormuis
door de motormuis - Sep 22, 2010 om 20:45
598 Antwoorden / 13 Vragen

Gouden team tegenwoordig op computergebied.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2010 om 20:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@motormuis,

off-line: Thank you. ;-)
We doen ons best.

ga
door gansje - Sep 22, 2010 om 20:52
38 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo.
De oplossing van genius werkt helaas niet ,had ik al geprobeerd.

Dus hoe nu verder?

gansje

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2010 om 20:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gansje,

Voordat we 'moeilijk' gaan doen: probeer eerst eens systeemherstel. Dit kun je altijd weer terugdraaien.
Kies een datum toen alles nog goed was.

Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Systeemwerkset - Systeemherstel.
Volg de aanwijzingen.
We horen wel of dit geholpen heeft.

Suc6

ga
door gansje - Sep 22, 2010 om 20:59
38 Antwoorden / 33 Vragen

Het vreemde van mijn systeemherstel is dat hij maar terug gaat naar zondag 19 september en toen zijn de problemen met outlook begonnen.
gansje

genius
door genius - Sep 22, 2010 om 21:04
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3

Ik ben bang door een up-date gezien de dag: zondag . . . .

G.

genius
door genius - Sep 22, 2010 om 21:04
886 Antwoorden / 4 Vragen

@gansje

Heb je XP- SP3?

G.

ga
door gansje - Sep 22, 2010 om 21:08
38 Antwoorden / 33 Vragen

XP-SP2

Maar heeft altijd goed gewerkt,vindt alles wel een beetje vreemd .
Vooral dat het systeemherstel ook maar zo kort terug gezet kan worden.
gansje

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2010 om 21:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genius,

Bij mijn weten is er toen geen update geweest; niets van gemerkt in ieder geval.

@gansje,

Er wordt een systeemherstelpunt aangemaakt als er iets op je computer verandert.
Zou het dus toch even proberen. Nooit geschoten is altijd mis. En het kan geen kwaad. Helpt het niet gewoon weer terugdraaien.

Suc6

ga
door gansje - Sep 22, 2010 om 21:12
38 Antwoorden / 33 Vragen

Nog even dit.
Het systeemherstel heeft alleen de datun 19 september vetgedrukt,en vandaag 22september.
Dacht toch dat alle datums die hier tussen zitten ook vetgedrukt moeten zijn.
vreemde dingen allemaal.

genius
door genius - Sep 22, 2010 om 21:13
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3
Ik had toen wel een up-date (weet alleen niet meer welke). . . .misschien wel raadzaam om SP3 te installeren . . . .

G.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2010 om 21:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gansje,

Oei....SP2 Lees even hier ter info.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2010 om 21:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gansje schreef op woensdag 22 sep 2010, 21:12]Nog even dit.
Het systeemherstel heeft alleen de datun 19 september vetgedrukt,en vandaag 22september.
Dacht toch dat alle datums die hier tussen zitten ook vetgedrukt moeten zijn.
vreemde dingen allemaal.

Nee hoor, alleen als er iets op je compu verandert of af en toe doet-ie het zelf (als er al een tijdje niets gebeurd is).

genius
door genius - Sep 22, 2010 om 21:30
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo gansje,

Ik wil even iets proberen:
Ga in outlook-express eens naar extra ===> accounts ===> kies jouw account en kies voor eigenschappen. Tabblad servers en kijk of daar een vinkje staat bij Wachtwoord Onthouden.

@edrick3
Kan jij bovenstaand verifieëren? Ik zit n.l. op W7. Dank.

G.

ga
door gansje - Sep 22, 2010 om 21:34
38 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo allemaal.
Bedankt voor jullie antwoorden,maar helaas niks helpt.
Ga nu SP-3 downloaden en hoop dat dan de problemen zijn opgelost.
Hou jullie in ieder geval op de hoogte.
gansje

genius
door genius - Sep 22, 2010 om 21:38
886 Antwoorden / 4 Vragen

Wij zijn zéér zeker benieuwd!
Tot dan . . .

G.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2010 om 21:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genius,

.....Ga in outlook-express eens naar extra ===> accounts ===> kies jouw account en kies voor eigenschappen. Tabblad servers en kijk of daar een vinkje staat bij Wachtwoord Onthouden.
....

Klopt helemaal.

2gansje,

Systeemherstel geprobeerd? (voordat we - morgen - met een drastischer oplossing (?) komen?)

genius
door genius - Sep 22, 2010 om 21:43
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3

Dank (en dat uit m'n hoofd) . . .

Even afwachten wat SP3 doet . . . hmmm

Wordt vervolgt . . . .

G.

ga
door gansje - Sep 22, 2010 om 23:32
38 Antwoorden / 33 Vragen

Heb SP 3 er op gezet en het is weer okeeeeeeeeee.
Bedankt voor jullie antwoorden .
gansje

genius
door genius - Sep 23, 2010 om 06:51
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo gansje,

Dankjewel voor het terugmelden!

M.vr.gr.

G.

de motormuis
door de motormuis - Sep 23, 2010 om 07:44
598 Antwoorden / 13 Vragen

En al weer een tevreden klant .Weer goed geholpen door het Gouden Team.
Proficiat jongens.
Groetjes.

genius
door genius - Sep 23, 2010 om 07:46
886 Antwoorden / 4 Vragen

@motormuis,

Dank U ;-)

G.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2010 om 10:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gansje,

Bedankt voor het terugmelden en mooi dat het weer is opgelost.
Hoeven we niet meer naar de moeilijkere oplossing(en) in het register over te gaan.

ga
door gansje - Oct 2, 2010 om 11:46
38 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo allemaal.

Helaas >>>mijn outlook heeft al met al 3 dagen niet meer gevraagd naar mijn netwerk wachtwoord.
Vandaag startte ik mijn PC weer op en wat gebeurt er weer,juist .. het netwerk wachtwoord wordt weer gevraagd.
Op advies van jullie heb ik SP 3 er op gezet ,maar wat nu??????

gansje

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2010 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gansje,

Probeer het volgende eens:

Je wachtwoord opnieuw invoeren in Outlook Express

1. Start Outlook Express.

Opmerking: Als er een aanmeldingsfout wordt weergegeven, sluit je het dialoogvenster en ga je verder.
2. Klik op Extra en vervolgens op Accounts.
3. Open het tabblad E-mail in het venster Internet-accounts.
4. Selecteer in de kolom Account de te wijzigen Internet-e-mailaccount door erop te klikken. Klik vervolgens op Eigenschappen.
5. Open het tabblad Server, typ je wachtwoord in het vak Wachtwoord en schakel het selectievakje Wachtwoord onthouden in.
6. Klik op OK en klik op Sluiten.
7. Sluit Outlook Express af en start de toepassing opnieuw.
8. Klik in het menu Extra op Verzenden en ontvangen om te controleren of het wachtwoord behouden is gebleven.

Suc6

edwardus
door edwardus - Oct 2, 2010 om 14:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dit soort dingen is altijd een beetje vaag met Outlook Express, het is en blijft een Microsoft product. Soms helpt het om gewoon het account opnieuw in te voeren en de oude te verwijderen. Vraag me niet waarom.

Wel heb ik een tip voor je: dit soort problemen heb je niet met Mozilla Thunderbird, daarnaast heeft Thunderbird nog een aantal andere voordelen boven Outlook Express.
Probeer maar, terug kun je altijd nog (zo lang je nog niet definitief de keuze hebt gemaakt zou ik de optie 'kopie bewaren op de server' wel aan laten staan).

ga
door gansje - Oct 2, 2010 om 19:37
38 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 2 okt 2010, 14:59]Dit soort dingen is altijd een beetje vaag met Outlook Express, het is en blijft een Microsoft product. Soms helpt het om gewoon het account opnieuw in te voeren en de oude te verwijderen. Vraag me niet waarom.

Wel heb ik een tip voor je: dit soort problemen heb je niet met Mozilla Thunderbird, daarnaast heeft Thunderbird nog een aantal andere voordelen boven Outlook Express.
Probeer maar, terug kun je altijd nog (zo lang je nog niet definitief de keuze hebt gemaakt zou ik de optie 'kopie bewaren op de server' wel aan laten staan).

Hallo,
Heb van alles geprobeerd maar wat ik ook doe Outlook blijft vragen om het WW.
En ik kan dan wel naar een andere mail gaan ,maar dat lost dit probleem nog niet op.
Dus wie o wie heeft zonder outlook te verwijderen en een ander in te stellen een antwoord en oplossing voor dit probleem.
gansje

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2010 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gansje,

Suggestie van 12.56 u heeft dus niet geholpen?
Nog even voor de duidelijkheid:
In de vraag heb je het over Outlook Express, maar in je laatste antwoorden over Outlook. Welke is het nou precies?!

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2010 om 20:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gansje,

Als het OE is kun je nog het volgende doen (maar doe dit wel nauwkeurig!!!):

HET WELKOMSTSCHERM UITSCHAKELEN

Het vertragende welkomstscherm van Outlook Express kan door middel van een registeringreep worden uitgeschakeld; maak hiervoor de DWORD-waarde NoSplash aan met de waarde 1 in de volgende registersleutel:
HKCU\Identities\{....}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

Hoe doen we dit:

Start - Uitvoeren - typ regedit - klik OK.
Klik op het + voor HKEY_CURRENT_USER
Klik op + voor IDENTITIES
Klik op + { ....getal ....}
Klik op + voor Software
Klik op + voor Microsoft
Klik op + voor Outlook Express
Klik op 5.0
Er opent zich aan de rechterkant een lijst.
Klik met de rechtermuisknop ergens in het witte veld.
Er komt een woordje: NIEUW
Klik hierop.
Er opent zich een schermpje.
Klik op DWORD-waarde
Typ NoSplash en geef Enter
Klik op NoSplash
Er opent zich een schermpje
Vul bij de waardegegevens 1 in.
OK
Afsluiten.

En kijk dan eens of het opgelost is.
Zo niet .... dan weet ik het ook niet meer.

We lezen het wel.

Suc6

edwardus
door edwardus - Oct 2, 2010 om 20:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@edrick3: met alle respect, ik denk niet dat een splash-screen van invloed is op een wachtwoord prompt voor het email account.

@gansje: je oordeelt iets te vlug, want met Thunderbird wordt je email account wachtwoord namelijk wél goed onthouden. Maar ik begrijp dat je de rest van m'n reactie ook niet geprobeerd hebt.

edwardus
door edwardus - Oct 2, 2010 om 20:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nog één laatste suggestie: hoe lang is het betreffende wachtwoord? Soms gaat het mis omdat een wachtwoord uit meer dan 8 tekens bestaat; in dat geval helpt het om het email account aan te (laten) passen tot max. 8 tekens, bijv. via webmail.

genius
door genius - Oct 2, 2010 om 20:46
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edwardus,

Ik denk het en jij zegt het.
Ik ben het met je eens dat wanneer het account wordt verwijderd en opnieuw wordt aangemaakt het probleem (zéér) waarschijnlijk is opgelost. Dit is, en die mening deel ik, nog niet uitgeprobeert.

Een collegiale groet,

G.

dirck
door dirck - Oct 2, 2010 om 21:37
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Gansje,

Lees deze oplossingen eens goed door, dan werkt het weer als vanouds.

support.microsoft.com/kb/290684/nl
En dan met name dit stuk: De gebruikersaccountgegevens verwijderen.
Aan de linkerkant zie je: + Op deze pagina staan, hier klik je op en vervolgens klik je op "De gebruikersaccountgegevens verwijderen"

computeridee.nl/Outlook Express kan wachtwoord niet onthouden

schoonepc.nl/E-mailinstellingen Outlook Express
Dan scroll je naar beneden totdat je bij "Wachtwoord wordt niet opgeslagen" bent aangekomen.

Groet, Dirck

edrick3
door edrick3 - Oct 3, 2010 om 10:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@edwardus,

.....@edrick3: met alle respect, ik denk niet dat een splash-screen van invloed is op een wachtwoord prompt voor het email account......
Je hebt helemaal gelijk! Was te happig om iets te proberen.

@gansje,

Dus sorry (zie bovenstaande).
Antwoord van dirck lijkt mij de juiste!!
Dit is de kern: HKCU\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider
Daar staat een registersleutel met een lange naam die begint met S-1-5-21. Verwijder deze.

Maar lees even het hele verhaal.

ga
door gansje - Oct 3, 2010 om 11:36
38 Antwoorden / 33 Vragen

Goedemorgen.
Advies van dirck opgevolgd maar.............als ik deze wil verwijderen geeft hij aan:er is een fout opgetreden bij het verwijderen van de sleutel.
Wat nu??

gansje

=edrick3 schreef op zondag 3 okt 2010, 10:58: @edwardus,

.....@edrick3: met alle respect, ik denk niet dat een splash-screen van invloed is op een wachtwoord prompt voor het email account......
Je hebt helemaal gelijk! Was te happig om iets te proberen.

@gansje,

Dus sorry (zie bovenstaande).
Antwoord van dirck lijkt mij de juiste!!
Dit is de kern: HKCUSoftwareMicrosoftProtected Storage System Provider
Daar staat een registersleutel met een lange naam die begint met S-1-5-21. Verwijder deze.

Maar lees even het hele verhaal.

edwardus
door edwardus - Oct 3, 2010 om 11:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Voerde je dat wel uit met beheerder-rechten?

ga
door gansje - Oct 3, 2010 om 12:20
38 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo edwardus.

Wat ik gedaan heb is naar de register sleutel gaan zoals omschreven.
Proberen te verwijderen en dat lukt niet.
Ik heb thuis gewoon een PC voor mijzelf ,dus beheerder- rechten zegt mij niet zoveel.
Dus misschien heb je daar een uitleg over hoe ik op die manier bij de sleutel kom.

gansje

edwardus
door edwardus - Oct 3, 2010 om 12:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het blijft een beetje mistig in m'n glazen bol.
Klopt het dat je Windows XP hebt? Home of Professional?

ga
door gansje - Oct 3, 2010 om 12:27
38 Antwoorden / 33 Vragen

Windows XP Professional

gansje

edwardus
door edwardus - Oct 3, 2010 om 12:53
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt kijken of je gebruikersaccount beheerder rechten heeft door te kijken of deze in de lijst
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts
vermeld staat als 'Beheerder van deze computer'.
Zo niet, dan kun je 2 dingen doen: de gebruiker wijzigen in een beheerder (dit verhoogt wel het risico op malware infecties) of je kunt het Regedit programma uitvoeren als beheerder, dat doe je door C:\Windows\Regedit.exe met de rechter muisknop aan te klikken en dan kiezen voor Uitvoeren als... en kiezen voor Administrator.

ga
door gansje - Oct 3, 2010 om 13:12
38 Antwoorden / 33 Vragen

Het lukt nog steeds niet.

Ga nu eerst weg en ga vanavond misschien verder ,en mocht het wezen dat iemand hier nog een oplossing voor heeft dan hoor ik dat graag.

gansje