Sinds drie dagen moet ik mijn wachtwoord opgeven bij het openen van Outlook expres. Ik heb jaren dat niet gedaan en ineens moet dat wel. Ik vindt dit verschrikkelijk irritant. Is dit misschien een fout in de software?? Of weet iemand hier een oplossing voor?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Bij mijn weten is er toen geen update geweest; niets van gemerkt in ieder geval.
@gansje,
Er wordt een systeemherstelpunt aangemaakt als er iets op je computer verandert. Zou het dus toch even proberen. Nooit geschoten is altijd mis. En het kan geen kwaad. Helpt het niet gewoon weer terugdraaien.
Nog even dit. Het systeemherstel heeft alleen de datun 19 september vetgedrukt,en vandaag 22september. Dacht toch dat alle datums die hier tussen zitten ook vetgedrukt moeten zijn. vreemde dingen allemaal.
[quote=gansje schreef op woensdag 22 sep 2010, 21:12]Nog even dit. Het systeemherstel heeft alleen de datun 19 september vetgedrukt,en vandaag 22september. Dacht toch dat alle datums die hier tussen zitten ook vetgedrukt moeten zijn. vreemde dingen allemaal.
Nee hoor, alleen als er iets op je compu verandert of af en toe doet-ie het zelf (als er al een tijdje niets gebeurd is).
Ik wil even iets proberen: Ga in outlook-express eens naar extra ===> accounts ===> kies jouw account en kies voor eigenschappen. Tabblad servers en kijk of daar een vinkje staat bij Wachtwoord Onthouden.
@edrick3 Kan jij bovenstaand verifieëren? Ik zit n.l. op W7. Dank.
Hallo allemaal. Bedankt voor jullie antwoorden,maar helaas niks helpt. Ga nu SP-3 downloaden en hoop dat dan de problemen zijn opgelost. Hou jullie in ieder geval op de hoogte. gansje
.....Ga in outlook-express eens naar extra ===> accounts ===> kies jouw account en kies voor eigenschappen. Tabblad servers en kijk of daar een vinkje staat bij Wachtwoord Onthouden. ....
Klopt helemaal.
2gansje,
Systeemherstel geprobeerd? (voordat we - morgen - met een drastischer oplossing (?) komen?)
Helaas >>>mijn outlook heeft al met al 3 dagen niet meer gevraagd naar mijn netwerk wachtwoord. Vandaag startte ik mijn PC weer op en wat gebeurt er weer,juist .. het netwerk wachtwoord wordt weer gevraagd. Op advies van jullie heb ik SP 3 er op gezet ,maar wat nu??????
Opmerking: Als er een aanmeldingsfout wordt weergegeven, sluit je het dialoogvenster en ga je verder. 2. Klik op Extra en vervolgens op Accounts. 3. Open het tabblad E-mail in het venster Internet-accounts. 4. Selecteer in de kolom Account de te wijzigen Internet-e-mailaccount door erop te klikken. Klik vervolgens op Eigenschappen. 5. Open het tabblad Server, typ je wachtwoord in het vak Wachtwoord en schakel het selectievakje Wachtwoord onthouden in. 6. Klik op OK en klik op Sluiten. 7. Sluit Outlook Express af en start de toepassing opnieuw. 8. Klik in het menu Extra op Verzenden en ontvangen om te controleren of het wachtwoord behouden is gebleven.
Dit soort dingen is altijd een beetje vaag met Outlook Express, het is en blijft een Microsoft product. Soms helpt het om gewoon het account opnieuw in te voeren en de oude te verwijderen. Vraag me niet waarom.
Wel heb ik een tip voor je: dit soort problemen heb je niet met Mozilla Thunderbird, daarnaast heeft Thunderbird nog een aantal andere voordelen boven Outlook Express. Probeer maar, terug kun je altijd nog (zo lang je nog niet definitief de keuze hebt gemaakt zou ik de optie 'kopie bewaren op de server' wel aan laten staan).
[quote=edwardus schreef op zaterdag 2 okt 2010, 14:59]Dit soort dingen is altijd een beetje vaag met Outlook Express, het is en blijft een Microsoft product. Soms helpt het om gewoon het account opnieuw in te voeren en de oude te verwijderen. Vraag me niet waarom.
Wel heb ik een tip voor je: dit soort problemen heb je niet met Mozilla Thunderbird, daarnaast heeft Thunderbird nog een aantal andere voordelen boven Outlook Express. Probeer maar, terug kun je altijd nog (zo lang je nog niet definitief de keuze hebt gemaakt zou ik de optie 'kopie bewaren op de server' wel aan laten staan).
Hallo, Heb van alles geprobeerd maar wat ik ook doe Outlook blijft vragen om het WW. En ik kan dan wel naar een andere mail gaan ,maar dat lost dit probleem nog niet op. Dus wie o wie heeft zonder outlook te verwijderen en een ander in te stellen een antwoord en oplossing voor dit probleem. gansje
Suggestie van 12.56 u heeft dus niet geholpen? Nog even voor de duidelijkheid: In de vraag heb je het over Outlook Express, maar in je laatste antwoorden over Outlook. Welke is het nou precies?!
Als het OE is kun je nog het volgende doen (maar doe dit wel nauwkeurig!!!):
HET WELKOMSTSCHERM UITSCHAKELEN
Het vertragende welkomstscherm van Outlook Express kan door middel van een registeringreep worden uitgeschakeld; maak hiervoor de DWORD-waarde NoSplash aan met de waarde 1 in de volgende registersleutel: HKCU\Identities\{....}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0
Hoe doen we dit:
Start - Uitvoeren - typ regedit - klik OK. Klik op het + voor HKEY_CURRENT_USER Klik op + voor IDENTITIES Klik op + { ....getal ....} Klik op + voor Software Klik op + voor Microsoft Klik op + voor Outlook Express Klik op 5.0 Er opent zich aan de rechterkant een lijst. Klik met de rechtermuisknop ergens in het witte veld. Er komt een woordje: NIEUW Klik hierop. Er opent zich een schermpje. Klik op DWORD-waarde Typ NoSplash en geef Enter Klik op NoSplash Er opent zich een schermpje Vul bij de waardegegevens 1 in. OK Afsluiten.
En kijk dan eens of het opgelost is. Zo niet .... dan weet ik het ook niet meer.
@edrick3: met alle respect, ik denk niet dat een splash-screen van invloed is op een wachtwoord prompt voor het email account.
@gansje: je oordeelt iets te vlug, want met Thunderbird wordt je email account wachtwoord namelijk wél goed onthouden. Maar ik begrijp dat je de rest van m'n reactie ook niet geprobeerd hebt.
Nog één laatste suggestie: hoe lang is het betreffende wachtwoord? Soms gaat het mis omdat een wachtwoord uit meer dan 8 tekens bestaat; in dat geval helpt het om het email account aan te (laten) passen tot max. 8 tekens, bijv. via webmail.
Ik denk het en jij zegt het. Ik ben het met je eens dat wanneer het account wordt verwijderd en opnieuw wordt aangemaakt het probleem (zéér) waarschijnlijk is opgelost. Dit is, en die mening deel ik, nog niet uitgeprobeert.
Lees deze oplossingen eens goed door, dan werkt het weer als vanouds.
support.microsoft.com/kb/290684/nl En dan met name dit stuk: De gebruikersaccountgegevens verwijderen. Aan de linkerkant zie je: + Op deze pagina staan, hier klik je op en vervolgens klik je op "De gebruikersaccountgegevens verwijderen"
.....@edrick3: met alle respect, ik denk niet dat een splash-screen van invloed is op een wachtwoord prompt voor het email account...... Je hebt helemaal gelijk! Was te happig om iets te proberen.
@gansje,
Dus sorry (zie bovenstaande). Antwoord van dirck lijkt mij de juiste!! Dit is de kern: HKCU\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider Daar staat een registersleutel met een lange naam die begint met S-1-5-21. Verwijder deze.
Goedemorgen. Advies van dirck opgevolgd maar.............als ik deze wil verwijderen geeft hij aan:er is een fout opgetreden bij het verwijderen van de sleutel. Wat nu??
gansje
=edrick3 schreef op zondag 3 okt 2010, 10:58: @edwardus,
.....@edrick3: met alle respect, ik denk niet dat een splash-screen van invloed is op een wachtwoord prompt voor het email account...... Je hebt helemaal gelijk! Was te happig om iets te proberen.
@gansje,
Dus sorry (zie bovenstaande). Antwoord van dirck lijkt mij de juiste!! Dit is de kern: HKCUSoftwareMicrosoftProtected Storage System Provider Daar staat een registersleutel met een lange naam die begint met S-1-5-21. Verwijder deze.
Wat ik gedaan heb is naar de register sleutel gaan zoals omschreven. Proberen te verwijderen en dat lukt niet. Ik heb thuis gewoon een PC voor mijzelf ,dus beheerder- rechten zegt mij niet zoveel. Dus misschien heb je daar een uitleg over hoe ik op die manier bij de sleutel kom.
Je kunt kijken of je gebruikersaccount beheerder rechten heeft door te kijken of deze in de lijst Start > Instellingen > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts vermeld staat als 'Beheerder van deze computer'. Zo niet, dan kun je 2 dingen doen: de gebruiker wijzigen in een beheerder (dit verhoogt wel het risico op malware infecties) of je kunt het Regedit programma uitvoeren als beheerder, dat doe je door C:\Windows\Regedit.exe met de rechter muisknop aan te klikken en dan kiezen voor Uitvoeren als... en kiezen voor Administrator.
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan maar geen antwoord
Lees meer
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer