door 6443b19 Sep 2, 2008 om 13:38
Computers & telefonie

Niet te verwijderen venster en icoon

Ik heb een pc overgenomen van een bekende,daar zit XP Prof. op.

Nu krijg ik een venster dat deze niet legitiem is,maar ik wil deze niet verwijderen,want het heeft een versie nummer,dat geeft hij in systeem info aan.Maar windows acepteerd dit niet.Hoe kan ik dit venster en icoon verwijderen,want het is niet op mijn PC te vinden.  Voorheen zat er XP home op.Maar daar heb ik geen software van.

Kan iemand mij helpen om het venster en icoon te verwijderen

Groetjes Piet

530 9 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Sep 2, 2008 om 22:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry, maar niet legitiem is niet legitiem. Je kunt op deze site geen hulp verwachten bij illegale software. Ik zou je kunnen vertellen dat die meldingen worden gegeven door een tweetal bestandjes met een naam die begint met wga in de Windows\System32 folder. Met een beetje goed googlen kom je er verder wel uit denk ik.

De enige legale manier is natuurlijk via Microsoft een geldige licentie regelen of een ander type besturingssysteem installeren.

Wat je zag in systeeminfo doet niet terzake, het gaat erom dat Microsoft heeft geconstateerd dat je geen geldige licentie gebruikt.

gsm
door gsm - Sep 3, 2008 om 00:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt de melding wel uitzetten op een legale manier:
Klik met rechts op de ster en kies dan de regel (ik dacht de onderste), waamee je op een Microsoft website komt, waar je de notificatie tijdelijk uit kunt zetten: Opties voor Windows Genuine Advantage Notifications.

Microsoft is trouwens groot geworden, mede door het omvangrijke gebruik van illegale versies. Ik ben er zelfs van overtuigd dat de mogelijkheid voor het gebruik van niet legitieme versies bij particulieren, door Microsoft zelf in stand gehouden wordt.
Het MS-belang is volgens mij dat zoveel mogelijk mensen kennis van en interesse in Windows dienen te hebben...
Illegaal gebruik helemaal uitbannen, wat best mogelijk is, zou ik dom vinden van Microsoft.

GSM

a2i
door a2i - Sep 3, 2008 om 12:38
407 Antwoorden / 14 Vragen

Google helpt je wel verder.

Doe een searchstring: RemoveWGA .

door 6443b19 - Sep 3, 2008 om 15:04
9 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo GSM

Bedankt voor de tip.het venster is weg ,maar niet het icoon,dat zou volgens andere helpers via taakbeheer kunnen.

Waar kan ik "Taakbeheer" vinden op mijn PC,kun jij mij hier antwoord op geven,

Groetjes

Piet

edwardus
door edwardus - Sep 3, 2008 om 23:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Doe dat nou maar niet, daar zit toch maar een trojan in.

gsm
door gsm - Sep 4, 2008 om 10:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk, onder in het beeld. Klik dan met links op Taakbeheer.

Microsoft past de MGA (Microsoft Genuine Advantage) steeds weer aan.
Het is daarom niet zeker of bepaalde adviezen nog kloppen en goed werken en/of ook blijven werken.

GSM

a2i
door a2i - Sep 5, 2008 om 16:59
407 Antwoorden / 14 Vragen

Softpedia

RemoveWGA

met CRC32 3F448DBC

Niks mis mee, weet niet wat er bij jou gegoogle uitrolt.

Doe maar wel dus, deze file bestaad al een tijdje anyways.

door 6443b19 - Sep 5, 2008 om 19:21
9 Antwoorden / 9 Vragen

Beste helpers.

Ik weet niet of jullie iets met deze tip kunnen doen.

Ik heb een oplossing gevonden voor het verwijderen van venster en icoon.Je opend een nieuwe map,plaats de bestanden die je niet kan verwijderen in deze map.En verwijder de nieuwe map naar de prullemand.zo ben je verlost van ongewenste bestanden.

Bedankt en Groetjes

Piet

edwardus
door edwardus - Sep 6, 2008 om 02:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee zo makkelijk kom je er niet vanaf. Wat wel kan is met

PendMoves and MoveFile