sn
door snafu Sep 23, 2011 om 22:37
Computers & telefonie

Niet toegewezen partitie activeren , hoe ?

Tijdje geleden PC gekocht met windows 7.
Ik wilde meerdere partities maken, maar ipv het gebruik van mijn aloude bekende PartitionMagic dacht ik ; windows 7 heeft die mogelijk ook ingebouwd. Fijn, kind kan de was doen:
FOUT.

Ik heb een deel uitgesplitst, maar ik kan het maar geen naam geven dus het blijft een "niet toegewezen partitie".

Dus Computerbeheer toont nu:
? 100Mb NTFS (systeem Actief Primaire partitie)
C: Boot 455,76 GB NTFS (Opstarten,wisselbestand,Crashdump, primaire partitie)
D: Recover 20 GB NTFS Primaire partitie
? OEMpartitie 1GB
en ? 554,66 GB niet-toegewezen
Als ik dat laatste blok aanklik rechter muis
en Nieuw Eenvoudig Volume...volgt de Wizard..ik stel de maximale MB in..neem de gegeven naam "J"stationsletter..dit volume op basis vd volgende instellingen formatteren:NTFS, STandaard,NieuwVolume, Snelformatteren...voltooien eeeeen Error:
Er is onvoldoende ruimte op de schijf beschikbaar om deze bewerking te voltooien...ok.

HUH ?

Ik kan maar geen wijs worden uit wat google geeft tav dit probleem.

Daarom maar de beste methode: Vara Kassa forum vragen.

Wie helpt mij om die lege GB ruimte te activeren ?

Dank je.

2494 3 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Sep 24, 2011 om 09:27
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Heb je al geprobeerd om niet te snelformatteren, maar gewoon?
En evt. het volume kleiner maken, dus bijv. een J: en een K: schijf?

robtien
door robtien - Sep 24, 2011 om 10:39
269 Antwoorden / 10 Vragen

de boel formarteren. en de groote verdelen over de aantal schijven.

zw
door zwaardvis - Mar 26, 2012 om 13:26
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Overigens kun je maximaal 4 primaire partities hebben, en misschien zit je aan die tax omdat die OEM misschien als zodanig wordt beschouwd.