hb
door hboxem Dec 18, 2017 om 19:24
Computers & telefonie

Nieuwe ASUS AIO PC slechte garantie

Gachte,
Wij hebben een ASUS AIO PC  type  ZN240IC . Deze hebben wij met moeite kunnen kopen maar deze was na 1 maand al defect een moesten wij deze opsturen hebben wij gedaan maar na 3 weken krgen wij deze terug maar volgens mij man is er niets aan gedaan maar dit kunnen wij mis hebben.  Dit heb ik gelijk gemeld maar er word ons verteld dat dit normaal is dat de koeler zoveel lawaai maakt, wat hij nog doet en in de winkel niet toen wij deze kochten. Na +/- 6 weken was het moederbord stuk en de videokaart dus wij hem maar weer opsturen en nu meer dan 4 weken weggeweest. Kregen wij hem terug bleek er een virus op te zitten en dit was niet bij Asus gebeurd werd ons gelijk verteld.
Maar dit heeft Microsoft opgelost voor ons gelukkig.
Maar nu zat bij dit systeem ook een draadloos toetsenbord en muis van Asus en nu was deze niet goed wilden ze wel hebben dat ik de gehele AIO op zou sturen wat ik maar niet gaan heb maar alleen het toetsenbord en muis heb ik verstuurd. Wij kregen na +/- 4weken een nieuwe terug voor garantie maar ja hoor jullie snappen hem al vwerkeerde toetsenbord [ Italiaans ] weten ze ook maar gewoon opsturen want denken ze een man en vrouw van 60 jaar merken dit niet!! Maar nu krijgen wij 2 weken terug bericht dat wij deze maar weer op moeten sturen en dan weer 4 weken geen internet,  zo worden wij aan het lijntje gehouden tewijl wij in Emmen wonen kan het lopend doen naar Asus.
Nu hopen wij dat Kassa hier misschien iets aan zou kunnen doen of de BELBUS.

530 2 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 18, 2017 om 19:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U doet net of 60 jaar zijn oud is, maar u bent beide jonkies. En ook al zou u vele jaren ouder zijn, dat heeft niets te maken met of u met een pc om kunt gaan en er ietwat verstand van heeft. U  bent wel erg achterdochtig.
Bent u wel naar de verkoper terug gegaan met de problemen?
Waar, bij welke zaak heeft u deze pc gekocht?
Een Italiaans toetsenbord? Waaraan zag u dat? Hoe bedoelt u "slechte garantie"?
Een virus door de reparateur? Dat lijkt me toch niet. Dat zult u wel zelf veroorzaakt hebben. Heeft u wel een anti-virusprogramma op de pc geïnstalleerd?
Hoe bedoelt u : "met moeite kunnen kopen". Als u de pc nauwelijks kon betalen, had u toch veel beter een veel voordeliger pc kunnen kopen? Daarin is ruime keuze. Maar het is informatie die niet ter zake doet bij een vraag over repareren.
Of u lopend naar Asus kunt doet niet ter zake. U moet bij de verkoper zijn wegens garantie en de verkoper moet in de gelegenheid gesteld worden om te repareren.
Kassa zal dit niet voor u oplossen, de Belbus ook niet en wij hier op het forum net zo min.
U moet ermee terug naar de verkoper gaan, die moet het oplossen, en voor reparaties moet u geduld hebben.

be
door bertfe - Dec 18, 2017 om 20:58
43 Antwoorden / 0 Vragen

Koop uw computer altijd bij de man die ook ZELF repareren kan.

Dat is niet Cool Blue of een andere internetwinkel.

En ook niet de Mediamarkt, Aldi, BCC of een ander grootwinkelbedrijf.

Nee! Koop uw computer in een speciale computerwinkel.
Die repareert uw computer meestal in 1 of 2 dagen!