zeilvrouw
door zeilvrouw Dec 4, 2013 om 12:09
Computers & telefonie

Nieuwe telefoon/abonnement

nieuwe telefoon/abonnement
Wat is het meest gunstige abonnement voor mobiel bellen sms en internetten? Samsung of Iphone?
Huidig abonnement= 300/100/onbeperkt internet.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

5210 20 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 4, 2013 om 12:13
11559 Antwoorden / 51 Vragen

De aanbiedingen rollen over elkaar heen, wil je 3G of 4G, wil je met of zonder telefoon, en zo ja welke, woon je in een grensstreek dat buitenland tarieven een probleem kunnen zijn?

Op deze vraag is geen antwoord te geven, de aanbiedingen wisselen per minuut, om niet te zeggen per seconde.

Zoek een provider met een goede dekking in je belgebied (want dat is belangrijker als een prijs vaak) en een prijzenplaatje wat bij je gebruik past. Verder is het zo het spreekwoord zegt: Er is geen zo bont of er is wel een vlekje op.

mahadma
door mahadma - Dec 4, 2013 om 12:15
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Er is geen zo bont of er is wel een vlekje op. MOET zijn: er is geen koe zo bont, of er is wel een vlekje op.

zeilvrouw
door zeilvrouw - Dec 4, 2013 om 17:12
9 Antwoorden / 13 Vragen

Ja mahadma, bedankt voor je antwoord. Was alles maar zo duidelijkn als die koe haha, dan wist ik 't ook wel.
Ik begrijp wel dat deze vraag nauwelijks te beantwoorden is.

Iets anders: weet iemand hoeveel mb's je gemiddeld per maand verbruikt bij een normaal gebruik van je mobieltje? Dus geen films downloaden of zo, alleen zo nu en dan dingen als buienradar bekijken om maar een voorbeeld te noemen.

mahadma
door mahadma - Dec 4, 2013 om 17:45
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Zelf gebruik ik thuis wifi, buitenshuis heb ik max 500 mb maar kom daar nooit aan, en verder 100 belminuten, ik bel niet veel en sms ook amper. Ik ben bereikbaar en daar gaat het om.

Maar wat ook belangrijk is, kijk of je bij de provider van je keuze (er zijn over allemaal slechte verhalen te vinden) een goede dekking heb, zodat je binnen en buiten goed "bereik" hebt in jouw woon/werk gebied.

Verder, een toestel wat "gratis" genoemd wordt, is gewoon "betalen in termijnen".en dat kan je duur en goedkoop maken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 4, 2013 om 18:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk zit je niet op het volgende antwoord te wachten, mocht dat zo zijn lees het dat niet/negeer het gewoon;

Stel jezelf eens hardop de vraag; "heb ik eigenlijk wel mobiel internet nodig?" Naar mijn bescheiden mening heb je dit niet nodig, op zoveel plekken heb je toegang tot wifi. En via diezelfde wifi kun je zeer betaalbaar communiceren berichtjes via Whatsapp en bellen via voip. Heb je geen abonnement nodig volstaat gewoon prepaid. En voor nog geen 200 euro heb je 'n prima toestel..
Abonnement met gratis telefoon na 2 jaar; 850 euro. In mijn voorbeeld 280 euro. Heerlijk..

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2013 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan nog maar even een correctie. Het is niet OP maar AAN.

Klik hier

aurora1
door aurora1 - Dec 4, 2013 om 23:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je weet toch zelf hoeveel je belt en aan sms'jes verstuurt? Zoals gezegd betaal je een "gratis" telefoon in termijnen via een abonnement. Ik gebruik internet alleen via wifi, ik gebruik overwegend whatsapp via wifi en sms daarom zelden, bellen met de gsm doe ik weinig. Ik heb een Samsung smartphone van een aanbieding van Aldi ca 2 jaar geleden en heb een prepaidkaartje van Simyo erin gestopt. Per jaar ben ik maar een paar euro kwijt. M.a.w. kijk eens kritisch naar je eigen gebruik en of je wel wifi gebruikt als dat kan, en zoek ook eens naar unlocked smartphones, want de prijzen van niet al te ingewikkelde modellen die overigens ook veel kunnen vallen inmiddels erg mee.

ja
door janobc - Dec 6, 2013 om 10:09
20 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Mahadma, ik woon in een grensstreek (Midden-Limburg). Maar hoe weet ik welke provider hier een goede dekking heeft?

sw
door swerkman - Dec 6, 2013 om 10:27
29 Antwoorden / 10 Vragen

Wil je een toestel of sim only ? Wat doe je met je mobiel ? Wat heb je echt nodig ! Wil je een supertoestel of mag een wat oudermodel ook ?
Ik heb zelf een bundel van 300 bel,sms en mb bij t mobile voor 7 euro nog wat
Kijk net als jij af en toe buitenshuis op internet en blojf met die bundel ruim onder het tegoed .
Dus goed rondkijken met je wensenlijstje .

kloske
door kloske - Dec 6, 2013 om 11:23
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=janobc schreef op vrijdag 6 dec 2013, 10:09]Hallo Mahadma, ik woon in een grensstreek (Midden-Limburg). Maar hoe weet ik welke provider hier een goede dekking heeft?

Ik woon ook in een grensstreek, 1 km van de Duitse grens af, in Zuid-Limburg. Ik heb sinds begin dit jaar tele2 sim only: 100 sms/belminuten en 200 mb internet, nog nooit last gehad van buitenlands netwerk, zelfs als ik een paar km over de grens ben bel ik nog gewoon via mijn eigen provider. Ik betaal 8 euro per maand. Die 200 mb is ruimschoots voldoende, ik internet ook weinig op dat ding, net af en toe datgene waar u m ook voor nodig zou hebben, en inderdaad heb je op veel plaatsen wifi, maar toch vind ik het af en toe wel heel erg prettig dat ik zelf internet op mijn telefoon heb. Laatst bijvoorbeeld ging ik op advies van iemand naar een bepaalde winkel, een flink stuk van huis af. Die winkel lag niet op de aangegeven plaats. Nou kun je dus wel naar huis gaan en het daar opzoeken op internet, maar dat kost tijd en (benzine)geld. Ik was dus wel blij met mijn internetabonnement, ik heb de winkel alsnog heel snel gevonden. Nou zal dit niet zo héél vaak gebeuren maar t is ook maar 1 voorbeeld.
T-mobile heb ik ook gehad, maar daar was het probleem dus idd dat ik regelmatig op het duitse netwerk zat...

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 6, 2013 om 11:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=janobc schreef op vrijdag 6 dec 2013, 10:09]Hallo Mahadma, ik woon in een grensstreek (Midden-Limburg). Maar hoe weet ik welke provider hier een goede dekking heeft?
Zie bijvoorbeeld hier echter de praktijk kan geheel anders zijn. Ben je woonachtig dicht bij de grens is 'n provider handig waar je makkelijk zelf online het buitenland bellen kunt uitzetten.

[quote=kloske schreef op vrijdag 6 dec 2013, 11:23]
Ik woon ook in een grensstreek, 1 km van de Duitse grens af, in Zuid-Limburg. Ik heb sinds begin dit jaar Tele2 sim only: .... T-Mobile heb ik ook gehad, maar daar was het probleem dus inderdaad dat ik regelmatig op het Duitse netwerk zat...
Enigszins 'n beetje curieus Tele2 maakt namelijk gebruik van het netwerk van T-Mobile, denk dat fenomeen dat ook ergens anders in mag zoeken.

pi
door pieterwolters - Dec 6, 2013 om 13:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janobc schreef op vrijdag 6 dec 2013, 10:09]Hallo Mahadma, ik woon in een grensstreek (Midden-Limburg). Maar hoe weet ik welke provider hier een goede dekking heeft?

Proberen is de enige optie. De providers bieden wel dekkingskaarten maar er zijn zoveel externe invloeden dat dat slechts een benadering van de werkelijkheid is. Met name aan de randen van de dekking kan het de ene keer wel en de andere keer niet werken. Het blijft radio....

vl
door vlinder30 - Dec 6, 2013 om 13:43
52 Antwoorden / 3 Vragen

heb zelf een los abonnement, zonder internet, alleen bellen en/of SMS-en 125min./stuks voor € 5,65 p/mnd, dit is via T-mobile, echter deze abonnementen zijn op de schop gegaan en bestaan helaas niet meer. Andere provider biedt ze nog wel aan, bijv. Hollandse nieuwe (heb hier geen ervaring mee).
Toestel heb ik los gekocht, via Samsung ook nog eens € 20 retour. En idd via Wifi gratis internet en evt. extra komt bij op het abonn. en dat is echt nihil, want ik internet bijna niet, alleen evt. via gratis Wifi.

vl
door vlinder30 - Dec 6, 2013 om 13:45
52 Antwoorden / 3 Vragen

PS voordeel van T-mobile is wel dat het een super goede dekking heeft, woon zelf ong.1.5km. van de duitse grens af en geen probleem, kan ook ong. als enige bellen in de lift op mijn werk, bij iedereen valt het altijd uit. Was zelfs als enige hier in de buurt aan het bellen, sms-en en internetten met die grote stroomstoring in Enschede eind vorig jaar, ik had wel bereik en mijn man trouwens ook (ook T-mobile)....

zeilvrouw
door zeilvrouw - Dec 6, 2013 om 14:26
9 Antwoorden / 13 Vragen

Dank voor alle reacties, er is weer een leuke discussie op gang gekomen...:)
Echter, ik heb bij mijn huidige abonnement dat bijna afgelopen is, onbeperkt internet.
Niet dat ik dat zo heel veel gebruik, maar voor het afsluiten van een nieuw contract zou het handig zijn te weten hoeveel mb's je verbruikt - om maar weer als voorbeeld buienradar te noemen - ik kan het nergens vinden? Zo weet je ook niet hoeveel mb's toereikend zijn?

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2013 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien hebt u dan hier wat aan.

Klik hier

mahadma
door mahadma - Dec 6, 2013 om 14:59
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Ik woon 4,7 km van een belgiesch tankstation af en waar ik dus geregeld ben, ben in 25 minuten in Aken, dus zuid limburg. Willens en wetens gezocht en gevonden bij tele2/t mobile. Een goede dekking. Een voordeel is dat als je de grens overgaat, je (volgens info tele2) je internet stopt tenzij je een bepaalde code intoetst. Dus geen extra data kosten. Verder is de dekking in de regio gewoon goed. Ik verbruik met weer info geen 500 mb per maand.

Anderzijds, het idee ven (eventueel tele2) prepaid, is dat geen optie? Kijk eens of dit voor je een goed alternatief is. Maar beslis zelf, je kent je eigen bel gedrag. En een sim lock vrije smart Phone kost ook zo gek veel niet, tenzij je "alles" wil.

zeilvrouw
door zeilvrouw - Dec 6, 2013 om 15:37
9 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 dec 2013, 14:45]Misschien hebt u dan hier wat aan.

Klik hier

zeilvrouw
door zeilvrouw - Dec 6, 2013 om 15:39
9 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 dec 2013, 14:45]Misschien hebt u dan hier wat aan.

Klik hier

Kijk, hier hebben we wat aan! Daar kunnen we wat mee! Reuze bedankt.
Uiteraard maak ik ook gebruik van Wifi maar omdat wij vaak op een boot zijn, ligt het toch even anders, je bent niet altijd in een haven.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2013 om 15:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En niet elke haven heeft -gratis - wifi.