natascha_4810687
door natascha_4810687 Aug 18, 2010 om 15:39
Computers & telefonie

Nieuwsbrief versturen Windows 7 (html)

Toen ik nog XP had met Outlook Express, deed ik altijd html nieuwsbrieven versturen via 'bestand/verzenden/pagina per email'. Nu heb ik Windows 7 met Thunderbird en lukt het mij niet om pagina's via email te verzenden. De optie is gewoon grijs, dus niet beschikbaar.

Voor een nieuwsbrief is het natuurlijk niet handig om alleen een link te sturen. Als je CTRL+A doet en dan in de mail CTRL+V, neemt hij de achtergrond niet mee, ziet het er nog niet denderend uit.

Er moet toch gewoon een manier zijn om dit in Windows 7 nog te kunnen doen???
Naast nieuwsbrieven versturen vind ik het soms ook gewoon handig om op deze manier een pagina naar mezelf of een ander te mailen, kan nu dus ook niet meer...
Heb al flink wat tijd op google los gelaten, kom de vraag wel vaak tegen, maar het nuttige antwoord nog niet gevonden...

Werk overigens doorgaans met Firefox maar voor het versturen per email Internet Explorer.
Hoop dat hier iemand DE oplossing weet? Bepaalde instelling wijzigen ofzo?
Eventueel een (ander) freeware programma installeren vind ik prima, maar dan wil ik wel graag eerst zeker weten of er kans van slagen is...

2044 7 Rapporteer

genius
door genius - Aug 18, 2010 om 21:03
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo ~*natascha*~,

Heb je al LiveMail geprobeert? Zit standaard in Windows7.
Anders kan je even kijken of in Thunderbird de optie HTML is geactiveerd.

G.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Aug 19, 2010 om 10:55
42 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Natascha,

Om in Internet Explorer 8 een pagina te verzenden per e-mail moet een e-mailprogramma als standaard ingesteld zijn die deze functie ondersteund.
Bijvoorbeeld Outlook en Windows Live mail ondersteunen deze functie.
Zorg er wel voor dat het e-mailprogramma als standaardprogramma ingesteld staat.

1. Ga naar Start
2. Ga naar Standaardprogramma’s
3. Klik op uw standaardprogramma instellen
4. Selecteer het e-mailprogramma (die verzenden per e-mail ondersteund)
5. Selecteer nu programma als standaard instellen

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Aug 19, 2010 om 13:48
73 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt, denk alleen dat ik nog iets niet goed heb staan dan...

Heb Windows Live Mail geinstalleerd en ingesteld als standaard zoals u (windowsnl) hebt aangegeven. Vervolgens een account aangemaakt (hoeft toch geen hotmail te zijn??) en de computer opnieuw opgestart omdat het nog niet werkte. Nu werkt het nog steeds niet. De nieuwe account heb ik getest en werkt, dus daar kan het niet aan liggen neem ik aan.

Moet er wel bij zeggen dat ik doorgaans vrijwel nooit internet explorer gebruik, dus die instellingen staan allemaal nog zoals het was bij installatie. Is er iets wat ik in IE moet aanpassen? Is wel versie 8. "Pagina per email verzenden" en "Koppeling per email verzenden" zijn nog steeds allebei grijs.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Aug 19, 2010 om 15:27
42 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Natascha,

Mogelijk moet je ook Internet Explorer 8 als standaardbrowser instellen

1. Ga naar Start
2. Ga naar Standaardprogramma’s
3. Klik op uw standaardprogramma instellen
4. Selecteer Internet Explorer
5. Selecteer nu programma als standaard instellen

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Aug 19, 2010 om 16:28
73 Antwoorden / 6 Vragen

verrrrr... nee, dan doet hij het ook nog niet :-(

microsofthelpt
door microsofthelpt - Aug 20, 2010 om 09:55
42 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer onderstaande stappenplan nog eens:

- Ga naar Start
- Klik op Standaardprogramma's
- Klik op Uw standaardprogramma instellen
- Ga naar Internet Explorer 8 en kies om deze als standaard in te stellen
- Doe dit ook voor uw e-mail client
- Klik nu op het pijltje (links boven) om een pagina terug te gaan
- Kies de optie Programmatoegang en standaardprogramma's instellen
- Nu krijgt u 3 keuzes, van deze 3 maakt u Aangepast groter (aan de rechter kant op de pijltjes omlaag klikken)
- Bij standaardwebbrowser en standaard e-mailprogramma kiest u: De huidige webbrowser / e-mailprogramma gebruiken
- Bevestig dit door op OK te drukken

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Aug 20, 2010 om 09:56
73 Antwoorden / 6 Vragen

Jaaa!!! Het is gelukt!!!!
Kei bedankt voor het top antwoord!!!!
:-D