ka
door kayan159357 Dec 2, 2010 om 12:54
Computers & telefonie

Nintendo

op 04/0810 hebben wij een nintendo dsi gekocht, binnen twee weken las de nintendo dsi geen spel meer. hierop hebben wij de nintendo dsi ingepakt en opgestuurd naar de technische dienst in utrecht.. op 30/08/10 kregen wij brief van nintendo technische dienst een briefje waarop staat het betreurt ons echter u mede te moeten delen dat het geconstateerde defect niet onder onze garantievoorwaarden valt.. de kosten voor reparatie zijn hoger dan onze omruilregeling. wij bieden u dan ook de mogelijkheid om het apparaat om te ruilen voor een vervangende exemplaar van het zelfde type en het zelfde kleur, dit tegen een gereduceerd tarief van 80.03 eu. op het vervangende exemplaar geven wij 12 maanden garantie op fabricage en constructie fouten... toen heb ik nintendo gebeld, zij deelden mij mede doordat de spelkaart verkeerd in het ninetndo was gestopt hierdoor is de lees module beschadigt. ik heb hen op aan gewezen dat zij betere aansluiting hadden moeten maken, zodat men de kaart niet verkeerd kan instoppen..ze waren heel kort af. met u betaald 80 eur en anders kuntu u nintendo weggooien.. na verscheidene malen gebeld te hebben is het niet gelukt om ze te overtuigen dat ik niet weer een bedrag 80 eu gaat betalen voor . wat kan ik hier tegen doen??? dit is absurd

810 5 Rapporteer

sy
door sylli - Dec 2, 2010 om 13:30
250 Antwoorden / 40 Vragen

Je ontkent niet dat het spel er verkeerd in is gestopt waardoor de leesmodule is beschadigd. Dat je vindt dat Nintendo betere aansluitingen moet maken die jou behoeden een spel er andersom in te doen is flauwekul; waar is jouw zelfverantwoording?
Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat je weer € 80,- moet betalen, maar zelfgemaakte fouten cq. stommiteiten hebben eenmaal een prijs.

birdies
door birdies - Dec 2, 2010 om 18:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......ik heb hen op aan gewezen dat zij betere aansluiting hadden moeten maken, zodat men de kaart niet verkeerd kan instoppen.....

Ik vind dat Nintendo een grote rode sticker op de ds had moeten plakken met de woorden: niet geschikt voor nitwits.

ka
door kayan159357 - Dec 2, 2010 om 22:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

wauw wat een beter weters! nintendo was van een 7 jarige....

Lsk520
door Lsk520 - Dec 2, 2010 om 23:01
827 Antwoorden / 2 Vragen

Ja en?

Het is algemeen bekend dat reparaties na ondeskundig gebruik onder geen enkele garantieregeling vallen. En of je nou 7 0f 77 bent, dat kan Nintendo niet weten en is ook niet relevant....
Gewoon betalen dus.

jcn 1987
door jcn 1987 - Dec 5, 2010 om 05:32
7 Antwoorden / 0 Vragen

trouwens, hoe HARD is dat kaartje erin gedrukt, of nou ja ik kan beter zeggen het lijkt wel er in getrapt!

want die leesmodules zijn misschien wel klein maar je moet er wel een hoop voor doen om zoiets te kunnen beschadigen! los van om op andere manier zoiets te beschadigen. En het lijkt MIJ dat als iets niet gaat passen dan moet je vooral niet gaan door duwen...
maar ik ben echt verbaasd hierover,
(mijn ervaring) ik vindt dat de klantenservice van Nintendo juist een GOEDE service hebben!

en u kunt wel zeggen ja de Nintendo is van een 7 jarige, is geen excuus want dat kind kan er niets aan doen maar het ligt aan de ouder zelf om EERST te laten ZIEN hoe ze dat moeten doen! en trouwens mijn neefjes en nichtjes waren veel jonger en hebben zo n ding maar die kregen em pas NA een DEMONSTRATIE! want hij is ZEKER NIET goedkoop!

sorry voor zo n uitbrander maar dit moest ik echt even kwijt,

maar nu een eventuele oplossing;

laat Nintendo alsnog de DS naar u terug sturen, en ga dan zoeken op internet naar een reparatie uitvoercentrum (bijvoorbeeld) die dus gespecialiseerd zijn in het repararen van gameconsoles.
en er zijn er genoeg! maar NIET vergeten dat de garantie bij Nintendo dan zo wie zo is vervallen omdat ik het nu heb over een reparatie die in hun ogen illegaal is. Maar je krijgt (meestal) wel een nieuwe garantie (van dat bedrijf) nadat deze is gerepareerd.

deze manier is zo wie zo goedkoper,
Meestal hebben dat soort bedrijven heel veel reserve onderdelen liggen, dus grote kans dat het te maken is.

iniedergeval SUCCES!