se
door senorita Jan 23, 2004 om 16:09
Computers & telefonie

Nokia 8310 gaat niet meer aan

Na ongeveer anderhalf jaar, probleemloos, gebruik te hebben gemaakt van mijn nokia 8310 zette ik 'm vanmiddag even uit om 'm een uurtje later weer aan te zetten en dat lukte dus niet meer. Ik heb het frontje eraf gehaald en geprobeerd om 'm direct aan het aan/uit knopje aan te zetten (dus zonder knopje van het frontje), maar niks lukt. Als ik 'm aan de lader hang dan gebeurt er ook niks in het display. Is dit een probleem van de accu of van het aan/uit knopje (waar overigens niks aan te zien valt)? De garantie op de accu is verlopen, maar op de telefoon heb ik drie jaar garantie nl. Alvast bedankt!

1059 7 Rapporteer

maryvon
door maryvon - Apr 16, 2004 om 12:30
99 Antwoorden / 44 Vragen

zoals je zelf al zegt je hebt 3 jaar garantie op het toestel, ik zou dus terug naar de winkel gaan. En laat je niet afschepen, want ze verzinnen van alles om de schuld op jou af te schuiven.
ik neem aan dat je niet meer met je toestel hebt gedaan dan bellen, dat deze niet is gevallen o.i.d. dan mag je toch verwachten dat deze het gewoon blijft doen , ook na 1,5 jaar, nou succes.

se
door senorita - Apr 16, 2004 om 12:30
1 Antwoorden / 2 Vragen

Mensen, ik weet niet hoe, maar de telefoon doet het weer, voorlopig gaat ie niet meer uit! Allemaal bedankt voor jullie hulp.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:30
504 Antwoorden / 8 Vragen

Laat je accu een sdoormeten in een electronicazaak, accu's gaan meestal 1.5 tot 2 jaar mee en valt niet onder de garantie.

su
door suus_1 - Apr 16, 2004 om 12:30
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan zowel een toestel als accu probleem zijn.
Het kan zijn dat je toestel je accu niet meer op wil laden, het kan ook zijn dat de accu defect is. Je kunt bij de winkel een zogeheete kruistest doen. Iedere dealer heeft een aantal testtoestellen. probeer je accu in een ander toestel en dan opladen, doet hij het niet is het dus een accuprobleem, en aangezien er geen garantie meer opzit zul je een nieuwe moeten kopen. Accu' s krijgen vaak na een jaar problemen, vooral als je deze vaka oplaad wordt de accu lui zoals ze dat zeggen

hooneytunes
door hooneytunes - Apr 16, 2004 om 12:30
11 Antwoorden / 1 Vragen

Vraagje: kan je het toestel wel activeren met het aan/uit-knopje als je hem aan de lader hangt? Als dat het geval is, dan ligt het aan de accu. Anders is wellicht toch het toestel naar de knoppen.

ma
door marck - Apr 16, 2004 om 12:30
9 Antwoorden / 0 Vragen

Als het probleem terug komt kan je het toestel(+accu) het beste onder de garantie laten na kijken, als het de accu is zal je die moeten betalen, maar de kosten voor de accu via de reaparateur zijn vaak een stuk lager als dat je hem in de winkel koopt.

ko
door ko_1 - Apr 16, 2004 om 12:30
4 Antwoorden / 2 Vragen

als ik dit zo hoor zit de fout niet in de accu maar in het toestel, de 8310 heeft een gesoldeerd accucontact, mischien heeft hij daar een koude soldeerverbinding.
of de verbinding tussen de bodemconnector en de print is vuil.
als je verlengde garantie hebt laat hem dan nakijken zonder de accu in te leveren,
succes!!