gcv199
door gcv199 Nov 10, 2011 om 16:31
Computers & telefonie

Nokia N97reparatie niet ondergarantie!!

de nokia n97 Black EU

bij belcompany gekocht, ter reparatie aangeboden omdat hij vaak vastloopt vanzelf opnieuw opstart en de gel die ze voor het frame gebruiken loskomt
nou ga ik vandaag naar belcompany krijg ik te horen dan Nokia zegt dat het niet onder de garantie valt. Belcompany zegt dat ze het toestel dus naar hoofd kantoor hebben opgestuurd om toch te laten proberen dat het toestel wel gerepareerd wordt.

nou snap ik niet waarom Nokia zegt dat het niet onder de garantie valt als er beschijden gesecht honderden zelfde problemen op internet beschreven staan over dit product en nokia mensen wel vaker lijkt op te schepen met dit product dit is niet de eerste keer dat hij gerepareerd moet worden.
Als Belcompany hier niks aan doet heb ik dan recht om, de koop te ontbinden, of hun de mogelijkheid te bieden een vervangend toestel van gelijk waardige prijs in de plaats van de Nokia n97 te geven ?

Ik vind dit te zot voor woorden dit is mijn 4e nokia toestel en dit is de 1e waar ik problemen mee heb.

wie heeft een antwoord of oplossing want ik wil het hier niet bij laten zitten het waren niet zomaar 600 zout korrels maar 600 euro's en dan vind ik dat nokia binnen die 2 jaar gewoon moet zorgen voor een degelijk product, nou snap ik dat als je niet netjes en zorgvuldig met je toestel omgaat dat er dan vanzelf mankementen ontstaan maar aangezien ik heb zelden in een jaszak, of andere plek waar het zou kunnen broeien heb gestopt snap ik dit helemaal niet heb er ook altijd een full housing omgehad.
wie o wie weet hier raad mee?

MVG

3003 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 10, 2011 om 18:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gcv199,

.....Als Belcompany hier niks aan doet heb ik dan recht om, de koop te ontbinden, of hun de mogelijkheid te bieden een vervangend toestel van gelijk waardige prijs in de plaats van de Nokia n97 te geven ?.....

Lees hier bij Consuwijzer o.a. over koop ontbinden + voorbeeldbrief.

Suc6

gcv199
door gcv199 - Nov 10, 2011 om 19:08
11 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt ik ga hier zeker mee naar BelCompany, en print de formulieren uit, Bedankt ik post zosnel mogelijk de reactie terug
eerst wacht ik het een weekje af wat hoofdkantoor zegt

=edrick3 schreef op donderdag 10 nov 2011, 18:51: Hallo gcv199,

.....Als Belcompany hier niks aan doet heb ik dan recht om, de koop te ontbinden, of hun de mogelijkheid te bieden een vervangend toestel van gelijk waardige prijs in de plaats van de Nokia n97 te geven ?.....

Lees hier bij Consuwijzer o.a. over koop ontbinden + voorbeeldbrief.

Suc6

bcklantenser
door bcklantenser - Nov 11, 2011 om 13:17
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte klant,

Uw klacht is momenteel bij ons in behandeling. Zo gauw we uitsluitsel hierover hebben zal het filiaal contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2011 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gcv199,

Dus even afwachten maar.
Benieuwd of het iets positiefs oplevert.

Goed weekend.

gcv199
door gcv199 - Nov 13, 2011 om 12:58
11 Antwoorden / 4 Vragen

ja, dat is zeker afwachten

gcv199
door gcv199 - Nov 16, 2011 om 20:42
11 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=bcklantenser schreef op vrijdag 11 nov 2011, 13:17]Geachte klant,

Uw klacht is momenteel bij ons in behandeling. Zo gauw we uitsluitsel hierover hebben zal het filiaal contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

dat is wel leuk en aardig heb tijdje zitten wachten morgen is alweer dag 31 en nog steeds niks gehoord, geen mail geen voicemail heb veel geduld maar dit gaat me verstand te boven
heb geen zin om nog 2 ''a 3 weken te wachten,wil gewoon een vervangend product nu. Zo niet zal ik schriftelijk maar contract ontbinden. is echt te gek voor woorden schijnt dat die n97 de 1 werkt de ander werkt niet en dan scheept nokia je af met een antwoord als ja dit valt niet onder de garantie, zouden ze maar verder moeten onderzoeken hadden ze ondervonden dat hun ontwerp technisch niet helemaal in orde is. en ben niet de enige met dit probleem dus geloof niet dat het aan mij ligt

bcklantenser
door bcklantenser - Nov 17, 2011 om 14:51
17 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gcv199 schreef op woensdag 16 nov 2011, 20:42][quote=bcklantenser schreef op vrijdag 11 nov 2011, 13:17]Geachte klant,

Uw klacht is momenteel bij ons in behandeling. Zo gauw we uitsluitsel hierover hebben zal het filiaal contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

dat is wel leuk en aardig heb tijdje zitten wachten morgen is alweer dag 31 en nog steeds niks gehoord, geen mail geen voicemail heb veel geduld maar dit gaat me verstand te boven
heb geen zin om nog 2 ''a 3 weken te wachten,wil gewoon een vervangend product nu. Zo niet zal ik schriftelijk maar contract ontbinden. is echt te gek voor woorden schijnt dat die n97 de 1 werkt de ander werkt niet en dan scheept nokia je af met een antwoord als ja dit valt niet onder de garantie, zouden ze maar verder moeten onderzoeken hadden ze ondervonden dat hun ontwerp technisch niet helemaal in orde is. en ben niet de enige met dit probleem dus geloof niet dat het aan mij ligt

Geachte klant,

U zult deze week nog benaderd worden door het bewuste filiaal, met een oplossing.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

gcv199
door gcv199 - Nov 17, 2011 om 15:59
11 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=bcklantenser schreef op donderdag 17 nov 2011, 14:51][quote=gcv199 schreef op woensdag 16 nov 2011, 20:42][quote=bcklantenser schreef op vrijdag 11 nov 2011, 13:17]Geachte klant,

Uw klacht is momenteel bij ons in behandeling. Zo gauw we uitsluitsel hierover hebben zal het filiaal contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

dat is wel leuk en aardig heb tijdje zitten wachten morgen is alweer dag 31 en nog steeds niks gehoord, geen mail geen voicemail heb veel geduld maar dit gaat me verstand te boven
heb geen zin om nog 2 ''a 3 weken te wachten,wil gewoon een vervangend product nu. Zo niet zal ik schriftelijk maar contract ontbinden. is echt te gek voor woorden schijnt dat die n97 de 1 werkt de ander werkt niet en dan scheept nokia je af met een antwoord als ja dit valt niet onder de garantie, zouden ze maar verder moeten onderzoeken hadden ze ondervonden dat hun ontwerp technisch niet helemaal in orde is. en ben niet de enige met dit probleem dus geloof niet dat het aan mij ligt

Geachte klant,

U zult deze week nog benaderd worden door het bewuste filiaal, met een oplossing.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

net gebeld door belcompany zeggen ze nokia kon je toestel helaas niet repareren we hebben nu dus een vervangend toestel voor je de nokia N8 die moeten we alleen bestellen want we hebben die dan niet in voorraad
nou ik zeg dat is het probleem ik ga niet weer een nokia nemen, verkoopster zegt heeft u een momentje ik zal even kijken wat ik hier mee moet
even gewacht uitijndelijk zegt ze je mag een ander toestel uitkiezen tot een prijs van 250,- nou heb ik contant 639,99 neer geteld in de winkel voor de nokia destijds. zeg ik nee ik heb dik 600 betaalt.
dus moest ik maar contact opnemen met klantenservice
heb ik meteen gedaan natuurlijk krijg ik een mevrouw, heb haar alles uitgelegd en toen ik het woordje ''Kassa Varra'' noemden stotterde ze als een gek, kreeg ik antwoorden als van ja u kunt niet altijd kiezen en we hebben u de mogelijk heid gegeven voor een vervangend product etc etc zeg ik ja maar volgens wettelijke garantie moet ik het er wel mee eens zijn en mag hij even duur zijn als mijn aankoop bedrag wat ik ervoor neer heb geteld.
die vrouw wist zich geen raad dus heb ik gezegd aangezien wij en jullie er niet uitkomen zal ik maar de koop moeten ontbinden schriftelijk.
dat vond ze goed ik moest alleen afwachten als ik daar wel recht op heb volgens haar.?
leuk hor die service van Belcompany maar als het zo moet dan maar via deze weg
zal deze pagina zeker uitprinten en andere klachten met belcompany en nokia
na 31 dagen erachter komen dat het niet gemaakt kan worden
grappig.

edrick3
door edrick3 - Nov 17, 2011 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gcv199,

Tja, aan zo'n 'oplossing' heb je inderdaad niets.
Zou inderdaad dan toch maar actie ondernemen om de koop te ontbinden.

Voorbeeldbrief Consuwijzer:

Afzender

[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]
Aan

[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Ontbinding koop vanwege onmogelijkheid tot herstel/vervanging van het product

[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type].

Het [product] heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat [opsomming klachten].

Omdat [het defect/de defecten] niet verholpen [is/zijn] en ook vervanging van het [product] niet mogelijk bleek te zijn, heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Hierbij ontbind ik dan ook de koopovereenkomst met betrekking tot [product].

Op korte termijn zal ik het product retourneren. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.

Ik verzoek u vriendelijk een en ander binnen twee weken schriftelijk aan mij te bevestigen.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

Suc6

gcv199
door gcv199 - Nov 17, 2011 om 18:46
11 Antwoorden / 4 Vragen

ja doe het morgen op de past bedankt voor je medewerking
zal weer posten als ik een reactie terug heb ontvangen
sinds 17-10 geen mobiel, moet nu gewoon opgelost worden en niet van het een naar het ander
ik hou je op de hoogte
mvg

gcv199
door gcv199 - Nov 17, 2011 om 18:47
11 Antwoorden / 4 Vragen

*post

heb laatste tijd last van andere letters op toetsenbord

bcklantenser
door bcklantenser - Nov 18, 2011 om 12:02
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte klant,

U vroeg ons eerder om een vervangend product. Deze hebben we u inderdaad aangeboden. Om u sneller van dienst te zijn hebben wij voor een opvolger gekozen van de N97, de N8. Maar het is ook nog mogelijk een Nokia N97 voor u te bestellen.

Hoe dan ook, wij zullen uw ingezonden brief zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

BelCompany Webcare

gcv199
door gcv199 - Nov 18, 2011 om 16:30
11 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=bcklantenser schreef op vrijdag 18 nov 2011, 12:02]Geachte klant,

U vroeg ons eerder om een vervangend product. Deze hebben we u inderdaad aangeboden. Om u sneller van dienst te zijn hebben wij voor een opvolger gekozen van de N97, de N8. Maar het is ook nog mogelijk een Nokia N97 voor u te bestellen.

Hoe dan ook, wij zullen uw ingezonden brief zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

BelCompany Webcare

ja , ik ga niet weer een nokia n serie nemen zoals ik al heb aangegeven, en ik heb er niet 250 voor neergeteld, dus dan ga ik ook geen vervangend product van 250 aannemen zoals ik ookal telefonisch heb aangegeven aangezien we het er niet over eens gaan worden en ik het zat ben dat jullie niet weten wat jullie moeten doen zal ik de koop moeten ontbinden
jammer want heb ook een heleboel goede ervaringen over jullie gelezen en gehoord, nou mocht het bij mij niet zo zjin jammer maar ik ga niet van het een naar het ander eerst zeggen ja alleen de n8 kan ik je bieden dan ja je mag een nieuwe komen uitzoeken tot 250 euro en nu ja ik kan ook nog een n97 bestellen waar gaat dit heen?
wil nu gewoon geld terug en dat is dan dat sorry

th
door theostek - Nov 18, 2011 om 17:47
22 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het altijd, heel erg leuk om te lezen of frapant dat als iemand een klacht neer PENT ! over een bedrijf of één en ander ! dat dezelfde dag of dag nadien het desbetreffend bedrijf, waarop de klacht betrekking heeft een reactie plaatst om het (zogenaamd) op te lossen ???

Ooooh belcompany wordt in het kwaad daglicht gesteld ? das geen goei zaak .. en pats boem het is raak.

@gcv199, je hebt met belcompany een overeenkomst en niet met Nokia !! want Nokia zegt dat het niet onder de garantie valt. pffff, spreek me niet van Nokia ! ook ik heb genoeg problemen gehad met Nokia toestellen en bestempel ze als Neukia ...

@gcv199, je staat volledig in je recht ! BC meent daar onderuit te komen omdat Noookiaaa zegt dat het niet onder de garantie valt... Waar staat BC voor ?
Belcompany of voor Becare ?

We spreken toch niet over 100 euro, maar over een bedrag van 600 euro aanschaf van het toestel !! en iet over een product wat maar de waarde heeft van 200 euro ? Hoe oud is dat toestel dan bij BC...

@gcv199, schrijf ééns naar de rijdende rechter Meester Frank Visser...

En je ziet het altijd maar weer en weer verschijnen, dat de TP (tegen partij) erop in haakt en met de klant begaan is om een oplossing te bieden, want oooh ze betreuren dat het zoo moet lopen..

zolang er geen Haan naar kraait doet BC wat ze willen, maar er is dan nog 1 verstandig iemand die daar geen genoegen mee neemt, en pleurt BC op het net.

Wij zijn groot en jij bent klein, dat is niet eerlijk oooh nee. (Calimero)

gcv199
door gcv199 - Nov 18, 2011 om 17:51
11 Antwoorden / 4 Vragen

heb al een brief gestuurd
en hij was binnen garantie tijd opgestuurd, verder zal ik je berichten wanneer ik reactie terug heb ontvangen
mvg

gcv199
door gcv199 - Nov 26, 2011 om 11:54
11 Antwoorden / 4 Vragen

gister brief terug gehad, ze willen de koop niet ontbinden etc etc, gebeld met klantenservice moest nog een brief of mail sturen hopelijk volgende week reactie terug