iv
door ivory Oct 8, 2008 om 20:14
Computers & telefonie

Noodkreet Tele2.

 Ik (dochter) heb op 15 september voor mijn moeder bij Tele2, nummerweergave aangevraagd. Dit zou ongeveer 15 werkdagen gaan duren. Sinds 30 september zit ze zonder telefoon. Reactie van Tele2 was, dat haar nummer was opgeheven. Op mijn vraag wie daarvoor opdracht had gegeven, kreeg ik geen antwoord.

Er is bij Tele2 iets helemaal fout gegaan! En die fout moeten ze heel snel herstellen!

Ik heb dagelijks gebeld, zelfs afgelopen maandag nog 28 minuten in de wacht gestaan. Maar de klantenservice houdt me aan het lijntje. Maandag en dinsdag ook nog een mail gestuurd, maar nog steeds geen reactie.

Het enige wat ik wil is, dat ze zo snel mogelijk weer aangesloten wordt!

Daarover wil ik een telefoontje van de technische dienst van Tele2.

Mijn moeder is 81 jaar, hartpatiënt en slecht ter been. In augustus is ze nog onwel geworden, raakte buiten bewustzijn en is naar het ziekenhuis gebracht. Met het mobieltje, dat ik haar heb gebracht, heeft ze constant problemen. Ze kan er niet mee omgaan.

Dat de nood erg hoog is, begrijpen ze bij Tele2 niet. Mijn moeder is angstig, stresserig en slaapt nauwelijks nog.

Normaal slaapt ze met het alarmnummer onder de knop en dat alarmnummer is nu niet bereikbaar.

Zolangzamerhand ben ik radeloos, voel me machteloos en hoop stiekem op een wonder.

Wie kan mij helpen?

328 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat Tele2 betreft, stuur het verhaal 's naar webservice@tele2.nl.

Wat betreft het mobieltje, programmeer er een favorietenlijst in. Het verschilt per telefoon, maar een aantal (Sony Ericsson weet ik het van) kun je zo instellen dat je bijv. 1 het nummer van jezelf kunt laten zijn, ze hoeft dan alleen maar 1 en de groene knop in te toetsen, makkelijker kan bijna niet.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ivory

Ik weet niet of onderstaande iets kan/gaat opleveren. Maar hier is regelmatig op de site een persoon actief namens Tele2. (doorgaans betreft dat betalingen/abonnementen e.d.) Dus in dit geval? Een technisch iets .... Maar is te proberen.

Stuurt u een mailtje tav Tele2/Romboud Bennink, onder vermelding van uw klantnummer/postcode/huisnr./en klacht naar:

webservice@tele2.nl

Nooit geschoten is altijd mis. Ellendig verhaal en nood breekt wet. Wens u succes!

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@

Sorry mannen! Allemaal tegelijk te doen met moeder en dochter? En tegelijkertijd geklopt?

3 x is scheepsrecht zal ik maar zeggen, zou nu toch moeten gaan lukken!!

Groetjes, kiran

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad. Read kan het snelst tikken kennelijk.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ivory,

Om snel problemen op te lossen, heeft Tele2 de klantgegevens en adresgegevens nodig.

Stuurt u mij (Tele2/Romboud Bennink) alstublieft een email met uw gegevens ( klantnummer, postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2.

Sukses, groeten, Read3.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik stuur vanavond nog de gegevens naar het emailadres, t.a.v. jou, Rombout. Ik hoop van harte dat het voor het weekend opgelost kan worden. Er moet nu rust komen!!

@Edwardus: Ik heb haar mijn oude mobiel gegeven en een lijstje met de belangrijkste telefoonnummers. Zo kan ze het nummer intoetsen en alleen het groene en rode "hoorntje" gebruiken. Zo wilde ik het heel simpel houden. Maar dan drukt ze na een gesprek te lang op de rode en dan schakelt het toestel uit.

Ik hou jullie op de hoogte van de afloop.

Nogmaals bedankt en de groetjes.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik volg Kassa wekelijks en krijg ook de nieuwsbrieven.

Ik ben nieuw op dit Forum en zie nu dat er punten gegeven kunnen worden. Wist ik niet en gun jullie allemaal de punten. Kun je ze alsnog niet verdelen...;-)

ve
door verwijderd - Oct 9, 2008 om 07:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heren, het doel van de vraag is dat het probleem van deze oude dame opgelost wordt!
Hopelijk helpt Ton een oude dame in nood.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2008 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Read.

Heb jij misschien al (goed) nieuws voor me? Ik was gisteren hoopvol na jouw reactie en rekende vandaag op een telefoontje van iemand van Tele2. Ik ben er eigenlijk (weer) voor thuis gebleven..:-(

ve
door verwijderd - Oct 9, 2008 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hee wat grappig, gisteren stonden hier enkele reacties meer.
Kan de VARA niet tegen een kritische noot?

ve
door verwijderd - Oct 9, 2008 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus,

Ik elk geval stond in dit draadje het hier volgende bericht van mij:

Er is sinds 2004 vaak sprake van geweest, dat er een geheel nieuwe kassasite zou komen. Voor mij staat nu echter vast, dat er geen nieuwe site komt en dat daar ook nooit aan gewerkt is. Ik heb de hoofdredacteur in september 2008 tot twee keer toe vriendelijk uitgenodigd om daarover een tipje van de sluier op te lichten en heb daar geen reactie op gekregen. Mijn konklusie is nu: al die jaren zijn de respondenten bewust misleid en voorgelogen. Welnu, het is niet anders.

Met collegiale groet, Read3/Ton.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2008 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus

Dacht daarnet ook al: mist er niet iets?

Ineens schoot het me te binnen, vertelde jij niet dat je een virtueel ijsje wilde gaan aanschaffen voor jouw punten?

Maar gezien jouw punten .... Vara dacht vast: die spaarkaart is nog niet vol. Tsja, kan dan niet he, kom je tekort.

Advies: nog ff doorsparen, liefst niet bij Icesave.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2008 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Read.

Heb jij misschien al (goed) nieuws voor me? Ik was gisteren hoopvol na jouw reactie en rekende vandaag op een telefoontje van iemand van Tele2.

Ik ben er eigenlijk (weer) voor thuis gebleven..:-(

ve
door verwijderd - Oct 10, 2008 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn moeder net proberen te bellen en wat denk je: DE TELEFOON GAAT WEER OVER! En ze is toch blij.....! Bedankt allemaal voor het meewerken en het meedenken.

Groetjes en een fijn weekend!

ve
door verwijderd - Oct 10, 2008 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ivory,

Ik moet je teleurstellen. Zelf krijg ik de indruk dat het adres dat ik je gaf nog wel bestaat, maar dat Tele2 met die faciliteit is opgehouden. Mocht dat zo zijn, dan is dat erg jammer, maar het is niet anders. Je zult dan de zaken weer moeten regelen met de klantenservice of een aangetekende brief sturen. In laatste instantie kun je ook een formele klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2008 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ivory,

Pas nu je laatste tussenpost gelezen: dat wat ik hierboven schreef is dus niet van toepassing. Mogelijk dat je mail toch het gewenste effect heeft gehad.

Groeten aan je moeder, Read3.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2008 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Read.

Bedankt voor je reactie en ik zal mijn moeder zeker de groeten doen. Ze heeft gisteren de hele dag ziek in bed gelegen en we gaan vanavond maar even een avondje met haar weg.

Vanmorgen belde mijn broer haar op het mobieltje, toen ze hoorde dat de vaste telefoon ging. En dat was ik. Ik was zelf ook blij verrast dat de telefoon overging. Volgens haar heeft ze nog geen nummerherkenning, maar dat controleer ik nog wel even. We vragen het ook niet meer aan, want daarmee begon alle ellende.

In eerste instantie had ik op 24 juli nummerweergave aangevraagd. Toen ze dat op 15 september nog niet had, heb ik Tele2 nog een keer gebeld. Daar werd gezegd dat er een fout was gemaakt en het nog niet geactiveerd was. De medewerkster zag wel op haar scherm dat het al in rekening werd gebracht. Dat bedrag zou ze laten vervallen en opnieuw opdracht geven de nummerweergave te activeren. Toen bleek twee weken later, dat er iets goed fout was gegaan.

Ik ga zelf ook eerst even tot rust komen, want ik zocht iedere dag wel even contact met haar. Dan wachten we ook nog even de rekening af. Kijken of ze niet nog de heraansluitingskosten in rekening brengen.

Eigenlijk hebben wij door alles al onkosten genoeg gemaakt!!

Het zou Tele2 sieren haar een boeket bloemen te sturen met hun excuus!

Nogmaals bedankt voor je advies en een fijn weekend.