se
door sebastian Feb 5, 2005 om 20:44
Computers & telefonie

Norton internet security 2005 weigert

Vandaag Norton Internet Security 2005 gekocht. CD erin, opstartscherm,
productsleutel invoeren, programma start met installeren en... blijfr
daar al snel in hangen. Vervolgens krijg ik het programma met geen
mogelijkheid meer opnieuw opgestart, ook niet na het verwijderen van
het kleine gedeelte dat wel al was geïnstalleerd en herhaaldelijk
opnieuw opstarten van de computer. De CD-rom doet NIETS meer ! En dat
kostte dan 60 Euro !? Vreemd ook dat bij de systeemeisen NIET staat
vermeld dat 128 MB RAM vereist is. Nu voldoet mijn computer aal Pentium
2 en 128 MB RAM maar de info op de verzegelde doos is dus al niet
compleet.

489 3 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Feb 6, 2005 om 01:46
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Op www.symantec.com las ik dat voor Norton internet security 2005 de volgende minimale systeemvereisten gelden:

  • Windows® XP Home, XP Pro, 2000 Pro, Me, 98
  • 200 MB beschikbare schijfruimte
  • Microsoft® Internet Explorer 5.5 of later
  • Dvd- of cd-rom-station

Verder is het bekend dat Norton internet security 2005 soms problemen
opleverd met Windows ME, daarvoor heb ik nog geen oplossing kunnen
vinden op forums en de Symatec website. Aangezien u een pentium II
bezit, zou het kunnen dat u ME draait.

Mocht u voordat u deze versie van NIS installeerde een eerdere versie
van NIS, Norton Antivirus of een antivirusprogramma van een ander merk
hebben draaien op uw pc, dan moet u deze eerst verwijderen. Norton
Anivirus kan alleen met een tool van Symantec verwijderd worden, kijkt
u hiervoor op hun website.

Succes

a2i
door a2i - Feb 6, 2005 om 12:28
407 Antwoorden / 14 Vragen

Sebastian welk Operating system heb je ?

WinXp ?

Of iets anders.

le
door legion299 - Feb 8, 2005 om 16:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sebastiaan,

Uit je vraag maak ik op dat je hier praat over een computer voor persoonlijk gebruik.

Mijn advies is dan ook om de Norton cd uit de doos te halen, op de
grond leggen en er daarna een kwartier lang onafgebroken er op te
stampen en te schoppen. als je dat gedaan hebt stel ik voor om met de
hond te gaan wandelen en de Norton cd als frisbee te gebruiken.

alle gekheid op een stokje als het inderdaad gaat om een computer voor thuis gebruik doe je zelf dan een lol en download AVG

http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/

Deze is gratis, je hoeft maar 1 keer je email address intevullen voor je authorisatie code (geen spam.)

Het is eem klein programma. Als je het op de juiste manier
instelt(zeker niet te moeilijk)  update het zichzelf, instaleerd
de updates zelf en kan je zelf kiezen waneer/hoe laat het programma je
computer scant op virii. Bij gebruik van outlook scant het ook je email
vol automatisch.

Alles wat je download kun je scannen met je rechter muis knop en kies scan met avg.

Lijkt mij afdoende voor gebruik thuis.