zo
door zomerdijk Jun 9, 2005 om 17:31
Computers & telefonie

Norton melding systeem is niet up to date

In 2002 werd bij aanschaf van mijn pc standaard XP en Norton antivirus geleverd.Steeds verlengd.Nu krijg ik bij Live update steeds de melding dat een 1 file is aborted en een nummer LU 1848.Bel je Symantec dan krijg je te horen dat de versie 2003 en eerder niet meer ondersteund worden.Hoe kom ik te weten wat er is gebeurd en hoe los ik het op zodat ik niet elke dag er aan herinnerd wordt dat m´n antivirussysteem niet ge-updated is.

Alvast bedankt!

802 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 9, 2005 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zomerdijk,

Dat het abonnement voor Norton Antivirus 2003 niet zou kunnen worden verlengd is verkooppraat, het kan wel degelijk...!

Zie Moet ik mijn abonnement verlengen of een
upgrade aanschaffen?

En voor de oorzaak van de foutmelding LU1848 moet je even op de rode link klikken.

Groet en succes,

Enterprise.

Get Firefox!

ve
door verwijderd - Jun 9, 2005 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch nog even een aanvulling:

Dat er voor de NAV-versies 2002, 03 en 04 geen ondersteuning meer
gegeven zou worden is door Symantec natuurlijk 'niet te verkopen', als
je er wél een nieuw abonnement voor verkoopt.

Met 'ondersteuning zal de verkoper bedoelen dat er geen vragen meer
over worden beantwoord door bijvoorbeeld de helpdesk en/of de online
ondersteuning.

Deze versies worden wel degelijk ondersteund d.m.v. programma-updates en nieuwe virusdefinities.

Ik heb zelf NAV 2003 en zie met de updates geregeld zowel programma- als virusupdates binnenkomen.

Dit wilde ik nog even kwijt.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2005 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Enterprise.De eerste suggestie bij het aanklikken van LU 1848 is de juiste " Er kan geen callback object gemaakt worden". Dit zegt mij verder niks. Er wordt een site HTTP enz. met heel veel cijfers en letters genoemd, moet ik daar naar toe om de oplosing te vinden?  Je merkt wel dat ik niet goed ben in de omgang met dit soort zaken maar ik hoop er toch uit te komen.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2005 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een aanvulling indien nodig.

Zelf heb ik de Virus scanner van Norton de versie 5.0, Tjo, das een oudje, klopt van voor 1998. Maar Updaten van het programma gaat niet en hoeft ook niet maar de nieuwe virus definities haal ik telkens weer op. Heb vorig jaar nog de Computer opnieuw geïnstalleerd en toen moest ik een waslijst binnen halen daar zeg je U tegen, met andere woorden jou scanner moet gewoon de protectie updated kunnen houden, 'LET WEL' alleen de virus definities geen upgrade.

Succes WillemG

ve
door verwijderd - Jun 9, 2005 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo zomerdijk,

Je zal inderdaad alle instructies die op deze pagina pagina staan (klik op de blauwe link) letterlijk moeten opvolgen, daar kan niemand je vanaf dit forum verder mee helpen.

Misschien heb je iemand in je familie-, vrienden- of kennissenkring die handig genoeg is met PC's om je hiermee te helpen...?

Op de bovengenoemde pagina staan een aantal instructies die je één voor één moet uitvoeren:

1. Controleren
of een vereiste Symantec-service is geïnstalleerd en wordt uitgevoerd
(alleen Windows 2000/XP en Norton 2005-producten)

2. Zoeken naar het bestand iralrshl.exe

3. Het register bewerken

4. Alle Symantec-programma's verwijderen en opnieuw installeren

Verwijder uw Symantec-programma's en installeer deze opnieuw volgens de
instructies in het document 'Een beschadigd abonnement repareren'.

De instructie Informatie leveren aan Symantec kan je vooralsnog overslaan, dit is alleen bedoeld om de afdeling Productontwikkeling te informeren.

Tip van Symantec:

Aangezien u bij de procedures in dit document uw computer meerdere
malen opnieuw moet opstarten, wordt aangeraden deze pagina met een
bladwijzer te markeren of de ingevouwen secties te openen (druk op de
'plusjes') en af te drukken voordat u verder gaat.

Succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2005 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste willemg,

Een upgrade (naar een hogere versie) is iets anders dan een 'essentiële' programma-update voor een bestaand programma.

Symantec zal er toch voor (moeten!) zorgen dat ook de oudere versies worden bijgewerkt zodat ze veilig kunnen blijven werken.

Wat heb je tenslotte aan een nieuw abonnement en aan nieuwe virusdefinities als het programma zélf dit niet meer ondersteund?

De virusprotectie van deze oudere NAV-versies wordt inderdaad regelmatig ge-update.

Maar dit geldt dus ook voor de programma-updates, ik heb NAV 2003 en
als ik na het updaten dat bekende venster te zien krijg staat daar
(onder andere) bij: Norton Antivirus (met een groen vinkje ervoor!) en de tekst Dit product is bijgewerkt.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2005 om 00:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Enterprise

Hartstikke leuk dat je mij op de vingers tikt, en ik moet zeggen aan de reacties overal van jou dat je best kennis van zaken hebt maar......ik heb al eerder iemand gehad en dat doe ik zelf ook als je iets zeker weet geef dan een antwoord, of als je een idee hebt (of een ervaring) deel die dan, maar in dit geval moet ik jou corrigeren. Wat denk je, dat ze aan die oude scanners nog sleutelen? Nee hoor, dat vinkje komt er altijd bij maar dat doet echt niets meer. SHOW?? Ja. Wordt geen tijd meer aan besteed. Uitzondering: Als er een virus, worm of iets dergelijks is en die kan niet worden ondersteund dan passen ze een routine toe die dat wel mogelijk maakt.

Verder moeten we een ook een beetje plezier hebben hier op die site en door al die vragen wordt ik zelfs nog wijzer maar dat zal een ieder wel hebben. Trouwens beterschap gewenst mijnerzijds en misschien is er nog eens een andere manier om contact te maken.

Maar is ondertussen die vraagsteller geholpen?

Groet Willem

ve
door verwijderd - Jun 10, 2005 om 01:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Willem,

Jou op de vingers tikken is écht de bedoeling niet hoor... ;-)

Alles wat ik hier neerzet heeft alleen maar tot doel om de vraagsteller te helpen en/of zoveel mogelijk informatie te geven.

Mijn reactie aan jou moet je in dit zelfde kader zien.

Ik ben het met je eens dat er geen uitgebreide herzieningen meer aan
die oudere versies worden gedaan, maar ze worden wel 'werkbaar'
gehouden (die routine's die worden toegepast) en dat is wat ik er
eigenlijk mee wilde zeggen.

Het programma blijft daardoor gewoon z'n werk goed doen en daar gaat het mij in dit geval om.

Ik ben overigens wél nieuwsgierig waar jouw overtuiging (of bron) vandaan komt waardoor je zo zéker bent. ;-)

Symantec zélf hoor ik hier nooit over, vandaar.

En uiteraard is het de bedoeling dat we er ook plezier in hebben er er nog wat van opsteken ook, ik wel in ieder geval!

Ook bedankt voor je beterschapswensen (!), het gaat steeds beter. :-)

Contact maken kan altijd, er zijn meer fourumleden die geregeld met elkaar 'off-forum' mailen o.i.d.

Stuur als je wilt maar even een mailtje naar Enterprise.

Of het de vraagsteller nu allemaal duidelijk is weet ik niet, ik hoop nog wel iets te horen.

Het is voor een 'niet zo geoefende' computeraar best wel een ingewikkeld verhaal op die site van Symantec.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2005 om 01:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

heren, heren ik begrijp dat eenieder prat gaat op norton anti virus.

Maar ik wil ook wel reclame maken voor AVG van Grisoft dat is gratis te downloaden met regelmatig updates en werkt prima.

Waarom steeds betalen als perfectie gratis te krijgen is.

miem

ve
door verwijderd - Jun 10, 2005 om 08:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Miem,

Ach daar gaat het allemaal niet om Norton is op zich best maar er zijn veel betere en als eerste ben je dat zelf. Sinds ik een computer heb, en dat is al lang, heb ik in al die tijd 1 mailtje gehad waar 3 virussen in zaten, ik had dat gelijk door en heb norton dat laten checken. Normaal gesproken staat bij mij niets aan! Bij twijfel rechtermuis knop[ en het bestandje checken. Voor de rest nog NOOIT wat aan narigheid gehad, maar je moet alert zijn.

Groeten WillemG

ve
door verwijderd - Jun 10, 2005 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat begrijp ik best miem, maar daar gaat de vraag niet over.

Zomerdijk heeft een probleem met Norton antivirus en wil dat graag opgelost zien... ,-)

Ik hoor ook hele goeie berichten over Avast! antivirus, dat net als AVG en AntiVir ook gratis is en veel gedownload wordt.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2005 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd weer dezelfde ellende met de dure commerciële virusscanners. Ik
heb ze definitief vaarwel gezegd en ben op zoek gegaan naar een goede
gratis virusscanner. Dat viel niet meer maar uiteindelijk heb ik er een
gevonden die beter en veiliger is dan Norton (Symantec) en McAfee en
alle anderen bijelkaar: Avast!

Gratis te downloaden op: www.snapfiles.com/get/avast.html

Zeer indrukwekkende scanner en protector.

Zeer aanbevolen. The best things in life are free!