ko
door korietsie May 31, 2014 om 09:33
Computers & telefonie

Notebook wil niet uit

Goedendag allen,
Ik wilde mijn notebook (P&B) terugzetten naar de fabrieksinstelling.
Ik kreeg op een gegeven moment een balkje onderin met de tekst dat er iets zou gebeuren met de 'services'.
Na verloop van tijd werd het scherm zwart.
Ik wil 'm via de aan/uit knop uitdoen,om opnieuw op te starten, maar dat lukt niet!
Wat nu?

1112 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 31, 2014 om 09:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo korietsie,

Stekker uit stopcontact.
Aan-/uitknop 30 seconden ingedrukt houden.
Stekker in stopcontact.
Laptop aanzetten.
Hopelijk doet-ie het dan wel.

Suc6

diumenge
door diumenge - May 31, 2014 om 09:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Normaliter helpt het langer ingedrukt houden, minimaal vijf seconden, van de aan/uit knop wel om het apparaat volledig uit te schakelen. Daarna weer aan zetten.

ko
door korietsie - May 31, 2014 om 11:18
6 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor jullie antwoorden.
Ik was vergeten erbij te zetten dat ik deze handelingen al heb geprobeerd.
Kort indrukken; lang indrukken, stekker eruit, de hele nacht, hij is niet uitgegaan.

diumenge
door diumenge - May 31, 2014 om 11:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan je de accu er uit halen?

ko
door korietsie - May 31, 2014 om 12:03
6 Antwoorden / 4 Vragen

Dank! Ik heb de accu los gekregen en weer goed gedaan.
Nu kan ie aan en uit!
Maar nu zit ik in een cirkeltje te werken.
Hij start op geeft aan weer op te starten, dan komt er een mededeling 'services starten' dat doet ie dan ook heeeeeeel eventjes dan kmt er een schrmpje met de mededeling dat het niet lukt en dat de installatie wordt voortgezet nadat de computer opnieuw is opgestart.
en hoe ik ook opstart, veilige modus / laatst bekende.
telkens krijg ik deze mededelingen.
Hij gaat nu wel weer aan en uit als ik op het knopje druk.

edrick3
door edrick3 - May 31, 2014 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Na aanzetten - tijdens opstarten - herhaaldelijk op F11 klikken.

ro
door ron530 - May 31, 2014 om 13:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Blijkbaar heeft de notebook de procedure niet afgemaakt. Terug naar fabrieksinstellingen betekent dat het besturingssysteem opnieuw wordt geïnstalleerd. Met het verwijderen van de accu heeft u eigenlijk een harde reset gegeven maar oplossen doet het niets, het besturingssysteem gaat na opstarten gewoon verder met waar het gebleven is. Wellicht is een poging om opnieuw de procedure te starten een optie.

ko
door korietsie - May 31, 2014 om 14:26
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb al jullie adviezen gebruikt. De laptop staat nu al een uur met de tekst 'services starten' , terwijl daaronder een balkje, ter grootte van deze woorden en beweegt als of het heen en weer gaat.

aurora1
door aurora1 - May 31, 2014 om 15:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al opstarten in veilige modus geprobeerd? Als dat werkt laat dan
eens de foutcontrole lopen (niet onderbreken), en kijk ook of het ventilatierooster wat stof heeft, dan schoonmaken.

ro
door ron530 - May 31, 2014 om 15:22
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Toch een paar vragen, hoe heeft het herstellen naar fabrieksinstellingen gedaan. Is dat middels een opstart cd/dvd of usb stick. In beide gevallen mag geen beide verwijderd worden zolang het installatieproces loopt omdat niet alle gegevens verzamelt kunnen worden.

ko
door korietsie - May 31, 2014 om 15:28
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb de stuurprogramma's op een usb stick gezet, en het herstellen naar fabrieksinstellingen kon via een programma van P&B op het notebook zelf.
De usb stick had ik bij het opstarten er in zitten.
Die zit er nu weer in.

ro
door ron530 - May 31, 2014 om 15:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Lijkt me toch het handigste om de procedure geheel overnieuw te doen. Verwijder de stick pas als de installatie is afgerond.

ko
door korietsie - May 31, 2014 om 17:17
6 Antwoorden / 4 Vragen

Dank allemaal voor jullie reacties.
Mijn notebook heeft zich voorgenomen naar niets en niemand te luisteren!!
óf het duurt heel erg lang voordat e.e.a. in orde is.
Op dit moment is 'services starten...' nog steeds in beeld, maar er gebeurd verder niets!
Ik laat 'm voorlopig nog even zo staan.

aurora1
door aurora1 - May 31, 2014 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Opletten dan dat de laptop niet oververhit raakt, een probleem dat wel vaker bij PB voorkomt.
Heeft u al geprobeerd om met bijv .Mbam te scannen? Werkt foutcontrole ook niet?
Lees anders ook nog klik hier eens door.