mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Jun 6, 2024 om 11:46
Huishouden & energie

Wat voor matras heb ik?

Zo'n 15 jaar terug heb ik bij Wehkamp 2 matrassen gekocht. Deze hebben goed voldaan (nauwelijks kuilvorming, stevig maar niet te..) ik weet alleen niet van welk materiaal ze zijn. Hoe check je zoiets? Er zitten geen stickers meer op. Is in elk geval geen pocketvering of zoiets, gewoon iets simpels.

Ze zijn nu wel aan vervanging toe, dus daarom wil ik graag weten waar ze van zijn gemaakt.

4084 13 Rapporteer
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 6, 2024 om 11:52
1823 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte MNWH,

U zult het matras moeten open snijden.

Tip : ga proef-liggen bij Ikea.

Laat 1 van de medewerkers de foto zien van de binnenkant van uw oude matras.

mahadma
door mahadma - Jun 6, 2024 om 11:53
11611 Antwoorden / 51 Vragen

weet de verkoper het misschien nog? Telefoontje/email waardig.

sira
door sira - Jun 6, 2024 om 12:00
2416 Antwoorden / 24 Vragen

Staat er geen merk op één van de hoeken (of misschien materiaal).
Als u vaker bij Wehkamp koopt en een klantaccount heeft, kunt u daarin kijken.

JMA2
door JMA2 Jun 7, 2024 om 00:14
129 Antwoorden / 2 Vragen

Maar vast niet tot 15 haar terug. Daarnaast is geen enkel product hetzelfde gebleven in 15 jaar. Er zijn andere inzichten gekomen deze exacte matras zal niet meer bestaan.

sira
door sira Jun 7, 2024 om 08:08
2416 Antwoorden / 24 Vragen

Hij kan het proberen. Niet geschoten is altijd mis.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 6, 2024 om 12:34
7247 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens bij de rekening, misschien hebt u die nog ook al is het 15jaar geleden, daar staat dan het merk bij.

atlas1302
door atlas1302 - Jun 6, 2024 om 12:45
343 Antwoorden / 14 Vragen

Wehkamp contacteren, die weten het op zeker.
wehkamp

mamamama
door mamamama - Jun 6, 2024 om 13:27
68 Antwoorden / 7 Vragen

Vreemde vraag,
persoonlijk zou ik dat vooraf de koop willen weten waavan de matras is gemaakt, ipv achteraf. En let op , meestal zit er ergens een label aangenaaid uit welke materialen de mareas bestaat. er is altijd wel iemand op de verkoop afdeling die alles afweet van de matras. vraagt u maar na.

tenormin
door tenormin Jun 6, 2024 om 13:55
16873 Antwoorden / 108 Vragen

Na 15 jaar? En dan nog onthouden waarvan de matras is gemaakt?

mahadma
door mahadma Jun 6, 2024 om 13:57
11611 Antwoorden / 51 Vragen

Als er een medewerker is die er al 20 jaar werkt, zou dat zomaar kunnen.

cr
door crazyritten Jun 6, 2024 om 15:01
7 Antwoorden / 2 Vragen

In mijn optiek bestaan vreemde vragen niet, wel vreemde antwoorden.
Als het het na al die jaren nog kunt onthouden dan heeft u een fotografisch geheugen.
Niet iedereen heeft dat.

e-
door e-genius Jun 6, 2024 om 18:41
15 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal geen vreemde vraag. De vragensteller wil zo lees ik een zelfde soort matras nogmaals kopen. Dan moet je wel weten wat je vroeger ooit hebt gekocht. Vragensteller doe dus precies wat je zelf aangeeft, onderzoek naar een goede nieuwe matras op basis van de oude.

ro
door ronny530 - Jun 6, 2024 om 13:37
2815 Antwoorden / 41 Vragen

Of Wehkamp nog weet welke merken matrassen ze 15 jaar geleden in het assortiment hadden durf ik te betwijfelen.
Open snijden heeft ook geen nut want u kunt aan de binnenkant van het matras niet zien uit welk materiaal het matras vervaardigd is want bijna alle schuimsoorten hebben dezelfde kleur.
Wie weet is de fabrikant van de matrassen nog wel te achterhalen aan de hand van het stikselmotief op de toplaag.
Aan de andere kant matrassen zoals ze toen gemaakt werden zijn niet meer te koop en als de matrassen qua lig genot nog voldoen kunt u bijvoorbeeld goede kwaliteit matras hoezen overwegen.

1paul
door 1paul - Jun 6, 2024 om 15:54
3207 Antwoorden / 0 Vragen

trek de tijk eraf en je weet het, waarschijnlijk schuim met een bepaalde dichtheid..

Topantwoord

Mabelle
door Mabelle - Jun 6, 2024 om 20:22
498 Antwoorden / 1 Vragen

Zonder account kun je bij Wehkamp niet bestellen, dus kijk eens in je account. Ik weet niet tot hoever terug bestellingen terug te vinden zijn. Anders maar even bellen, misschien is er nog wat terug te vinden.

rj
door rjw - Jun 6, 2024 om 21:23
3300 Antwoorden / 5 Vragen

Als het geen pocketvering is, is de kans groot dat het een latexmatras is. Maar zoals de anderen zeggen: snij het open, het moet toch vervangen worden.

Re
door Reinier182 - Jun 6, 2024 om 21:59
185 Antwoorden / Vragen

Anders een bedden speciaalzaak langs gaan die hebben kwaliteit matrassen in verschillende soorten en maten. Kunnen goed adviseren. Matrassen van 15 jaar terug zijn natuurlijk verbeterd en aangepast. Ga daar informatie inwinnen zou ik zeggen?

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Jun 7, 2024 om 09:45
35 Antwoorden / 53 Vragen

opensnijden gaat wat ver, maar zo zien ze eruit. Bij Wehkamp navragen is een goede tip

1paul
door 1paul Jun 8, 2024 om 08:48
3207 Antwoorden / 0 Vragen

je hoeft maar een klein stukje open te snijden, dan zie je al of wer schuim in zit of latex, maar zo ik dit zie is het schuim..

ka
door kaartendraak - Jun 7, 2024 om 12:37
186 Antwoorden / 2 Vragen

Je zou verwachten dat een winkel als Wehkamp de aankoopen van zo lang geleden nog gewoon hebben, je bent tenslotte al zolang klant, vraag er eens naar als het niet in je facturen meer staat.
En ga desnoods proefliggen bij een paar winkels, noteer de soorten matrassen die je bevallen en ga dna online op zoek.