Be
door Bereket Jun 20, 2024 om 12:19
Vakantie & reizen

Ik wil graag weten of er meer klachten zijn over Canal Digitaal

Hallo ik heb een flex abonnement bij Canal Digitaal. Nu hebben zij in mei bij de Astra Sateliet de transponders veranderd waardoor ik geen ontvangt meer heb. Om weer via de sateliet te kunnen kijken moet eerst de software geupt-date worden via de dealer. Ik heb extra kosten moeten maken om tijdens de vakantie TV te kunnen kijken. Nu krijg ik wel een maand extra voor mijn flex abonnement maar mijn extra kosten worden niet betaald door Canal Digitaal.
Zijn er meer gebruikers van Canal Digitaal die dezelfde problemen hebben?

Met vriendelijke groet
Lies

3118 7 Rapporteer
sira
door sira - Jun 20, 2024 om 12:25
2531 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben ook een Canal Digitaal gebruiker, maar ik heb deze problemen niet. Ik heb ook nooit hoeven te updaten/upgraden via de winkel, daarom snap ik niet dat u dat wel moet. Ook heb ik niets gemerkt dat de transponders van de Astra Satelliet zijn gewijzigd.

Is uw decoder misschien een verouderd model?

Aanvulling:
Mijn gevoel zegt mij dat uw schotel slechts opnieuw uitgericht moet worden na het lezen van dit artikel, want het probleem doet zich alleen voor in vakantielanden.
https://www.stijkelcampers.nl/nieuws/item/X8coXD5FSWyL5y-Te3rGiw/belangrijk-nieuws-gebruikers-astra-3-canal-digitaal.html

mahadma
door mahadma - Jun 20, 2024 om 12:25
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Ongetwijfeld, om uw vraag te beantwoorden.

Ja
door JannyBoe - Jun 20, 2024 om 14:03
570 Antwoorden / Vragen

Hallo Lies, als je bij Trustpilot kijkt zijn er meer ontevreden klanten. Maar of u met die kennis wat opschiet in uw specifieke geval?
In de algemene voorwaarden van Canal Digitaal staat: 'Canal Digitaal is gerechtigd de technische eigenschappen van de Diensten en Producten te wijzigen om aan de eisen van de tijd, de stand van de techniek of haar contractuele of wettelijke verplichtingen te blijven beantwoorden. Dit kan als gevolg hebben dat Producten na een bepaalde tijd niet meer compatibel zijn met alle Televisiediensten en vervangen moeten worden.
Klanten hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging.'

Is dit het geval bij uw probleem? Dan is het bovenstaande wat Canal Digitaal daarover zegt.
Mocht u twijfelen over de rechtmatigheid van die clausule dan zult u juridische hulp in moeten schakelen.

Thijs12
door Thijs12 - Jun 20, 2024 om 14:39
605 Antwoorden / Vragen

Geen klachten.
Sterker nog, al zeker 10 jaar geen abonnement meer op Canal digitaal.
Maar ik heb nog steeds de kaart van CD in de satelliet Televisie. En het CD systeem zorgt er nog altijd voor dat alle free to air zenders altijd weer geüpdatet worden en alles nog mooi op volgorde blijft staan.
CD Bedankt voor deze gratis service.

an
door anita71 - Jun 23, 2024 om 21:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn in april weer op de camping gekomen, smartcard erin, nr sms-en en nog geen 5 minuten later deed de tv het weer.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 24, 2024 om 00:30
2255 Antwoorden / Vragen

Dus bij Astra doen ze een aanpassing aan de satelliet en toen moest de software van de satelliet ontvanger worden geüpdate door de leverancier van die ontvanger. Klinkt mij volstrekt logisch in de oren.
Welk deel daarvan is de verantwoordelijkheid van Canal Digitaal?

Ma
door Martien Singeling - Jul 1, 2024 om 15:24
1 Antwoorden / Vragen

Ik ervaar dezelfde problemen. Ik heb een vakantie abonnement. Vanaf 22 mei is er iets gewijzigd bij Canal Digitaal waardoor ontvangst in de camper onmogelijk was. In eerste instantie dacht ik nog dat het aan de omgeving lag, hoge bomen ed. Echter toen ik op een open plaats stond was er nog steeds geen ontvangst. Toen ik ging kijken op de site van Canal Digitaal bleek dat er per 22 mei een wijziging was doorgevoerd m.b.t. de Astra 3 sateliet.
Zonder een melding vooraf per mail gaat Canal Digitaal midden in het vakantieseizoen wijzigingen doorvoeren. Op z'n minst zeer ongehoord en onfatsoenlijk.
Dus nu betaal ik abonnementsgeld voor een dienst dit niet wordt geleverd.
Ik denk dat er nog honderden mensen zijn die hier ook tegen aanlopen.

Met vriendelijke groet
Martien