Tv kan bij plaatselijke ondernemer niet retourneren
Wel als deze online bij hun gekocht zou zijn.
Er bestaat toch een herroepingsrecht.
Ik zou gewoon deze tweede TV a € 1199, ook moeten kunnen retourneren bij de plaatselijke ondernemer. nadat ik heb gezien dat wij blijkbaar wel een heel oud showmodel hebben gekocht. En het geld terug moeten kunnen krijgen.
Ik neem aan dat de verkoper heeft gezegd dat het om een showmodel gaat en dat u het bewuste apparaat hebt gezien.
U hebt blijkbaar in een "stenen" winkel gekocht. In dat geval geldt koop=koop.
U kunt de verkoper vragen om het toestel uit coulance terug te nemen maar aangezien het apparaat voor de rest gewoon goed is heeft u verder geen rechten.
Ik kocht ooit een geretourneerd toestel..werd er ook niet bijgezegd..de al geplaatste batterijen..koffievlekjes in de handleiding en dat alles los, snoer e.d in de doos zat was voldoende bewijs..de MM deed moeilijk..kreeg eindelijk na 3-4 maanden en veel foontjes een nieuwe..mijn boosheid deed mij besluiten een brief onder in de doos te doen..een maand later een telefoontje van iemand..wederom was het tv-toestel voor nieuw verkocht !! De handelaar MM vond mij erg onsympathiek vanwege "dat briefje"....
Ach ja Mediamarkt. Ook geen goede ervaringen met de service. Zocht een nieuwe wasmachine van bepaald model. Ze hadden wel 10 van die modellen boven in de winkel als decoratie staan maar wilden er geen afhalen. Dus niet leverbaar.
De BCC die er naast zat had ze wel en ook nog goedkoper.
De afhaal van BCC zat naast die van de Mediamarkt. Toen ik de wasmachine dus bij de BCC afhaalde stond de MM verkoper net buiten een sigaretje te roken bij de MM afhaal. Hij stond wel heel raar te kijken. Helaas heeft BCC het wel gered en bestaat MM nog wel.
Je hebt 'm zelf gekocht in de winkel, dus toen had je moeten kijken of het de juiste was. En bij een show model krijg je meestal korting.
En eenmaal zelf gekocht in een winkel kun je niet terugkomen op de verkoop, en al helemaal niet bij een showmodel.
Alleen als de TV ernstige gebreken heeft die men je niet heeft verteld.
Voor aankopen in de winkel geldt geen bedenktermijn. Je kunt alleen van de koopovereenkomst af als de verkoper daarmee akkoord gaat. Sommige verkopers bieden de mogelijkheid om onder bepaalde voorwaarden de koopovereenkomst achteraf te annuleren. Bijvoorbeeld als het product ongebruikt en onbeschadigd is.
Bron: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/spijt-van-je-aankoop-of-bestelling
U kunt de tv enkel retourneren als dat in de voorwaarden staat van de verkoper. U hebt de tv gezien in de winkel, getest in de winkel en gekocht in de winkel. Daarmee is wettelijk gezien de kous af. Alles wat daar in positief van afwijkt is coulance vanuit de winkel. Dat mag dus, maar moet zeker niet.
Via internet kunt u mits dat kan binnen de voorwaarden terugsturen. In de winkel kan dat alleen als dat vooraf overeen gekomen is, anders is koop koop.
Voor aankopen die u in een winkel doet, bestaat géén wettelijk herroepingsrecht.
Retourneren kan dus alleen als de verkoper daar aan meewerkt.
Of:
U kunt de verkoop ontbinden wanneer het product niet aan de overeenkomst voldoet. Dat kan het geval zijn wanneer het hier een showroom model betreft met veel "draaiuren" terwijl er voor de verkoop niet is verteld dat het om een showmodel gaat.
Over herroepingsrecht is al genoeg geschreven hier.
Maar als je tijdens de koop niet verteld is dat je een (verouderd) showmodel kocht, dan kun je wel de koop ontbinden. Want dan heeft de verkoper niet voldaan aan zijn informatieplicht.
Meer informatie vind je hier https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/informatieplicht
Welk merk en model (typenr) heb je precies gekocht?
Vond dit toch iets enthousiast. Tv's wisselen 2x per jaar normaliter. Er is niets mis met een ouder showmodel. Sterker nog juist omdat de tv al wat speeluren heeft zal een defect zich sneller manifesteren en dus in de 2 jaar garantie vallen.
Ik kocht voerheen alleen maar showmodellen, serie was wel ouder maar prijsvoordeel veel groter.
Klopt, dit recht is er niet tenzij dit in de winkel aangegeven wordt (binnen....dagen mag men retourneren) OF dat u dit met de verkopende partij afspreekt EN op de bon laat zetten!!
hierbij ga ik er wel vanuit dat u het betreffende model in de winkel gezien heeft en goed bevonden voor de aankoop..
Dat het een showmodel betreft zal de verkoper u zeker vertelt hebben. Daarna heeft u besloten tot koop. De winkel hoeft u geen geld retour te geven of de tv om te ruilen. Hier heeft u geen recht op. Gekocht is gekocht. u wist dat u een showmodel kocht.
Het is een service als een winkel een artikel terugneemt en je geld teruggeeft, maar als het om showroom modellen gaat dan doen ze dat 99,99 keer echt niet, want een showroom model heeft heel veel draaiuren en is er (nog maar) 1 van. Een nieuw in doos is wat anders.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer