ma
door marjonekke Feb 22, 2006 om 15:24
Computers & telefonie

Nummerbehoud

Beste experts,


Ik heb een vraag over nummerbehoud. Op het moment heb ik een abonnement bij T-mobile, maar ik wil graag overstappen naar een andere provider. Op de site van T-mobile staat dat het niet mogelijk is om je nummer te behouden als je naar een andere provider wilt overstappen, maar op de sites van andere providers staat dat nummerbehoud altijd mogelijk is. Klopt het wat T-mobile zegt op haar site, of kun je altijd je nummer meenemen naar een andere provider?


M.v.g.
Marjon

1024 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sunset_1
door sunset_1 - Feb 22, 2006 om 16:11
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Beste Marjon,


Ongeacht wat T-Mobile vertelt: je kunt je nummer altijd meenemen naar een andere provider. Er zijn wel een paar zaken waar je aan moet denken. Zo moet je niet al te gek lang meer aan T-Mobile vastzitten, en moet je nummer nog actief zijn.


Het beste kun je in zo'n geval de aanvraag nummerbehoud en de opzegging laten regelen door je nieuwe netwerk. In de meeste gevallen is dit kosteloos, zover ik weet rekent alleen KPN/Hi hier €9,- administratiekosten voor.


Wanneer je je contract bij T-Mobile zelf al hebt opgezegd moet je ervoor zorgen dat het nieuwe netwerk minimaal 10 werkdagen de tijd heeft om alles te regelen, anders is de kans groot dat je je nummer alsnog kwijt bent. Mocht je besluiten bij T-Mobile te blijven dan stellen zij er meestal ook een aardige aanbieding tegenover. Keuze zat!


Succes.

us
door user999 - Feb 23, 2006 om 00:03
143 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kunt je nummer bijna altijd meenemen naar een andere provider. Als je nog een contract hebt met T-Mobile dat nog geruime tijd loopt, kun je niet zo maar overstappen met nummerbehoud. Je moet je contract uitdienen of afkopen (dat laatste is een duur grapje).

Zit je binnen vier maanden voor het einde van je contract (of is je contract al afgelopen), is er geen probleem en kun je met nummerbehoud naar een andere provider. Let er wel op dat dit altijd drie maanden duurt (de opzegtermijn bij T-Mobile).

Voor de rest verwijs ik naar het antwoord van mijn voorganger :).



qu
door queennr1 - Feb 23, 2006 om 14:16
63 Antwoorden / 4 Vragen
0

T ,mobile is zelfs verplicht om jouw nummer te porteren naar jouw nieuwe provider zodra je overstapt.


Gewoon naar een winkel gaan een nieuw abonnement aanvragen bij een andere provider met behoud van (mobiel)nummer.


Het kan wel een tijdje duren voordat je een bevestiging krijgt maar uiteindelijk komt het goed

be
door bertd - Feb 24, 2006 om 13:29
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ja dat kan en dat heet portering (nummerbehoud) kost soms 9 euro. Als je naar een andere provider gaat, moet je soms een smstegoed kopen, soms ook niet. Ik zelf gebruik gratis-sms.wxs.org is veel handiger.

edgarelsen
door edgarelsen - Feb 24, 2006 om 16:54
32 Antwoorden / 16 Vragen
0

nummer behoud kan altijd alleen de porvider probeert dit tegen tehoud
als het echt niet gaat moet je de opta er bij halen de krijgt dat bedrijf een boeten er leukt het vaak wel



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer