bu
door buffy Jul 10, 2008 om 16:37
Computers & telefonie

Nummerweergave

Dag.Kent iemand dit.Heb enige tijd geleden bij de Primafoon een Boston telefoon gekocht,mijn provider is home/Ziggo.

De nummerweergave werkte uitstekend kon altijd zien wie mij belde en wie bij afwezigheid mij gebeld had.via adresboek/bellerslijst.Ik zeg dus werkte want opeens doet hij het niet meer,krijg ik telefoon staat er extern gesprek en ik wordt volgens de bellerslijst nooit gebeld.

Ik terug naar de Primafoon.Daar hebben ze geconstateerd dat er niets aan de hand is met het toestel.Heb contact gezocht met Ziggo,moest verschillende dingen doen,ontkoppelen en weer aansluiten enz.Het hielp niets.Gebeld met Ziggo en de meneer aan de telefoon zei dat de Bosten de nummerweergave nooit doorgeeft.aha.echt wel!

Hij ging eventjes iets vragen en zei toen dat er meer Boston bezitters gebeld hadden omdat die ook opeens geen nummerweergave meer hadden.Ook de Cicaga en de Gigafet bezitters.Maar het lag niet aan hun,NEEN,waar het aan lag wist hij ook niet maar niet aan Ziggo.volgens hem was er niks verandert.Moest de volgende maal bij de koop van een telefoon oppassen dat het een FSK toestel was want die geeft alleen alles door. Maar heb dat toestel juist gekocht omdat hij goed zou werken met mijn provider.hoe kan ik er achter komen waar het aan ligt.Vr.gr.

8931 35 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 10, 2008 om 17:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Moest de volgende maal bij de koop van een telefoon oppassen dat het een FSK toestel was want die geeft alleen alles door.--

Dat klopt dus.

En gezien het feit dat de Boston een KPN toestel is zal hij dus geen FSK hebben helaas.

stacey
door stacey - Jul 10, 2008 om 17:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Lijkt erop dat nummerherkenning met dit toestel dus niet mogelijk is tenzij via KPN,

--Nummer weergave werkt niet. Het toestel ondersteunt alleen 1 soort van nummerweergave. Het systeem wat KPN gebruikt. En niet die van Multikabel.  ---

http://www.ciao-shopping.nl/KPN_530_Boston_DUO__302132#productdetail

---Voor de faciliteit van NummerHerkenning wordt door KPN gebruikgemaakt van het protocol DTMF, welke de data direct voor het eerste belsignaal stuurt. De VoIP leverancier gebruiken modems/routers die voor deze faciliteit gebruik maken van het protocol FSK, welke direct na het eerste belsignaal gestuurd wordt.

De technische mogelijkheden zijn bij het FSK protocol veel groter dan bij de oudere DTMF signalering. Bijvoorbeeld naast het weergeven van het nummer van de beller(CLIP = Calling Line Information Presentation)biedt deze dienst ook de mogelijkheid van NaamWeergave (CNIP = Calling Name Information Presentation) ----

http://mgv.quicknet.nl/phpnuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1648&start=0

Succes,

bu
door buffy - Jul 10, 2008 om 17:11
26 Antwoorden / 29 Vragen

Dat is een snelle reactie.

Boston telefoontoestel heeft 22 maanden nummermelding doorgegeven dus moet er iets verandert zijn bij ziggo

Groetjes

stacey
door stacey - Jul 10, 2008 om 17:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Vreemd, ik heb nog even rondgespeurd, kwam dit tegen wellicht heb je hier wat aan, schijnt dat ze paar keer iets hebben overgezet;

--Ook ik heb na de wijziging in het netwerk problemen met nummerweergave---

--Voor degene die zijn gemigreert naar Casema netwerk, bestaat de kans dat bij sommige handsfree telefoons nummerweergave het niet doet. Advies van mij is (heeft bij mij ook geholpen) om het basisstation van de spanning te halen. Dit heeft niets te maken met een reset (van de spanning af halen) van de modem, wat op zich geen kwaad kan, maar dan voor een andere reden.
Bij de meeste (?) klanten die het basisstation van de spanning halen, werkt het. Er wordt niet nagevraagd welk merk de telefoons zijn. -----------

Schijnt niet bij iedereen te werken maar je kunt het nog even proberen

stacey
door stacey - Jul 10, 2008 om 17:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Of zoals Ziggo zelf aangegeeft, Modem resetten;

--Kan ik mijn huidige apparatuur gewoon gebruiken?

In veel gevallen wel, maar niet in alle gevallen.
Ziggo Telefonie ondersteunt in ieder geval niet het gebruik van ISDN- en analoge PIN-apparatuur,
Carrier-preselecttoestellen, op grond van eisen van verzekeraars verplichte huisalarminstallaties en persoonsalarmering die verbonden zijn met een telefoonlijn.
--> Helaas werkt in een enkel geval nummerweergave niet op de oude telefoon.  Probeer in dat geval éérst je modem te resetten. In veel gevallen werkt nummerweergave daarna weer wel.---

http://www.ziggo.nl/producten/telefonie/vragen

ja
door jammie73 - Jul 10, 2008 om 18:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ik ken het probleem ook. Het een panasonictoestel en mijn provider is Home u beter bekend als Ziggo.

Ben onlangs op vakantie gegaan toen had ik nog gewoon nummerherkenning, eenmaal terug van de vakantie bleek dat ik geen nummerherkenning meer had. Daarom direct telefonisch contact gelegd. Op dat moment werd mij verteld dat men door de overname problemen hadden met toestellen van het merk Panasonic. Men was ermee bezig en ik zou hier iets over horen.

Nu is het 2 weken later en nog steeds niets daarom maar weer gebeld. Nu blijkt dat mijn toestel niet FSK maar GFSK is en dit wordt juist NIET ondersteunt door ZIGGO, heel raar omdat het voorheen wel werd ondersteund.

Toen ik vroeg wat we hieraan konden doen kreeg ik doodleuk te horen dat ik dan een ander toestel moet kopen die wel FSK ondersteunt, misschien zal ZIGGO in de toekomst wel GFSK gaan ondersteunen.

DUS, doordat er een aantal providers zijn samengegaan kan ik mij in de kosten steken, denk ook niet dat ik van hun zijde iets hoef te verwachten. Hier laat ik het uiteraard niet bij zitten, ga een klacht indienen.

bu
door buffy - Jul 10, 2008 om 23:06
26 Antwoorden / 29 Vragen

Fijn dat u mijn vraag goed hebt gelezen.toestel gekocht met ruggespraak home dus dan denk je dat je het juiste toestel hebt gekocht.Heb 22 maanden nummerweergave gehad en toen was het over.kan met mijn dure toestel alleen wat ik ook met een goedkoop telefoontoestel kan..bellen.

heb op advies van ziggo geresset tenminste ik moest een aantal handelingen doen en weer terug en zoals ik zei niets helpt

heb nog nooit problemen met ziggo gehad..op een tijd geen telefonie en internet na( zonder exuus) jammer dat ziggo zo met zijn klanten om gaat.

heb de klacht bij kassa neergelegd misschien helpt dat.vr.gr.

bu
door buffy - Jul 10, 2008 om 23:07
26 Antwoorden / 29 Vragen

Fijn dat u mijn vraag goed hebt gelezen.toestel gekocht met ruggespraak home dus dan denk je dat je het juiste toestel hebt gekocht.Heb 22 maanden nummerweergave gehad en toen was het over.kan met mijn dure toestel alleen wat ik ook met een goedkoop telefoontoestel kan..bellen.

heb op advies van ziggo geresset tenminste ik moest een aantal handelingen doen en weer terug en zoals ik zei niets helpt

heb nog nooit problemen met ziggo gehad..op een tijd geen telefonie en internet na( zonder exuus) jammer dat ziggo zo met zijn klanten om gaat.

heb de klacht bij kassa neergelegd misschien helpt dat.vr.gr.

kiran
door kiran - Jul 11, 2008 om 00:10
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@buffy

Het ligt niet aan je telefoon. Maar bij die gare Ziggo! Ook ik heb de Boston een tijdje geleden aangeschaft. Nu heb ik weinig verstand van verschillende modulaties, eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo boeiend. Wil gewoon een telefoon die het doet, en met nummerweergave. Vroeg dus in de Primafoon of hij geschikt was voor reguliere kpn aansluiting.

Zelf heb ik altijd gedacht dat je dan een DTMF moest hebben. Nu ik hier jouw post lees, heb ik de handleiding er even bij gehaald. Het blijkt GFSK te zijn. Voor mij is het Chinees hoor. Maar het verschil, FSK en GFSK??? Ik zal er wel naast zitten, maar zit daar nog zoveel verschil in. Ook gezien je zegt, dat je er 22 maanden wel nummerweergave op had .... vreemde zaak.

En nu ben je het haasje. Moet je dan met die telefoon. Je zegt dat je je klacht bij Kassa hebt neergelegd. Ik zou ook het klachtenformulier invullen op Consuwijzer. Eens kijken wat hun daarvan vinden. Misschien kan je nog wat 'schade' verhalen bij je Zigzaggende Ziggo? Nee heb je, ja kan je krijgen.

Voor het geval?

http://www.consuwijzer.nl/

kiran
door kiran - Jul 11, 2008 om 00:21
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@buffy

Vraag me trouwens iets af: hadden ze je van te voren niet moeten informeren dat ze het 'systeem' gingen veranderen? Misschien bij evt. verder klagen dat ook aankaarten.

Groet, kiran

sl
door slempie - Jul 11, 2008 om 14:48
58 Antwoorden / 2 Vragen

Dag Buffy,

Je kunt volgens mij ook een losse nummermelder aanschaffen en die tezamen met je huidige telefoon gebruiken; de goedkoopste oplossing.
In de clinch gaan met Ziggo levert je waarschijnlijk niks op, ondanks de reclamepraatjes van de zwoele juffrouw op de radio, die naar jou wil luisteren en je zo graag wil helpen :-(

Kijk b.v. op http://www.factoryprices.nl/product_info.php?products_id=19669

en anders Google --> nummermelder fsk

veel succes, Hans

bo
door boenkie - Jul 11, 2008 om 15:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo.

Ook wij hadden problemen met de nummerweergave toen we van Kpn overstapten naar (toen) Casema (nu Ziggo)

Ook een andere telefoon gekocht met nog hetzelfde probleem.

Zelfs monteur van Casema is geweest en in de centrale alles nagekeken, maar niets hielp.

De ene keer werkt het wel en andere keer weer niet.

Probleem kon niet opgelost worden dus moesten we er maar mee leren leven werd er verteld.

Nu werkt hij wel steeds vaker moet ik zeggen, maar nog steeds geen 100%.

Succes

patrickje
door patrickje - Jul 11, 2008 om 19:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik heb het zelfde met ziggo toen het nog multikabel was werkte het prima maar nu het ziggo is niet meer het is een puinhoop daar naar nu bellen nooit doen kost je een hoop geld echt niet normaal meer denk dat je beter kan afwachten tot het wel weer werkt dat doe ik nu ook maar

groetjes patrick

pi
door piet limburg - Jul 11, 2008 om 19:59
233 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo,

Het is bij ZIGGO niet anders dan toen het nog @HOME genoemd werd.Ik heb 2 jaar geleden ook meer dan 3 maanden met die aanbieder moeten lullen om numerweergave te kunnen zien.Ik heb een losse RANEX nummermelder met de Europese FSK standaard.@HOME hield toen altijd vol dat het aan de nummermelder lag.Ik was echter niet te beroerd om contact op te nemen met RANEX_Eindhoven.Deze mensen stonden me vriendelijk te woord met de tip om gewoon @HOME (nu ZIGGO) onder druk te blijven zetten om dit probleem op te lossen.Overigens zijn de telefoontoestellen en nummermelders tegenwoordig voorzien van de FSK norm.Als iemand van @HOME toen tegen me had gezegd,daar moet je maar mee leren leven dan was mijn abonnement op dat moment direct in de fase ,,opzegging'' gekomen.Ik heb @ HOME toen na enkele keren bellen gezegd dat ik binnen een maand het probleem opgelost wilde hebben.En geloof me of niet..........binnen 3 weken was de nummerweergave een feit (en nu nog steeds)........ondanks de bewering van de technische dienst ondersteuning (overigens is de kennis van deze mensen vaak nihil).Als jezelf enige technische kennis hebt en je stelt hun vragen,dan weten ze niet waar je het over hebt.Soms weet mijn kleinzoon van 8 jaar meer dan de ,,callers'' van ZIGGO (@HOME).Het is dus een kwestie van volhouden en eventueel een beetje beschaafd dreigen.Als tip kan ik nog geven,, probeer het telefoontoestel bij een kennis of familielid,welke nummerweergave hebben.Dan is snel bekend aan wie of wat het ligt.

Succes en groeten van Piet

gallito
door gallito - Jul 11, 2008 om 21:05
480 Antwoorden / 66 Vragen

Mijn nummerweergave heeft onder Casema ook altijd gewerkt en was bij de wisseling naar Ziggo eveneens verdwenen. Eerst ge reset zonder verbetering en toen een mailtje naar de klantenservice met daarop het volgende antwoord:

Via de website heeft u een vraag gesteld over "nummerherkenning verdwenen".

Om nummerweergave via Ziggo Telefonie
correct te laten functioneren dient het gebruikte toestel het FSK-protocol te
ondersteunen.

Ziggo is overgestapt naar dit protocol, aangezien dit in
Europa breder wordt ondersteund door telefonie fabrikanten, een algemeen betere
werking heeft en meer mogelijkheden ondersteund. Sommige toestellen ondersteunen
alleen het door KPN gebruikte DTMF protocol, deze zullen daardoor de
nummerweergave niet meer goed weergeven.

Indien u hier meer informatie over
nodig heeft kunt u dit vinden in de handleiding van uw toestel, via de website
van de fabrikant of telefonisch contact met de fabrikant."
einde citaat.

Nu had ik inderdaad een al wat ouder KPN toestel, maar dat deed nog steeds trouwe dienst. Het kwam er dus op neer dat als ik weer nummerherkenning terug wilde hebben, ik genoodzaakt was er een met een door Ziggo ondersteunde techniek aan te schaffen: het z.g. FSK protocol.
Omdat ik toch wel graag mijn nummerherkenning terug wilde heb ik inderdaad een ander toestel gekocht (bij Lidl-€24,95) met GFSK ondersteuning en deze werkt perfekt. Dus FSK of GFSK is blijkbaar hetzelfde.
Maar het blijft een vreemde zaak dat een bedrijf zijn eerdere techniek zondermeer verandert, waardoor afnemers daardoor manco's  krijgen in hun ontvangst en hierdoor op kosten gejaagd worden.

da
door davermeulen - Jul 12, 2008 om 14:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft niets met uw nieuwe telefoon te maken. Sinds verschillende providers (multikabel, home en casema) samen zijn gegaan (of overgenomen door casema) is ook bij ons de nummerweergave weggevallen evenals andere diensten werkt dat dus (soms) niet meer! Ook ik heb Ziggo gebeld en hetzelfde antwoord gekregen. Maar na vier keer in en out pluggen van de modem werkte het nog niet. Maar wel door blijven gaan met vermelden dat het NIET aan hen ligt. Nou duidelijk wel dus. Ook de tv, het internet etc haperen om de haverklap. Ik ben al bezig om een schotel te kopen en naar een andere provider uit te kijken!

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 15:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Met belangstelling heb ik hier wat meegelezen. Ergens anders las ik dat Ziggo haar 3 voormalige merknamen ook wat nummerherkenning betreft heeft gestandaardiseerd en blijkbaar op FSK. Mijn Panasonic DECT toestel heb ik kort geleden via het Telfort modem ook op DTMF geprobeerd te zetten, maar nu blijkt dat het Panasonic toestel slechts GFSK heeft. Gelukkig voor mij dat het Telfort modem ook FSK kan aansturen en nummerherkenning werkt dan ook weer, maar ik lees hier nu dat in jouw geval een (dit) Panasonic toestel dus helaas niet zou werken. Jammer, want het is kwalitatief een hardstikke goed toestel. Wat mij wel bevreemdt is dat FSK en GFSK niet compatible zouden zijn. Zou kunnen.

Zou dat Ziggo modem niet ook de payload kunnen wijzigen naar DTMF? Probleem met kabelmodems is natuurlijk dat je meestal niet bij de instellingen kunt.

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 15:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Voor diegenen met een Panasonic toestel en Ziggo: zie ook http://www.panasonic.nl/Faq_Answer.asp?M=316|311|8|1&ID=16145

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 15:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Trouwens, ook al heb je geen Panasonic toestel, probeer die tip toch maar, kan nooit kwaad.

da
door davermeulen - Jul 12, 2008 om 16:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als toevoeging op mijn voorgaand berichtje, zei gezegd dat ik GEEN Panasonic gebruik maar Profoon. Die telefoons (set van drie) hebben ALTIJD nummerweergave gehad tot het moment dat Multikabel begon te veranderen!

sc
door scherske - Jul 16, 2008 om 22:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

Ook wij hebben dit probleem en wij hadden een losse nummer melder aangeschaft,maar ook dat werkt niet met het signaal van ( fuck) ziggo.

Na meerdere malen bellen kregen we te horen dat we maar een nieuw toestel moesten kopen.

Wie weet een andere goede provider.

ja
door jammie73 - Jul 16, 2008 om 23:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dag allemaal

Heb afgelopen week een klacht bij Ziggo/@Home ingediend over het feit dat ik ineens GEEN nummerherkenning meer heb.

Afgelopen maandag de volgende reactie gekregen: "De storing m.b.t. nummerweergave waar u last van heeft gehad is opgelost. Bij gebruik van een toestel dat niet FSK-geschikt is zal de nummerweergave niet op het Ziggo netwerk functioneren. Helaas kunnen wij niet voor u achterhalen waarom in het verleden de nummerweergave via uw toestel wel gewerkt heeft".

Er wordt van hun kant verder ook niets gedaan. Laat het hier niet bij zitten, ik heb nummerherkenning gewoon nodig en moet me nu in de kosten steken omdat hun dingen aanpassen zonder de abbonnees vooraf in te lichten.

Ik houd jullie op de hoogte.

pi
door pien38 - Jul 18, 2008 om 10:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb al jaren de Boston 350 en heb eerst altijd KPN gehad, en toen overgestapt naar @home, en bij beide providers werkte de nummerweergave altijd naar volle tevredenheid.

Maar nét voor de fusie met ziggo,  werkte mijn nummerweergave ineens niet meer (schijnbaar toen al omgezet naar ziggo)

Ik heb tig mails gestuurd, en men zou het oplossen, en na over en weer te hebben gemaild kwamen ze tot de conclusie dat alle telefoons met een "amerikaanse" naam, zoals Boston en Chicago, niet werken met nummerweergave van ziggo.

Dit is mijn laatste mail aan ze ( had alles geplaats,maar waren teveel leestekens)

Goedemiddag.

U zet nu onderaan in uw mail, dat alle telefoons met "amerikaanse" merknamen zoals boston en chicago, niet geschikt zijn voor nummerweergaven met het sfk-protocol.

Het is u al sinds mijn mail van 8-5-2008 bekend, dat ik een boston van kpn heb .

En nu 2 maanden later maakt u die vermelding pas.

Ik ben altijd een tevreden @home klant geweest, waar alles naar behoren werkte, maar sinds de fusie is het bar slecht gesteld.

@home ondersteunde een ander protocol en jullie gaan gewoon over op een ander protocol, zodat een hele hoop klanten geen gebruik meer kunnen maken van nummerweergave.

Beste Ziggo, hartelijk bedankt voor de slechte service.

Mvg

Ben dus al meer dan 3 maanden zo bezig.

ja
door jammie73 - Jul 18, 2008 om 23:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dag.

Nu ga ik jullie iets vertellen wat je nooit zult geloven.

Edwardus had een link hier op het forum gezet voor Panasonic toestellen en ZIggo, dit heb ik eens uitgevoerd.

Dus modem uit, telefoon eruit, modem aan, telefoon weer aan en ja hoor. heb WEER NUMMERHERKENNING.

En dit ondanks dat ZIGGO zegt dat ze GEEN GFSK ondersteunen, dit is toch echt de modulatie van mijn telefoontoestel.

Omdat het bij nu dus wel weer werkt, ga ik denk ik maar solliciteren bij ZIGGO om mensen wel op het goede pad te brengen.

Gr.

edwardus
door edwardus - Jul 19, 2008 om 00:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hee, leuk om te horen dat het werkt. :)
Nou mensen, je hoort het.

pi
door pien38 - Jul 19, 2008 om 17:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

ff wat rectificeren, ik heb de boston 530 van kpn, en niet de 350.

en deze ondersteunt ook alleen gfsk.

ik ga het dus ook nog maar eens proberen.

bi
door biosbart - Jul 19, 2008 om 18:38
9 Antwoorden / 10 Vragen

 Hoe zit het met de mensen die geen ziggo abbonement hebben maar wel door een ziggo abbonnee gebeld worden?

Blijft die doorgave hetzelfde of kunnen daar ook kuren in komen?

Ik krijg de laatste tijd opvallend veel onherkenbare nummers op mijn telefoon van kpn en op mijn mobiel van telfort.....

bu
door buffy - Jul 20, 2008 om 14:54
26 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi Jammie.Heb het geprobeert,lijkt erg op de instructies die ik het begin van Ziggo kreeg.Toen hielp het niet en...jammer..nu ook weer niet.Heb trouwens ook de Boston 530.Groetjes

ja
door jammie73 - Jul 20, 2008 om 14:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hou Buffy

Jammer om te horen dat je toestel na deze uitgevoerde actie het nog steeds niet doet.Heeft KPN geen oplossing voor je (toestel is toch van KPN).

Mocht ik er via via achter komen dan laat ik het jullie weten.

Gr.

bu
door buffy - Jul 20, 2008 om 15:10
26 Antwoorden / 29 Vragen

Alle hulp is welkom.Bedankt Jammie.Groetjes

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 25, 2008 om 11:39
632 Antwoorden / 58 Vragen

Heel vreemd.

Ik voel me nu zowat de enige in Nederland die daar geen last van heeft.

Ik heb een Siemens Gigaset, eerst met KPN gewoon nummerweergave gehad, toen overgegaan naar Multikabel, geen problemen gehad en nu met Ziggo heb ik ook gewoon nummerweergave.

Ik weet ook niet waar ik het aan verdiend heb ;-)

Hopelijk komt er gauw een oplossing voor u. (ik zou het ook irritant vinden als ik geen nummerweergave zou hebben)

Sterkte! Groeten, Wilma.

tdehond
door tdehond - Jul 25, 2008 om 12:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De Washington van KPN geeft ook geen nummerweergave via Ziggo.

Mijn Panasonic, waarbij ik bij aankoop speciaal gevraagd heeft of de nummerweergave zou werken via de kabel, werkt probleemloos.

U zou nog kunnen proberen om zowel het modem van Ziggo als het telefoontoestel ( Boston) te resetten.  Telefoontoestel: stroom van het oplaad station eraf.  Accu even uit toestel ( als het een "looptelefoon" is.  Accu er weer in.
Eerst modem Ziggo resetten en vervolgens stroom weer op oplaadstation.
Doet de nummerweergave het dan nog niet, ligt het w.s. toch aan het protocol volgens welke Ziggo de nummerweergave doorgeeft.

ja
door jacveld - Jul 25, 2009 om 10:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had sinds enige tijd ook het probleem, dat de Boston 530 geen nummerherkenning meer had (alleen maar de boodschap: extern gesprek). Vroeger was dat wel het geval.

Nadat ik in dit forum iets had gelezen over het verwijderen van de batterijen heb ik dit uitgevoerd en ook het basisstation uitgezet, even gewacht en INDERDAAD de 530 werkte weer met nummerweergave !!!

Ik heb dit gemeld om ook anderen hiermede van dienst te zijn.

Vr.gr.

br
door brui0929 - Jul 25, 2009 om 10:58
648 Antwoorden / 10 Vragen

stuur een e-mail naar boston die kunnen u verder helpen.

edwardus
door edwardus - Jul 25, 2009 om 11:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je heel even de moeite neemt om te lezen wat er staat, zul je begrijpen hoe onzinnig deze reactie was. Daarnaast is Boston geen fabrikant.