Nummerweergave
Dag.Kent iemand dit.Heb enige tijd geleden bij de Primafoon een Boston telefoon gekocht,mijn provider is home/Ziggo.
De nummerweergave werkte uitstekend kon altijd zien wie mij belde en wie bij afwezigheid mij gebeld had.via adresboek/bellerslijst.Ik zeg dus werkte want opeens doet hij het niet meer,krijg ik telefoon staat er extern gesprek en ik wordt volgens de bellerslijst nooit gebeld.
Ik terug naar de Primafoon.Daar hebben ze geconstateerd dat er niets aan de hand is met het toestel.Heb contact gezocht met Ziggo,moest verschillende dingen doen,ontkoppelen en weer aansluiten enz.Het hielp niets.Gebeld met Ziggo en de meneer aan de telefoon zei dat de Bosten de nummerweergave nooit doorgeeft.aha.echt wel!
Hij ging eventjes iets vragen en zei toen dat er meer Boston bezitters gebeld hadden omdat die ook opeens geen nummerweergave meer hadden.Ook de Cicaga en de Gigafet bezitters.Maar het lag niet aan hun,NEEN,waar het aan lag wist hij ook niet maar niet aan Ziggo.volgens hem was er niks verandert.Moest de volgende maal bij de koop van een telefoon oppassen dat het een FSK toestel was want die geeft alleen alles door. Maar heb dat toestel juist gekocht omdat hij goed zou werken met mijn provider.hoe kan ik er achter komen waar het aan ligt.Vr.gr.
--Moest de volgende maal bij de koop van een telefoon oppassen dat het een FSK toestel was want die geeft alleen alles door.--
Dat klopt dus.
En gezien het feit dat de Boston een KPN toestel is zal hij dus geen FSK hebben helaas.
Hoi,
Lijkt erop dat nummerherkenning met dit toestel dus niet mogelijk is tenzij via KPN,
--Nummer weergave werkt niet. Het toestel ondersteunt alleen 1 soort van nummerweergave. Het systeem wat KPN gebruikt. En niet die van Multikabel. ---
http://www.ciao-shopping.nl/KPN_530_Boston_DUO__302132#productdetail
---Voor de faciliteit van NummerHerkenning wordt door KPN gebruikgemaakt van het protocol DTMF, welke de data direct voor het eerste belsignaal stuurt. De VoIP leverancier gebruiken modems/routers die voor deze faciliteit gebruik maken van het protocol FSK, welke direct na het eerste belsignaal gestuurd wordt.
De technische mogelijkheden zijn bij het FSK protocol veel groter dan bij de oudere DTMF signalering. Bijvoorbeeld naast het weergeven van het nummer van de beller(CLIP = Calling Line Information Presentation)biedt deze dienst ook de mogelijkheid van NaamWeergave (CNIP = Calling Name Information Presentation) ----
http://mgv.quicknet.nl/phpnuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1648&start=0
Succes,
Dat is een snelle reactie.
Boston telefoontoestel heeft 22 maanden nummermelding doorgegeven dus moet er iets verandert zijn bij ziggo
Groetjes
Vreemd, ik heb nog even rondgespeurd, kwam dit tegen wellicht heb je hier wat aan, schijnt dat ze paar keer iets hebben overgezet;
--Ook ik heb na de wijziging in het netwerk problemen met nummerweergave---
--Voor degene die zijn gemigreert naar Casema netwerk, bestaat de kans dat bij sommige handsfree telefoons nummerweergave het niet doet. Advies van mij is (heeft bij mij ook geholpen) om het basisstation van de spanning te halen. Dit heeft niets te maken met een reset (van de spanning af halen) van de modem, wat op zich geen kwaad kan, maar dan voor een andere reden.
Bij de meeste (?) klanten die het basisstation van de spanning halen, werkt het. Er wordt niet nagevraagd welk merk de telefoons zijn. -----------
Schijnt niet bij iedereen te werken maar je kunt het nog even proberen
Of zoals Ziggo zelf aangegeeft, Modem resetten;
--Kan ik mijn huidige apparatuur gewoon gebruiken?
In veel gevallen wel, maar niet in alle gevallen.
Ziggo Telefonie ondersteunt in ieder geval niet het gebruik van ISDN- en analoge PIN-apparatuur,
Carrier-preselecttoestellen, op grond van eisen van verzekeraars verplichte huisalarminstallaties en persoonsalarmering die verbonden zijn met een telefoonlijn.
--> Helaas werkt in een enkel geval nummerweergave niet op de oude telefoon. Probeer in dat geval éérst je modem te resetten. In veel gevallen werkt nummerweergave daarna weer wel.---
http://www.ziggo.nl/producten/telefonie/vragen
Hallo
Ik ken het probleem ook. Het een panasonictoestel en mijn provider is Home u beter bekend als Ziggo.
Ben onlangs op vakantie gegaan toen had ik nog gewoon nummerherkenning, eenmaal terug van de vakantie bleek dat ik geen nummerherkenning meer had. Daarom direct telefonisch contact gelegd. Op dat moment werd mij verteld dat men door de overname problemen hadden met toestellen van het merk Panasonic. Men was ermee bezig en ik zou hier iets over horen.
Nu is het 2 weken later en nog steeds niets daarom maar weer gebeld. Nu blijkt dat mijn toestel niet FSK maar GFSK is en dit wordt juist NIET ondersteunt door ZIGGO, heel raar omdat het voorheen wel werd ondersteund.
Toen ik vroeg wat we hieraan konden doen kreeg ik doodleuk te horen dat ik dan een ander toestel moet kopen die wel FSK ondersteunt, misschien zal ZIGGO in de toekomst wel GFSK gaan ondersteunen.
DUS, doordat er een aantal providers zijn samengegaan kan ik mij in de kosten steken, denk ook niet dat ik van hun zijde iets hoef te verwachten. Hier laat ik het uiteraard niet bij zitten, ga een klacht indienen.
Fijn dat u mijn vraag goed hebt gelezen.toestel gekocht met ruggespraak home dus dan denk je dat je het juiste toestel hebt gekocht.Heb 22 maanden nummerweergave gehad en toen was het over.kan met mijn dure toestel alleen wat ik ook met een goedkoop telefoontoestel kan..bellen.
heb op advies van ziggo geresset tenminste ik moest een aantal handelingen doen en weer terug en zoals ik zei niets helpt
heb nog nooit problemen met ziggo gehad..op een tijd geen telefonie en internet na( zonder exuus) jammer dat ziggo zo met zijn klanten om gaat.
heb de klacht bij kassa neergelegd misschien helpt dat.vr.gr.
Fijn dat u mijn vraag goed hebt gelezen.toestel gekocht met ruggespraak home dus dan denk je dat je het juiste toestel hebt gekocht.Heb 22 maanden nummerweergave gehad en toen was het over.kan met mijn dure toestel alleen wat ik ook met een goedkoop telefoontoestel kan..bellen.
heb op advies van ziggo geresset tenminste ik moest een aantal handelingen doen en weer terug en zoals ik zei niets helpt
heb nog nooit problemen met ziggo gehad..op een tijd geen telefonie en internet na( zonder exuus) jammer dat ziggo zo met zijn klanten om gaat.
heb de klacht bij kassa neergelegd misschien helpt dat.vr.gr.
@buffy
Het ligt niet aan je telefoon. Maar bij die gare Ziggo! Ook ik heb de Boston een tijdje geleden aangeschaft. Nu heb ik weinig verstand van verschillende modulaties, eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo boeiend. Wil gewoon een telefoon die het doet, en met nummerweergave. Vroeg dus in de Primafoon of hij geschikt was voor reguliere kpn aansluiting.
Zelf heb ik altijd gedacht dat je dan een DTMF moest hebben. Nu ik hier jouw post lees, heb ik de handleiding er even bij gehaald. Het blijkt GFSK te zijn. Voor mij is het Chinees hoor. Maar het verschil, FSK en GFSK??? Ik zal er wel naast zitten, maar zit daar nog zoveel verschil in. Ook gezien je zegt, dat je er 22 maanden wel nummerweergave op had .... vreemde zaak.
En nu ben je het haasje. Moet je dan met die telefoon. Je zegt dat je je klacht bij Kassa hebt neergelegd. Ik zou ook het klachtenformulier invullen op Consuwijzer. Eens kijken wat hun daarvan vinden. Misschien kan je nog wat 'schade' verhalen bij je Zigzaggende Ziggo? Nee heb je, ja kan je krijgen.
Voor het geval?
@buffy
Vraag me trouwens iets af: hadden ze je van te voren niet moeten informeren dat ze het 'systeem' gingen veranderen? Misschien bij evt. verder klagen dat ook aankaarten.
Groet, kiran
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?
Ik heb op mijn balkon een prachtige coleuspant in een pot die steeds meer bloemetjes krijgt. De plant is een siernetel. Zo langzamerhand word de pot een beetje te klein, en vraag ik me af of het geen kwaad kan om een bloeiende plant over te potten
Lees meer
Verplicht verhuizen na grondige renovatie
Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer