cu
door curry May 25, 2006 om 15:51
Computers & telefonie

Olidata Service.....

Hallo,

Ik heb vorig jaar Mei een notebook van Olidata aangeschaft via de Kijkshop. Hier zat een pick up en return garantie bij van 2 jaar. In juni moest het notebook al opgehaald worden omdat ik zonder netstroom amper een half uur verder kon. Alles nagekeken was normaal hoorde bij dit soort batterij (accu). Nadien heb ik altijd de stroomkabel gebruikt omdat ik geen risico wilde nemen dat er gegevens gewist zouden worden ivm uitvallen van de accu. Nu kan ik hooguit 10 minuten gebruik maken van de accu. Volgens de helpdesk is dit een gebruiksvoorwerp en is dit normaal......Weet iemand of dit klopt, en of ze op deze manier mijn klacht kunnen wegwuiven?

369 5 Rapporteer

edwardus
door edwardus - May 25, 2006 om 18:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een accu is een onderdeel dat na verloop van tijd (sterk) achteruit gaat, daar is niets aan te doen. Echter, slechts één jaar is wel een veel kortere levensduur dan wat er van verwacht mag worden. Mijn (ander merk) accu heb ik na 3 jaar omgeruild toen er nog "maar" 2 uur uit te persen was ...

gsm
door gsm - May 25, 2006 om 21:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Batterijen kunnen defect raken, vooral door te langdurige leegstand.
Vooral Li-ion batterijen zijn daar erg gevoelig voor.
Ni-Cd batterijen moeten juist eerst ontladen worden, maar dan ook direct daarna VOLLEDIG opgeladen worden.
Ni-Mh batterijen lopen snel vanzelf leeg en moeten dus regelmatig (minstens elke maand) bijgeladen worden.
Bij nieuwe batterijen is het verstandig om het nanual GOED te lezen.

Op batterijen wordt praktisch nooit garantie gegeven.

Groet,
GSM

gsm
door gsm - May 25, 2006 om 21:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Sorry, het moet manual zijn. Lees dus speciaal voor een goede behandeling van de batterij de gebruiksaanwijzing goed (dit staat bekend als rtfm).

Groet,
GSM

jejosa
door jejosa - May 30, 2006 om 21:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor merk was dat??

edwardus
door edwardus - May 30, 2006 om 23:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als het wat uitmaakt: hp