ze
door zes68 Feb 15, 2006 om 11:40
Computers & telefonie

OMZETTEN VIDEOCD

HALLO, WEET IEMAND OOK HOE IK EEN VIDEOCD OMZET NAAR EEN BESTAND WAARMEEIK OOK MET EEN GEWONE DVDSPELER HET EIGENGEMAAKTE FILMPJE KAN BEKIJKEN .HET BESTAND OP DE CD IS WMV. EN WAT VOOR BESTAND KAN IK HET BESTE KIEZEN? BVBDANK

211 3 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 15, 2006 om 12:13
646 Antwoorden / 8 Vragen

Dat het kan staat buiten kijf. Er zijn véle programma's in de winkel te koop die dit voor u kunnen doen, varieërend in prijs van een kleine 50 Euro tot vele 100'en Euro's.

Veel CD brandpakketten kunnen het standaard, ik gebruik er zelf Nero voor.

Stap eens binnen bij een computerzaak en maak daar uw keuze zou ik zeggen!

Dam

pavoordf
door pavoordf - Feb 15, 2006 om 12:26
519 Antwoorden / 73 Vragen

van www.computeridee.nl downloads voor NOP

The Film Machine
Al meerdere malen hebben we u via workshops uitgelegd hoe u van een avi-film (bijvoorbeeld DivX) een (s)vcd of dvd maakt en er eventueel ondertiteling aan toevoegt. Dat was altijd een hele klus. Nu niet meer, dankzij The Film Machine.

The Film Machine is in feite een schil om een aantal freeware-tools. Deze schil voert allerlei scripts uit die het converteren bijna volledig automatiseren. U opent het gewenste avi-bestand en geeft aan of er een mpeg1 of -2 moet worden gemaakt. Het programma werkt met twee commerciële mpeg-encoders maar heeft er ook zelf een aan boord die gratis is. Vervolgens geeft u uw tv-formaat aan (4:3 of 16:9) en of de film beeldvullend of met zwarte balken moet worden getoond. Dan vertelt u op hoeveel en wat voor cd’s of dvd’s hij moet komen te staan. Vervolgens kunt u ondertitelings-bestanden toevoegen en zelfs een dvd-menu creëren, waarna het programma de hele klus volautomatisch klaart. Het eindresultaat zijn één of meer image-bestanden die u zo kunt branden met een programma als Nero. Dit is een programma om van te watertanden!

http://members.home.nl/thefilmmachine/

jo
door johny321 - Mar 26, 2006 om 16:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik gewoon TMPGEnc en TMPG DVD Author. Dan heb je pas de beste programma's.

TMPGEnc is gratis te downloaden en 30 dagen te gebruiken (MPEG2 ondersteuning vervalt daarna)