Ka
door Karina Kamp Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, maar je komt niet langs de chatbox, die niet-standaard vragen niet begrijpt.

Wat te doen?

1258 8 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Sep 28, 2024 om 14:02
936 Antwoorden / 3 Vragen
3

Volgens mij krijg je als je aangeeft dat je een medewerker wilt spreken je door de chatbot doorverbonden wordt naar de wachtrij en dat je geholpen als je aan de beurt bent.

Heeft hij klachten over zijn reguliere post, de popst die dus in zijn brievenbus dan moet hij/jullie bij PostNL zijn. Gaat het over pakketjes dan moet de verzenden van een pakket contact opnemen met PostNL.

Houden jullie er ook rekening mee at PostNL niet elke dag post bezorgt? Bij mij bezorgen ze op di,do en za. Of dat landelijk is dat weet ik niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 28, 2024 om 16:32
16991 Antwoorden / 202 Vragen

Gaat het over pakketjes, dan is de verzender verantrwoordelijk voor de juiste bezorging en dient de verzender post.nl aan te spreken, niet de ontvanger. 

Thecla58
door Thecla58 Sep 28, 2024 om 17:01
936 Antwoorden / 3 Vragen

@HK

Dat zeg ik toch. 
"Gaat het over pakketjes dan moet de verzenden van een pakket contact opnemen met PostNL."

Alleen zie ik nu dat ik een tikfoutje gemaakt heb.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 28, 2024 om 14:27
7393 Antwoorden / 3 Vragen
2

Probeer het eens met   deze   service op uw computer.

 
Hoe dien ik een klacht in?
Is er iets misgegaan met je post of pakket? Of ben je ontevreden over onze bezorging? Logisch dat je dan flink baalt. Laat het ons weten. We doen er alles aan om dit vanaf nu te voorkomen. 
Chatbot Daan opent en zal je een aantal vragen stellen 

Daan maakt er een melding van of verbindt je door met een medewerker 

https://www.postnl.nl/klantenservice/klacht-indienen/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2024 om 16:33
16991 Antwoorden / 202 Vragen
1
ne
door neodutchio - Sep 28, 2024 om 16:51
5263 Antwoorden / 12 Vragen
0

Er zullen wel veel meer bedrijven zijn die slecht bereikbaar zijn voor mensen met een visuele handicap. En er zullen ook behoorlijk weinig bedrijven zijn die zonder internet of mobiel te bereiken zijn. 
Klik hier om contact met PostNL op te nemen. U kunt een terugbelverzoek indienen.

rj
door rjw - Sep 28, 2024 om 21:05
3390 Antwoorden / 5 Vragen
0

Off topic: als hij slecht ter been is is het mogelijk toch handig een mobiele telefoon voor hem te regelen. Hoe goed Siri is kan ik niet beoordelen maar met de Google Assistent in Android kan je heel veel middels stembesturing.

in
door inno1 - Sep 30, 2024 om 11:51
144 Antwoorden / Vragen
0

Twee maanden geleden heb ik zelf een klacht ingediend en via de chatbot kreeg ik een nummer en medewerker aan de lijn. Die heeft mij uitstekend geholpen. ik heb het nummer van de klantenservice genoteerd en net geprobeerd.
Het is 088 868 1013. Succes.

fr
door fridmanterry - Oct 7, 2024 om 09:01
1 Antwoorden / Vragen
0

Neem contact op met PostNL via het telefoonnummer van de klantenservice. Hoewel uw zwager niet zelf kan bellen, kunt u of een ander familielid namens hem proberen te bellen. Als u de situatie uitlegt, bieden ze hem misschien een toegankelijkere manier om zijn klacht in te dienen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

RM
RMF - Oct 29, 2024 om 17:42
Winkels & webshops

Wie is er verantwoordelijk?

Goedenavond,

Helaas een klein geschil met een webshop. Enige tijd geleden een pakket geretourneerd met het retourlabel wat in het pakket zat. Pakket is niet meer traceerbaar, blijft ergens hangen.

De webshop zegt niet verantwoordelijk te zijn voor retourzendingen ( het staat ook zo op hun website ), maar DHL geeft aan dat hun wel verantwoordelijk zijn omdat ze het label betaa ... Lees meer

Za
Zarja - Oct 22, 2024 om 04:57
Winkels & webshops

Wat moet ik doen als een gigant als Mediamarkt de bestelde en betaalde producten niet levert en ook niet reageert op de klacht, niet op de klachtenlijn en niet op de emails van de klachtenlijn.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit meemaken. Ik heb in juli 2024 een aantal spullen besteld bij Mediamarkt. Ik kreeg bericht dat ze binnen waren en bij het ophalen bleek dat een router miste. Die zou nog nageleverd worden, zeiden ze, wisten ze niet zeker, want het stond nergens genoemd dat het nageleverd zou worden, behalve op hun site waar ze beweren dat als je een bestelling nog niet hebt ontvan ... Lees meer