li
door lisa123 May 3, 2010 om 11:09
Computers & telefonie

Onbegrijpelijke mail inbox

Bij de inbox van hotmail krijg ik sinds kort (veel) mail van postmaster@hotmail.com met de mededeling: delivery status notification (failure).
Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
Bij voorbaat dank voor Uw reacties

21710 14 Rapporteer

birdies
door birdies - May 3, 2010 om 11:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Dat bericht betekent dat je mail niet is afgeleverd. Kan gebeuren door een verkeerd mailadres, een niet meer bestaand mailadres of een te volle mailbox van de ontvanger.

edrick3
door edrick3 - May 3, 2010 om 11:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In aansluiting op birdies,

Het zou ook kunnen betekenen dat er veel mail van je verstuurd wordt door een 'worm'.
Scan eens met MBAM voor de zekerheid. Zeker als je de melding krijgt terwijl je zelf NIET veel mail verstuurd hebt.

Met vr.gr.

freya
door freya - May 3, 2010 om 11:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lisa123,

Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Krijg je die mailtjes b.v. vlak nadat je een mailtje verstuurd hebt? Lees de inhoud van een dergelijk mailtje gewoon even door en mocht je het toch niet goed begrijpen, knip en plak de inhoud van een dergelijk mailtje hier dan even, dan kunnen we er naar kijken.

Vervang in je post dan wel even de in het mailtje genoemde e-mailadressen door b.v. kruisjes. (we hoeven hier geen prive-emailadressen te zien)

m.vr.gr. Freya

bosduif
door bosduif - May 3, 2010 om 13:02
113 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo Lisa123,

Dat probleem had/heb ik ook. (zie mijn vraag van afgelopen woensdag "wormvirus").
Zelf heb ik verschillende virusscanners de pc laten afzoeken maar die vonden niets.
Nu heb ik, sinds woensdag, Windows Live Messenger uitgeschakeld.
Tot nu toe zijn er geen illegale e-mails meer verstuurd via mijn adressenbestand.
Ik denk dus dat de virus in WLM zit.
Misschien dat het met het opnieuw installeren van WLM verholpen zou kunnen zijn.
Ik weet het niet maar het is een optie waar de experts misschien iets zinnigs over kunnen zeggen.
Ben ik misschien ook weer een stapje verder met mijn wormvirusprobleem.

Mvg Bosduif

edrick3
door edrick3 - May 3, 2010 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ Lisa123 en Bosduif,

Hoe verwijder ik WLM? Klik hier.

Downloaden: klik hier

Suc6

erik008
door erik008 - May 3, 2010 om 14:09
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Veel worm-virussen lezen het adresboek uit en sturen mail namens die adressen.
Je loop grote kans dat je niet zelf besmet bent, maar iemand jouw adres in zijn adresboek heeft.

Scan de computer voor de zekerheid maar raak niet in paniek als je niets vind.

Iemand die handig is met computers kan soms aan de mails die retour komen het ip adres ontdekken waarvan de mail is verstuurt.
Ik heb dit meerdere malen gehad hier en heb de bekende kunnen waarschuwen.
Wees echter wel voorzichtig met die mails, je loopt altijd gevaar van besmetting.

edrick3
door edrick3 - May 3, 2010 om 14:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zet voor de zekerheid !0000 (dus uitroepteken + vier nullen ) als eerste in je adresboek

li
door lisa123 - May 3, 2010 om 15:01
134 Antwoorden / 53 Vragen

Dank voor alle reacties, ga een oplossing zoeken.

Heb wel als eerste !0000 in mijn adresboek gezet!!

freya
door freya - May 3, 2010 om 15:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lisa123 schreef op maandag 3 mei 2010, 15:01]Dank voor alle reacties, ga een oplossing zoeken.

Heb wel als eerste !0000 in mijn adresboek gezet!!

Voor de duidelijkheid, door het invoeren van een niet bestaand e-mailadres in je adresboek (!0000), bereik je alléén maar dat wanneer een virus mailtjes probeert te versturen naar adressen uit je adresboek, je een 'postmaster mailtje' van de mailserver ontvangt met de mededeling dat je een mailtje probeert te versturen naar een 'niet bestaand' e-mailadres. Je wordt dus wel gewaarschuwd dat er iets verstuurd is, 'Maar je voorkomt er niets mee!!!'.
Alle adressen in je adresboek krijgen evengoed het bewuste mailtje. Denk dus niet 'Nu kan mij niets meer gebeuren'.

Freya

bosduif
door bosduif - May 3, 2010 om 18:53
113 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet dat ik niet in mag breken bij een vraag van een ander maar ik denk dat Lisa123 er ook wijzer van kan worden als ik mijn vraag hier stel.
Misschien wel een rare vraag maar ik probeer het te begrijpen.

Hoe kan het dan, als het wormvirus bij één van mijn contactadressen zit en zij dus mijn e-mailadres in hun bestand hebben, er e-mails naar alle adressen uit mijn adresboek verstuurd worden?
Dan moet het probleem toch bij mij zitten?
Alleen ik heb die adressen.

Mvg Bosduif

go
door goody50 - May 10, 2010 om 16:25
8 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemiddag,
Ben nieuw hier, maar zat met dezelfde vraag als ts, krijg nl ook sinds kort mailtjes van postmaster delivery failed, maar zelfs zonder zelf 1 maand lang zelf geen mails te versturen. Steeds staan In die mails staan adressen van mensen die ik ooit in mn contactpersonenlijst had staan, zelfs overleden persoon!!
Heb gescand met Mbam, niks geen infecties ofzo. Krijg dus nog steeds die mails.Iemand nog een idee?
met vr groet

erik008
door erik008 - May 10, 2010 om 16:54
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Spammers handelen in email adressen.
Oude adressen blijven heel lang rond gaan.

De grootste blunder die je kunt maken om spam te bevorderen is een mailtje sturen aan al je contacten waarbij de adressen zichtbaar zijn.
Op deze wijze kan jouw volledige adresboek bij een ander aanwezig zijn.

Mail aan meerdere personen altijd het BCC veld gebruiken om de adressen van de anderen onzichtbaar te maken.

li
door lisa123 - May 11, 2010 om 16:27
134 Antwoorden / 53 Vragen

Heb het probleem opgelost door een mail te sturen naar Microsoft Customer Support, misschien een tip voor goody50.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2010 om 17:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lisa123,

En hoe is het dan opgelost?
Wat kreeg je als antwoord op je mail?