ja
door jansenleid Dec 17, 2009 om 22:21
Computers & telefonie

Onbekende gebeld

Ik wordt, soms wel 3x per dag, gebeld door een onbekend nummer. Heb het laten uitzoeken door Vodafone, door de dagen en tijden door te geven. Na onderzoek is gebleken dat ik niet gebeld wordt. Maar bij mij gaat de telefoon wel over. In beeld staat dan "inkomende oproep, onbekend nummer" Als ik opneem hoor ik helemaal niks. Net of er niemand aan de lijn is. Maar er wordt ook niet opgehangen.

Zou het een verkeerde instelling in mijn telefoon kunnen zijn? Ik heb een Samsung star (GT S5230)

Wie weet er raad? Ik wil er heel graag van af!

Groeten van Thomas

13088 22 Rapporteer

ja
door jansenleid - Dec 17, 2009 om 22:23
5 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik overigens ben vergeten te melden is dat na een oproep deze ook niet verschijnt in lijst met aangenomen nummers, of gemiste oproepen. Wat normaal bij een onbekend nummer wel gebeurd!

tdehond
door tdehond - Dec 18, 2009 om 09:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Probeer eens of u er vanaf komt door de telefoon uit te zetten. De batterij eruit te halen. Even wachten batterij er weer in.
Telefoon weer aanzetten en hopelijk is de telefoon gereset waardoor dit probleem opgelost is.

spooky01
door spooky01 - Dec 18, 2009 om 13:15
418 Antwoorden / 56 Vragen

Ik heb er ook last van, van de week werd ik s'nachts gebeld. Het is dat ik nachtdienst had anders had ik er niks van gemerkt. Ook ik heb een samsung star.

lelyonnais
door lelyonnais - Dec 18, 2009 om 13:26
109 Antwoorden / 24 Vragen

Heb een BlackBerry, en heb ook last van!
07-12 om 15.35
07-12 om 19.08
10-12 om 16.44
18-12 om 11.49

De gsm gaat 1 keer en verder niks! Best vervelend inderdaad! Heb geen verklaring ervoor. Ik heb Debitel....misschien handig om te vermelden bij welke provider dat gebeurd.
Mijn vrouw bekomt ook van die oproep en is bij tele2.

m.v.g. Robert

ntor
door ntor - Dec 19, 2009 om 19:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook een samsung tel. en daar zit een optie op die heet
nep oproep. dwz. je kan jezelf bellen. misschien staat deze optie bij jullie aan ?? veel succes.

ja
door jansenleid - Dec 20, 2009 om 14:45
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb inmiddels mijn batterij er een paar minuten uitgehaald, hopelijk werkt het. Ook de optie nep-oproep heb ik nagekeken, deze stond niet aan. Ik wacht nu rustig af, hopelijk is het weg. In elk geval wil ik iedereen alvast bedanken voor de reacties!

qu
door quasi - Dec 21, 2009 om 08:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

Even telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Heb je dan nog het probleem even simkaart in een ander toestel doen.

Wellicht is je abonnement verlengbaar en is het de klantenservice die je belt :)

focus33
door focus33 - Dec 21, 2009 om 08:56
16 Antwoorden / 2 Vragen

De samsung star heeft een optie om een nepoproep te doen op je eigen telefoon (lijkt net of je gebeld wordt). Funktie werkt wanneer je een van de volumeknopjes wat langer ingedrukt houd. Wellicht dat je hiermee te maken hebt. Zie handleiding samsung star hiervoor.

suc6

koenos
door koenos - Jan 4, 2010 om 16:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, zelfde probleem bij mij. Samsung Star met dagelijks een onbekende oproep. Het klopt inderdaad dat als je aan de zijkant van de telefoon het volumeknopje enkele ogenblikken naar beneden drukt, dat er dan zo'n oproep komt. Fijn om te weten hoe je ze kunt krijgen, maar zou liever weten hoe ik er vanaf kom..
Overigens ligt het waarschijnlijk niet aan provider, ik heb namelijk een Hi abonnement.

erpmessage
door erpmessage - Jan 4, 2010 om 16:57
19 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat jansenleid vermeld dat de spook-oproepen niet worden vermeld in de bellijst brengt dat mij op idee dat perongeluk het allarm is ingesteld. Resetten is dan een oplossing.

vrgr.,
Jan

koenos
door koenos - Jan 4, 2010 om 19:11
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat ik er achter ben. Ook al is je telefoon vergrendeld, als je het volumeknopje aan de zijkant wat langer naar beneden drukt werkt hij toch. er komt dan dus zo'n nepoproep. deze zijn helaas niet uit te schakelen. Wel kun je een boodschap inspreken die je te horen krijgt bij zo'n nepoproep. dit doe je al volgt: menu -> instellingen -> toepassingen -> oproepen -> nepoproep -> nepspraakoproep -> spraakopname.

Het komt er uiteindelijk op neer dat als je zo'n nepoproep krijgt, je dus perongeluk het volumeknopje enkele ogenblikken naar beneden hebt gedrukt. niks aan te doen.

ntor
door ntor - Jan 4, 2010 om 19:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet over welke telefoon het gaat,
maar bij de samsung jet kan je de nep oproep gewoon uitzetten.

koenos
door koenos - Jan 4, 2010 om 19:41
5 Antwoorden / 0 Vragen

ging over samsung star, en daar kan ie helaas niet uit

ja
door jansenleid - Jan 4, 2010 om 20:25
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het komt inderdaad door het volume knopje aan de zijkant. Helaas kan ik het niet uitzetten. Maar weet nu in elk geval wat het is. Hartelijk dank voor alle reacties!

Groeten,
Thomas

mr
door mr_artz - Feb 25, 2010 om 20:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja heb de star nu al een half jaar en werd ook gek van die nep-oproep.
Na zo'n anderhalve maand heb ik hem weer terug. Heb hem voor dit probleem steeds weer terug laten sturen onder garantie. En ja geloof het of niet na de 4de keer is het probleem eindelijk opgelost. De nep-oproep is uit !!. mmm oke 1 klein dingetje dan....... ik kan hem nu ook niet meer aanzetten. hebben ze mooi opgelost bij Samsung vind je niet...

Misschien is het een idee voor een ieder als je echt van de nep-oproep af wil.. maar echt oplossen kunnen ze niet... helaas dit was mijn laatste samsung.

Groeten Mr. ArtZ

druifje01
door druifje01 - Feb 25, 2010 om 21:11
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dit zijn signalen uit de telefooncentrale waar regelmatig routinecontroels draaien. Het ligt niet aan Uw apparatuur. (ex-kpn)

koenos
door koenos - Feb 27, 2010 om 00:11
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als u even terug had gelezen had u de oorzaak van dit probleem gezien. Aan de zijkant van de teletoonf zit een volumeknopje. Als u dit een tijdje naar beneden indrukt (ook al is de telefoon geblokkeerd) komt er een nepoproep. Er is dus niks mis met de telefoon of de provider, maar u heeft waarschijnlijk onbewust het volumeknopje naar beneden ingedrukt gehouden (bijvoorbeeld in uw broekzak)

be
door beunk - Mar 25, 2010 om 14:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de samsung jet kun je deze nep oproep ook niet uitzetten. Ja je kunt het inderdaad bij instellingen-toepassingen-oproepen en dan nepoproep uitzetten, maar als je je telefoon dan in je zak hebt zitten en je drukt wat te lang op de vollumme knop aan de zijkant dan word hij weer aangezet. Niet slim dus. Ik word ook zo vaak gebeld en word er niet goed van.Ook zie ik het nut van zo'n nep oproep niet echt. Ik zelf heb de nepoproep al diverse keren uitgezet, maar soms zit hij klem in mijn broek zak en dan begint hij weer te bellen. Al met al word ik hier niet blij van.

druifje01
door druifje01 - Mar 25, 2010 om 14:18
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Deze vraag is al vaker opgedoken. Kan uit ervaring zeggen dat dit een effekt is van de automatische controles in de centrales. Tenminste deze optie ging bij analoge nrs op. Men kon zich daarvan uit laten sluiten geloof ik.

fr
door frakke - Apr 19, 2010 om 12:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

had dit probleem ook maar als je met samsung star naar
instellingen>toepassingen>oproep>alle oproepen>automatisch weigeren
daar kun je onbekende nummer weigeren

ge
door gerco oerlemans - Jun 17, 2010 om 12:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik heb ook een samsung star en wordt regelmatig gebeld met een onbekend nr. Ik hoor dus een vreemde tik op de achtergrond net of je op een of ander netwerk bent aangesloten. er wordt niets gezegd en hang dan gelijk op.
Ik heb het geprobeerd met de functie eigen oproep maar hier hoor je helemaal geen tik op de achtergrond en komt ook niet in je oproepen lijst te staan.

wie kan me informatie hierover geven.

grtz gerco

to
door tommertje1996 - Jul 17, 2010 om 10:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook last van.

Weet je wat het is ? als je het volumeknopje aan de zijkant indrukt en je houd hem ingedrukt dan gaat de functie nepoproep aan. dan duurt het een paar seconden en dan word je gebelt door onbekend.

misschien drukte je er per ongeluk op toen je hem in je broekzak had.

mvg Tom