cr
door creative May 26, 2004 om 21:27
Computers & telefonie

Onbereikbaar

In april 2003 heb ik een abonnement ( 2 jarig ) afgelsoten bij Orange..

ik heb het abonnement nu 13 maanden maar ik wil  van het contract af omdat Orange niet deugt..

Telkens krijg ik te horen van mensen dat ze mij hebben proberen te bellen...maar dat ze geen gehoor kregen of gelijk de voicemail..

ik krijg dan wel een sms dat ik een nieuw voicemail bericht heb..maar bij mij is de telefoon nooit over gegaan..

ik ben dus de meeste tijd niet bereikbaar terwijl ik wel gewoon bereik heb op dat moment.. ook heb ik geprobeert met de vaste lijn thuis naar me mobiel te bellen ...de helft van de tijd gaat mijn mobiel niet over..orange maakt geen verbinding.

het ligt niet aan de mobiel heb het ook met andere mobiel geprobeert met mijn simkaart..

ook andere orange gebruikers hebben last van dit zelfde probleem..

kan ik hierdoor mijn contract beeindigen met orange .?

en hoe kan ik dat dan doen?

638 4 Rapporteer

us
door userroy - May 29, 2004 om 21:50
17 Antwoorden / 0 Vragen

U zegt dat u niet goed bereikbaar bent met Orange, en dat u de simkaart in een ander toestel heeft gestopt. In het andere toestel was nog steeds hetzelfde probleem. Het kan zijn dat de simkaart kapot. Om te kijken of deze kapot is, kunt u een andere Orange-simkaart (van een buurman, kennis enz.) in uw telefoon te doen. Doet uw telefoon het nu normaal, dan is de simkaart kapot. Bel dan even naar de klantenservice, die regelen een nieuwe simkaart.

Het abonnement beeindigen gaat denk ik niet zo makkelijk, omdat u immers een contract heeft getekent.

zo
door zoonpanda - May 30, 2004 om 22:24
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet het, ik heb veel problemen met orange gehad. Ik had vorig jaar april een 1 jarig orange free 30 abonnement. En al snel kreeg ik problemen o.a. slechtbereikbaar.

Mensen probeerden mij te bellen en kregen direct de voicemail ervoor en dit terwijl mijn mobiel gewoon aanstond. Ik kreeg dan ook een sms dat ik een nieuwe voicemail had. Alleen dit smsje kwam  dan een dag later.

Ik heb heel vaak met orange gebeld. Maar dit schoot niet op, ze zeiden dat ik in een slecht bereikbaar gebied woonde en dat daar binnenkort verandering in zou komen. Maar het was niet alleen thuis maar bijna overal had ik geen bereik het orange netwerk flipte alsmaar weg. Of ik was bijv. met iemand aan het bellen en tijdens het gesprek viel ik zomaar weg  dan zag je het bereik heen en weer gaan en het gesprek kraakte en viel dan weg. Als dit zo vaak gebeurt dan wil je ook wel van het contract af. Ik heb alles geprobeert te doen maar wat ik ook zei het helpte niet. Ze zeiden dat ik er aan vast  zat. Kortom ik zat er een jaar aan vast. Ik ben nu opgelucht beneindelijk van orange af en ik zou iedereen zeggen NEEM GEEN ORANGE WANT DAT IS VRAGEN OM PROBLEMEN. Ik zou zeggen probeer je abonnement te verkopen op marktplaats. Veel succes ermee!

zo
door zoonpanda - May 30, 2004 om 22:56
9 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt moeilijk van orange afkomen die reclame van hun is niet zo bride orange was voorheen dutchtone.

sunset_1
door sunset_1 - Jun 1, 2004 om 20:24
265 Antwoorden / 22 Vragen

Dat betekent dus dat je al 13 manden problememn hebt en er nu pas actie over onderneemt... Beetje aan de late kant denk je niet? Dat je geen bereik hebt op de plaats waar je het meeste zit merk je ook al eerder. Twee tips om het leed enigszins te verzachten:

1. Verlaag je maandbedrag naar 20 euro. Kan zonder problemen via de klantenservice als je langer dan 6 maanden op een tariefplan zit.

2. Orange verandert miv 7 juni de tarieven in het buitenland. Dit is een reden om het contract te beeindigen! Zorg dat zij voor 7 juni (snel typen...) een brief binnen hebben, liefst aangetekend, dat je het hier niet mee eens bent en om die reden het contract wilt beeindigen per 7 juni. Vraag dan meteen of ze je nummer willen omzetten in een prepaidnummer, dan kun je het ook nog meenemen naar een andere provider.

vraag de volgende keer in de winkel of ze de postcode(s) waar je veel zit even willen checken op dekking, voorkomt teleurstellingen.

By the way: Orange deugt zeker wel, maar een beetje info vooraf inwinnen is altijd makkelijk. En onderneem op tijd actie..