Onder valse voorwendselen abonnement Tele 2
goede avond, ik zet hier een een kopie neer van een mail die ik naar tele2 heb verstuurd en sluit het antwoord ook bij.
Graag uw mening en wat kan ik hiermee doen?
mvg, Yvonne van Dreumel
Goede avond,
Ik ben al zo'n 14 jaar klant van tele 2 , altijd pre paid.
Tot en met een maand of 3/4 geleden had ik nog geen enkele klacht over Tele 2
Tot dat ik op een dag werd gebeld door een medewerkster met een mooi verhaaltje , dat ik zoo weinig kosten maakte , en dat een
abonnement van 3 euro per maand mij veel voordeel zou geven, ik heb haar gezegd dat ik dit niet wou en dat ik er sceptisch tegen over stond.
Hoe kan het nog goedkoper? Waarom zouden jullie je in je eigen vingers snijden? Vroeg ik nog, dat is om u te binden, na 14 jaar ben ik genoeg gebonden aan jullie, lijkt me!
Toch ben ik erin getrapt, zo voelt het! Elke maand krijg ik nu dure rekeningen, kan geen TAN code meer ontvangen , dus ook niet meer internet bankieren!
Met mijn pre paid had ik nergens last van, alles liep op rolletjes! Ik voel me zo beet genomen, mij is verteld dat ik zonder problemen terug zou kunnen naar mijn pre paid.
Nu heb ik na de 1 ste rekening contact gehad met een jongeman Piera Rabenteran of zoiets en die zei dat de dame in kwestie, mij onjuiste informatie had gegeven en dat ik wel degelijk vast zit aan dit contract. Ik wil mijn pre paid terug en nergens geen last meer van hebben, mijn nummer behoud en gewoon weer betalen wat ik daadwerkelijk verbruik!
Ik ga deze klacht voorleggen bij het programma Kassa, ik vind niet dat je zo met trouwe klanten kan en mag omgaan!
Met vriendelijke groet, YJM van Dreumel
En hier het antwoord van tele 2
Vervelend dat je niet tevreden bent na je overstap van Prepaid naar een Abonnement. Wat ik in ons systeem kan achterhalen is dat de kosten oplopen doordat je bent aangemeld bij een sms-dienst.
Jezelf daar afmelden kan je doen via PayInfo. De kosten voor deze dienst zijn inmiddels vergoed.
Wanneer deze dienst is afgemeld en je blijft binnen de bundel dan betaal je dus alleen nog maar de abonnementskosten per maand.
Het is helaas echt niet mogelijk je nummer mee te nemen als je terug zou willen naar Prepaid, dan zou je dus een nieuw nummer krijgen.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Groetjes Priscilla
U heeft een abo genomen met of zonder nieuw "gratis" toestel op afbetaling?
Als u na de 14 dagen termijn bent en het abo dus loopt, loopt dit voor de termijn vermeld in het contract. Dus "Ik wil mijn pre paid terug en nergens geen last meer van hebben, mijn nummer behoud en gewoon weer betalen wat ik daadwerkelijk verbruik!" gaat niet op.
Volgens de provider was je (door wie dan ook) aangemeld bij een sms dienst. Deze is al opgezegd? Dat aan en afmelden kan alleen de gebruiker doen of iemand die toegang tot de telefoon heeft. Die kosten zijn vergoed. Totaal gezien is de provider niet onreeel bezig en kunt u (waarschijnlijk) voor een redelijk bedrag bellen/sms sen
beste,
De telefoon was al van mij, ik ben van pre paid naar abonnement gegaan.
Terwijl ik dat prettig genoeg vond, heb ik me toch over laten halen,De dame in kwestie is niet helemaal eerlijk geweest, als je goed hebt gelezen, de kosten zouden komen op 3 euro per maand en dan is een hoge rekening raar en al helemaal als ik NOOIT sms!!! Af en toe een what's app, maar daar hoef ik hen niet voor te betalen. Ik kon zo terug naar mijn pre paid, ook niet waar.
Een sms je krijgen , ik kreeg er 4 kostte mij 16 euro!
mvg Yvon
Nee, voordat je het schrijft, ik werk NIET bij tele2 en geen enkele andere vrijwilliger.
Wat ik in ons systeem kan achterhalen is dat de kosten oplopen doordat je bent aangemeld bij een sms-dienst. Jezelf daar afmelden kan je doen via PayInfo. De kosten voor deze dienst zijn inmiddels vergoed. Wanneer deze dienst is afgemeld en je blijft binnen de bundel dan betaal je dus alleen nog maar de abonnementskosten per maand.
Als je het antwoord van tele 2 leest, staat er dat je op de een of andere manier aangemeld bent bij een betaalde sms dienst (spelletje oid). Ik ga er van uit dat je dit afgemeld hebt inmiddels. Daarnaast heeft tele2 de kosten vergoed, dus je leidt verder als het goed is geen schade. De abo kosten zijn kennelijk € 3 per maand. Dus de volgende rekening zal ook iets in die buurt zijn.
beste Mahadma,
Ik heb me nog nooit geabonneerd of aangemeld op sms diensten! En ik gebruik ze ook niet! Ik heb nog nooit een sms verstuurd met dit toestel, alleen maar whats app. Ik vind dat ze daar een steek hebben laten vallen met informeren, hoe je het ook wend of keert!
Ik vind dat ze daar een steek hebben laten vallen met informeren,
Hoe je het wend of keert, informeren en (kennelijk) ongevraagde sms diensten zijn niet gekoppeld aan een nieuw abo en of informatie geven bij het abo. Denk eens rustig na en lees het een en ander eens.
Heb je de sms dienst al gestopt? Want dàt lijkt mij wel handig.
Te gek voor woorden dat in de oorspronkelijke reactie van Tele2 al gesproken is over een sms-dienst, dat diverse mensen hier de vraag gesteld hebben of de vraagstelster dit gecheckt heeft, en dat zij daar blijkbaar nog steeds geen antwoord op wil geven.
Ondertussen maar klagen over Tele2
ltmvz ik weet niet wat jouw probleem is, als ik zeg dat ik me daarvoor nooit heb aangemeld , dan is dat zo! Ja?
Dank je wel voor de tip "Lekker is dat! Ik heb niet zoveel ervaring met mijn smartfoon, ik gebruik m niet vaal, af en toe een whats app en neem ik m mee in de auto, voor nood gevallen.
De data waar je het over had, hoe zet ik dat uit?
mvg Yvonne
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer