te
door teo Apr 14, 2016 om 12:30
Computers & telefonie

Onderbreking internet van ziggo

Ziggo onderbreekt regelmatig zonder aankondiging internetverbinding.
Overkomt dit meer gebruikers van ziggo?

8555 19 Rapporteer

simon55
door simon55 - Apr 14, 2016 om 12:33
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Valt t af en toe uit of is t regelmatig n paar uur dan

marita5
door marita5 - Apr 14, 2016 om 12:36
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Makreel17 ,

Ik heb er weinig last van , maar wanneer er werkzaamheden / of storingen zijn kunt u dit hier zien door uw postcode in te toetsen .klik op de rode regel .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/ .

Het hoeft niet aan Ziggo te liggen waardoor u geen internetverbinding heeft .

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2016 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je het over wifi of bedraad? Wifi valt idd wel eens weg (paar seconden), maar dat probleem kan ook bij jou zitten.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 14, 2016 om 12:38
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nope, voor dit jaar, tot nu, een uptime van 100 procent. Dat is ook de enige reden waarom ik daar nog klant ben, onee wacht en opdat ze hier monopolist zijn..

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 14, 2016 om 12:41
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Krijg ook regelmatig een melding van Ziggo: internet verbroken en even later: verbinding met internet.Geen oponthoud.Ik gebruik Wifi.

te
door teo - Apr 14, 2016 om 12:59
82 Antwoorden / 30 Vragen

De onderbrekingen ligt niet aan de router en betreft wifi en draadverbinding en meestal s'nachts van enkele minuten tot uren.
Waarschijnlijk voor onderhoud.
Op 'n link klikken voor het waarom? werkt dan natuurlijk niet.
Je zou het iedere keer van te voren kunnen doen, maar het is logischer, redelijker en een kleine moeite als zij per email informeren.
Helaas respect voor hun klanten is ver te zoeken bij dergelijke maatschappijen.

jo
door jorisw Apr 14, 2016 om 15:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg altijd een email als er onderhoud is. Ik vermoed dat er bij jou wat anders aan de hand is. Verder is dat onderhoud ook niet heel regelmatig (de OPEX zouden dan wel erg hoog worden), maar slechts 1 of 2 keer per jaar.

reflecs
door reflecs - Apr 14, 2016 om 14:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Voor geplande werkzaamheden krijg ik een e-mail. Heb verder geen last van storingen, maar lees in vragen over Ziggo dat het ook wel eens anders is.

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2016 om 15:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onderhoudswerkzaamheden krijg je zo'n week van tevoren altijd bericht van. Moet je wel kijken bij het e-mailadres dat Ziggo gebruikt voor dergelijke meldingen. Het even kort wegvallen van de wifi verbinding, kan gebeuren. Dat heeft dan verder niks te maken met werkzaamheden.

Quote: Je zou het iedere keer van te voren kunnen doen, maar het is logischer, redelijker en een kleine moeite als zij per email informeren.
Helaas respect voor hun klanten is ver te zoeken bij dergelijke maatschappijen.

Ka
door Kassafoutje - Apr 14, 2016 om 16:10
19 Antwoorden / Vragen

Hier ook nooit zomaar...krijg altijd netjes een mail. Verder een heel tevreden klant.

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2016 om 16:16
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Krijg ook eerst aankondiging van hen als er werkzaamheden komen. En regelmatig? Ja, "al" 2 keer sinds ik op Ziggo ben overgegaan in Januari.

gsm
door gsm - Apr 14, 2016 om 21:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is bekend dat Ziggo klanten vrij veel last hebben van korte onderbrekingen in de internetverbinding. Dit heeft helemaal niets te maken met WiFi, de draadloze verbinding tussen je modem/router en de PC of tablet. Het is niet de verbinding naar de router die problemen geeft maar wel de internetverbinding zelf. Het helpt al veel wanneer je in de ZIggo modem/router de open DNS servers configureert. Veel klanten klagen echter specifiek over de internetverbinding met de Technicolor modem TC7210. Bij de TC7210 modem zijn de adressen voor de DNS servers niet aan te passen. Wel kun je het modem regelmatig, bijv. elke week, uitzetten (stekker uit stopcontact) en na ongeveer 1 minuut weer aanzetten. Hopelijk helpt dat enigszins. Ziggo zegt dat er heel hard aan het probleem van korte inetrnet onderbrekingen gewerkt wordt.

marita5
door marita5 Apr 14, 2016 om 21:23
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@gsm , ik heb een Technicolor TC7210 , dit probleem herken ik helemaal niet met het modem , nergens last van .

gsm
door gsm Apr 14, 2016 om 21:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@MARITA5
Niet iedereen heeft er last van. Ik denk dat het soms zijdelings ook te maken kan hebben met slechte lokale verbindingen in huis (zwakke WiFi bij WLAN, of LAN met slechte kabel of HomePlugs, slechte coax kabel, stuurprogrammafouten in de PC).
Lees dit even: https://community.ziggo.nl/bekabeld-internet-37/wie-heeft-last-internet-stops-modem-technicolor-tc7210-9674/index1.html#post84956

marita5
door marita5 Apr 15, 2016 om 00:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@gsm , dank u zeer interresant vooral als ik dit probleem zou hebben ., dan weet ik wat ik kan doen .

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 14, 2016 om 21:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Net als Akkerdistel al sinds jaren 100% uptime, dit op de aangekondigde onderbrekingen na.
Zowel privé als zakelijk wordt de verbinding behoorlijk op de proef gesteld.
Ik werk veel vanaf thuis en mijn partner werkt 2 dagen per week thuis en is dan 8 uur achter elkaar non stop online. Nooit uitval of onderbrekingen opgemerkt
Diewilik

Ma
door Mat Matheij - Apr 14, 2016 om 21:30
986 Antwoorden / 3 Vragen

In de eerste plaats moet U eens controleren of alle kabels goed zijn verbonden alsook de verdeeldoos goed is aangesloten. Heeft U dat zelf gedaan of is dit door Ziggo gebeurd. Daar komen veel problemen vandaan. De kabel tussen modem en contactdoos is prul. Vervang deze door een goede kabel met F - connectoren. Gebruik bij vaste verbindingen UTP kabels van bijv.Belkin en neem de duurdere. Cat 5e of 6. Doe een Ookla speedtest van Ziggo zelf. Speedtest Ziggo. Bekijk de Download. Verloopt deze constant of zitten er dropouts in. Mvrgr.

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2016 om 21:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zit al tientallen jaren bij (oud) Ziggo (en de voorgangers) en eigenlijk nooit last gehad van (korte) onderbrekingen. Maar, of het er wat mee te maken heeft of dat het puur toeval is) sinds het samengaan met UPC, wel last van. Dezelfde klacht hoor ik van 'tig' mensen om me heen.

Naast mijn Asus RT-N66U heb ik tegenwoordig een Asus Extender in gebruik omdat ik totaal geen wifi bereik meer had in de slaapkamer. Jarenlang volstond de Asus router.

Sinds de laatste maand, lijkt het goed te gaan, zijn wel onderhoudswerkzaamheden verricht.

sloterdijk
door sloterdijk - Apr 15, 2016 om 11:25
40 Antwoorden / 38 Vragen

Ik gebruik al plm. 4 jaar een Mac.Door alle updates en ouderman wordt hij flink trager. Nu wordt er veel reklame gemaakt met software om de Mac "op te ruimen".Ik durf dat feitelijk niet uit angst dat ik informatie kwijt raak.
Wie heeft ervaring en met welke schoonmaak site?

Ka
door Kassafoutje Apr 16, 2016 om 10:43
19 Antwoorden / Vragen

Mag ik je een tip geven....Een Mac van 4 jaar oud kan simpelweg trager gaan werken door gebrek aan geheugen en een trage (verouderde) harde schijf. Ik heb een bijvoorbeeld een Macbook Pro late 2011 waar 4 GB geheugen in zat en heb er vorig jaar 4 GB bij laten zetten. Je kan ook je harde schijf laten vervangen door een SSD, dan starten programma's tig x sneller op.  Ik persoonlijk zou me verre houden van " schoonmaak tools" want daar kan wel zeker veel mee mis gaan. Wat ze tegenwoordig ook willen beweren..een Mac is {gelukkig) nog steeds GEEN windows pc die vol loopt met allerlei ellende. Wat je wel kan doen is bijv een programmaatje als Malwarebytes Anti-Malware for Mac gebruiken....

Cookies
door Cookies - Apr 15, 2016 om 12:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Sloterdijk: start een eigen topic. Ten 1e is het 'not done' in te breken in een topic van een ander en ten 2e heeft je vraag ook helemaal niks te maken met het onderwerp van dit topic.

gsm
door gsm - Apr 16, 2016 om 10:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Internet uitval komt meer voor bij Ziggo, sinds de UPC overname:
https://community.ziggo.nl/bekabeld-internet-37/internet-valt-steeds-even-uit-3273/index7.html#post84859

Als zowel de WiFi- als de bekabelde verbinding wegvalt, dan is het niet een WiFi probleem, waarbij je andere kanalen moet zoeken, enz, enz. Het probleem zit dan in de router of alles wat zich daar achter bevindt. Gaat het om een enkel apparaat, dan kan malware of een aangetast stuurprogramma de oorzaak zijn.
Het kan ook voorkomen dat een apparaat met malware is besmet en dat dit apparaat voor alle andere aparaatverbindingen ook een probleem vormt, omdat bijvoorbeeld de internet verbinding zo goed als geblokkeerd wordt door malware verkeer.
Begin een test daarom in principe met slechts één aangesloten en ingeschakeld apparaat en onderzoek hoe de werking is.
Vaak betreft het een DNS-server probleem. Bij iedere transactie op internet gaat het stuurprogramma voor LAN of WLAN standaard contact zoeken met de router en vraagt de router om een verbinding te maken met een DNS-server. Via-via komt je PC of tablet dan uiteindelijk uit bij een DNS-server die de gewenste domeinnaam kent en het juiste bijbehorende ip-adres in zijn lijstje heeft staan. Het stuurprogramma van de PC wordt via de router op de hoogte gebracht van het juiste ip-adres. Vervolgens gaat het stuurprogramma via dat ip-adres proberen om verbinding te maken met de gewenste server op het internet.
Als het probleem bij de DNS servers van de provider ligt dan kan het helpen om zelf andere DNS servers te kiezen.
Dat kan bij de meeste modem/routers bij de internet instellingen gedaan worden, of op de je eigen PC in de Eigenschappen van het TCP/IPv4 protocol.
Bekende Open DNS TCP/IP serveradressen zijn voor DNS1 (voorkeur): 208.67.222.222 en voor DNS2 (alternatief): 208.67.220.220.
Vul je deze adressen in de modem/router in, dan gelden ze in een klap voor al je apparaten in huis.

Lees dit ook:
https://community.ziggo.nl/bekabeld-internet-37/wie-heeft-last-internet-stops-modem-technicolor-tc7210-9674/index1.html#post84956

te
door teo - Apr 16, 2016 om 14:51
82 Antwoorden / 30 Vragen

Mij zijn via email van en door ziggo geen meldingen toegezonden.

Verbreken van de verbinding s'nacht omstreeks 1u misschien alleen bij ons in de buurt (delft) geen idee.

pi
door piet h - Apr 16, 2016 om 16:10
3 Antwoorden / Vragen

Wij hebben er thuis ook last van, regelmatig storingen en onderbrekingen van programma's
Ik moet zeggen dat sinds het samengaan van UPC het slechter geworden is.