ni
door nicky siebert Nov 19, 2010 om 20:59
Computers & telefonie

Oneerlijk voorlichten HI ?????

Beste Lezers, In oktober heb ik contact gehad met HI over het al dan niet verlengen van mijn abonnement. Omdat Kassa met het minuut/seconde bellen aan de horizon verscheen twijfelde ik enorm. Uiteindelijk heb ik een aanbod aangenomen om deze na berekening het meest aantrekkelijk was voor mij (het bleek, nooit eerder van gehoord, dat ik een soort van punten had opgebouwd waardoor ik extreem veel korting kreeg. Tijdens dit gesprek heb ik meerdere malen aangegeven dat ik op zoek was naar een abonnement met een iphone (om te gebruiken in combinatie met mijn Imac). Mij werd verzekerd dat de Iphone niet te verkrijgen was en ook niet zou komen omdat hij niet voldeed aan de kwaliteitseisen van HI! dit meerdere malen besproken te hebben heb ik uiteindelijk toch gekozen voor deze aanbieding met de samsung galaxy. Tien dagen later ben ik op de site van Hi gaan kijken voor mijn digitale rekening en tot mijn grote verbazing viel te lezen dat de Iphone 4 verkrijgbaar was. I hoef niemand uit te leggen dat ik plofte en heb HI gebeld. als antwoord kreeg ik te horen " helaas meneer de 8 dagen bedenktijd zijn verstreken en niemand was op de hoogte van het feit dat de Iphone zou komen" nu denk ik dat dit verhaal bezijden de waarheid is maar het antwoord van "u bent buiten de 8 dagen bedenktijd ben gevallen" was heel bijzonder en onverteerbaar. Nu heb ik op advies van de klantenservice een brief gestuurd met mijn klacht daar in. Die brief is vandaag precies een maand geleden door mij verstuurd. Ik dacht vanavond laat ik eens bellen want heb in die tussentijd niets mogen vernemen. U begrijpt dat ik telefonisch nogmaals mijn ongenoegen heb uitgesproken, echter kreeg als antwoord: sorry de brief gaat eerst naar een andere afdeling en dan krijgt u vanaf nu na 25 werkdagen bericht, helaas kunnen wij tot die tijd niets voor u doen!!!! Een makkelijk rekensommetje leerde mij dat ik niet eerder dan ergens in januari bericht zal ontvangen want die 25 dagen vallen rondom de kerstdagen en de ervaring leert dat januari dichter bij de waarheid zal liggen!! een brief gestuurd in oktober en in januari antwoord op een simpele vraag!! Niet klantvriendelijk niet professioneel etc etc maar helaas meer dan dit zit er voor mij niet in.

Mijn vraag wat kan ik hier mee aan, is dit oneerlijke voorlichting en wat kan ik als consument doen over zo'n lange periode alvorens mijn klacht (want het is een officiele klacht) wordt behandeld.

Ik hoor of lees graag van jullie
Met vriendelijke groet,
Nicky

883 6 Rapporteer

kiran
door kiran - Nov 19, 2010 om 21:29
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@nicky siebert

Of dit een oneerlijke voorlichting is kan ik niet beoordelen.
Zou de vraag eens voorleggen bij de Webcare.
webcare@hi.nl t.a.v. Lotte [die hier regelmatig meeleest]

Zou erbij vermelden: betreft vraag VaraKassa/V&B/19-11-10/nicky siebert
Kans dat u eerder dan januari [!?] antwoord krijgt.

stacey
door stacey - Nov 19, 2010 om 21:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Mijn vraag wat kan ik hier mee aan, is dit oneerlijke voorlichting --

Kun je niets mee, niet gezegd dat het oneerlijke voorlichting is ook........
Zou me niet verbazen als callcenter medewerkers niet wisten dat het ding toch/alsnog beschikbaar zou komen of per wanneer.
Als je het ding perse had willen hebben had je moeten wachten of hem ergens anders moeten gaan halen.

En het is niet echt een klacht maar een beschuldiging en wellicht ook nog een `valse`
dus al behandelen ze hem morgen, je schiet er verder niets mee op.

Koop=koop en op het moment dat jij accoord gaat is het klaar,
als je nu een tv koopt waarvan ze zeggen dat hij zo duur blijft en hij gaat morgen voor de helft heb je ook pech...............
Ze Hoeven jouw ook niet op voorhand te wijzen op (komende) aanbiedingen al is dat wel zo netjes.........

Overigens voor wat ik begrijp uit artikel is pas 11 november doorgekomen dat ze hem kunnen/gaan leveren vanaf 29 november.........Artikel Dus was dat in Oktober nog niet te zeggen......

moonacrobat
door moonacrobat - Nov 20, 2010 om 06:37
32 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de algemene voorwaarden is de reaktietermijn binnen 30 dagen. Aan deze termijn kun je als consument niets doen. 30 dagen is een redelijke termijn. Als Hi klantvriendelijk wil zijn, dan reageren ze zo snel mogelijk. Januari is niet overeenkomstig hun eigen voorwaarden.

Dat de verkoopmedewerker op de hoogte was van de komst van de iPhone, is niet zeker. Heb je in je klacht gevraagd om de datum waarop de medewerkers zijn ingelicht?

De voorlichting dat de iPhone niet zou voldoen aan de kwaliteitseisen van Hi, is uiteraard flauwekul en waarschijnlijk verzonnen door de medewerker(s) zelf.

Heb je in je klacht aangegeven dat je het contract wilt laten ontbinden?

Gr. Henry

edwardus
door edwardus - Nov 20, 2010 om 14:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=moonacrobat schreef op zaterdag 20 nov 2010, 06:37]Heb je in je klacht aangegeven dat je het contract wilt laten ontbinden?

Op grond waarvan dan? Op grond van een mogelijk verzonnen advies waarna de klant vrijwillig een ander toestel heeft gekozen?

moonacrobat
door moonacrobat - Nov 20, 2010 om 20:24
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 20 nov 2010, 14:12][quote=moonacrobat schreef op zaterdag 20 nov 2010, 06:37]Heb je in je klacht aangegeven dat je het contract wilt laten ontbinden?

Op grond waarvan dan? Op grond van een mogelijk verzonnen advies waarna de klant vrijwillig een ander toestel heeft gekozen?

Inderdaad. Is oneerlijke voorlichting.

Of de klacht van kans van slagen heeft (eventueel via de Geschillencommissie Telecommunicatie)?
De kans is klein. Het nadeel is extreem klein gezien de genoemde "extreem veel korting" in combinatie met de Samsung Galaxy.

edwardus
door edwardus - Nov 21, 2010 om 15:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

In mijn reactie heb ik expres de woorden advies en vrijwillig gebruikt; dat geeft aan dat de klant zelf deze keuze heeft gemaakt, een advies is ook maar een advies. Het zal onmogelijk zijn op basis daarvan succesvol een ontbinding van de overeenkomt te krijgen, ook niet via de Geschillencommissie. Je mag altijd proberen, maar de Geschillencommissie werkt niet gratis en alleen als je gelijk krijgt hoef je die kosten niet zelf te betalen. Mijn advies: leg je neer bij je keuze.