re
door regenboog65 Feb 6, 2006 om 23:05
Computers & telefonie

Ongevraagd abonnement op ringtones/logo's

ik heb vorige week een logo en ringtone gedownload op http://www.beltonen-logos-spel.com/0-999/nl_nl/faq/home.html

nu betaal ik dus wekelijks 3.00 voor het downloaden van 6 ringtones of logo's per week maar dat was helemaal mijn bedoeling niet.

ben blijkbaar lid van VIM Pass Club, van Mediaplazza. en krijg bericht vanaf nummer 3555

Weet iemand hoe ik hier af kom?

2027 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van de site:

5.

Hoe schrijf je je uit ?

Om jezelf uit te schrijven, stuur je eenvoudigweg het woord STOPBORD naar de korte code, vanwaar je je SMS hebt ontvangen, of stuur een e-mail naar VIMPASS@MEDIAPLAZZA.COM

Back to questions

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijkt u eens bij www,smsafzeggen.nl. Volgens mij komt u ervan af door XDATe(spatie)STOP te sms'en

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

het stopwoord heb ik al geprobeerd. antwoorden per sms naar mediaplazza lukt niet, is niet te beantwoorden. toen heb ik naar 3555 ge-smst en die zegt dat ik niet geabonneerd ben op 3555. ik probeer het even via mail dan maar ja.

dankjewel

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

via sms lukt me tot zover dus nog niet. en op de site van sms afzeggen vind ik het ook niet..

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gemaild en vanmorgen bericht gekregen dat mijn inschrijving is geannuleerd!

dus het is opgelost.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2006 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
mij is hetzelfde overkomen. Na een week had ik genoeg van het downloaden en wilde deze dienst (die via 3555 liep) opzeggen. Op de site kon ik STOPBORD naar deze short sms sturen maar daarop kreeg een sms met daarin "you are not subscribed to any services on 3555".
Via google kwam ik op gsmhelpdesk.nl waar op het forum meerder mensen gedupeerd bleken te zijn door deze dienst en ik heb hier enkele adviezen opgevolgd. Als eerste heb ik mijn provider (Orange) gebeld om nog eens na te vragen of dit nummer niet geblokkeerd kon worden. Ze adviseerden mij nog eens op google 'rond te snuffelen' want zij kunnen het nummer niet blokkeren (dat heeft ook geen zin omdat het geld er toch afgaat, al krijg je dus geen binnenkomende smsjes). Ook kon ik volgens het niet al te vriendelijke meisje HELP sturen naar 3555, dan zijn zij verplicht om ons te helpen met een afmeldcode. Dit heb ik meteen geprobeerd en daarop kreeg ik het volgende smsje terug: "Voor specifiek help: sms HELP + <sleutelwoord> (bv HELP ABC). Stoppen: STOP. Support Tel: 008800 76726628 Mobile Solution powered by ECHOVOX." STOP hielp niet en HELP plus het sleutelwoord 'VIM PASS CLUB' haalde ook niks uit. Ook het nummer was (uiteraard) niet bereikbaar op zondag.

Geirriteerd door de klantenservice van Orange ging ik toch verder op zoek.
Op www.smsafzeggen.nl zag ik dat 3555 bij een datingsite hoort en die shortcode (xdate[spatie]stop) heb ik ook geprobeerd, maarhet mocht niet baten.
Nu heb ik een mailtje naar VIMPASS@MEDIAPLAZZA gestuurd met het vriendelijke verzoek om de dienst te stoppen naar mijn nummer.
Hopelijk hoor ik hier morgen meer van en is hier alles mee opgelost.
Ook heb ik een nummer van ECHOVOX gekregen (de provider van 3555) en dat gaat tot mijn verbazing via KPN. Die ga ik morgen nog bellen als ze volgens het Orange-meisje open zijn.

Al heb ik mijn lesje geleerd, hoop ik dat er in de toekomst strengere regels komen voor de communicatie naar de consument over deze diensten.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is altijd belangrijk om eerst de site duidelijk te bekijken.

vaak is het helaas zo dat alleen wanneer er duidelijk staat " geen abonnement" dat er dan pas geen abonnement dienst aan vast zit.

dit is eigenlijk schandalig. daarom altijd ringtones downloaden bij websites die duidelijk geen abonnement hanteren zoals toprealtones.nl  http://www.toprealtones.nl  . bij deze site kan je ook realtones downloaden zonder abonnement, maar er zijn ook nog wel andere sites.