mgvrkn
door mgvrkn Apr 17, 2016 om 12:59
Computers & telefonie

Ongevraagd IE 11

Hallo,

Sinds enkele weken heb ik IE11 ipv van 7 op mijn laptop.
Nadat ik wilde zoeken hoe het komt dat mijn laptop soms ineens vast staat(ca.één minuut),zag ik dat er ineens IE11 staat en geen IE7 meer?
Hoe kan dit en is het beter dat ik terug ga naar IE7 als dit nog kan.
Wat kan ik dan nog evt. doen om het vastlopen te voorkomen als ik IE11 behoud?
Ben wel een leek v.w.b. computers.
Mijn dank voor het meedenken.

Groet,
Krl

1623 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2016 om 13:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

IE7 is bijna 10 jaar oud, daar moet je helemaal niet meer mee werken! Dus nee: NIET terug gaan naar IE7!

marita5
door marita5 - Apr 17, 2016 om 13:07
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mgvrkn ,

Oudere versie`s van IE worden niet meer ondersteund door Microsoft zie hier klik op rode regels

https://www.microsoft.com/nl-nl/WindowsForBusiness/End-of-IE-support

Lees deze informatie eens door wanneer IE vast loopt .

http://windows.microsoft.com/nl-nl/internet-explorer/ie-crashes-stops-working#ie=ie-11

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2016 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Blijkbaar is er dan een automatische update geweest.
Welke besturingssysteem staat er op de laptop?
Waarschijnlijk W8.1
Aangezien Internet Explorer een onderdeel is van Windows, kunt u dit niet verwijderen. U kunt dit onderdeel wel uitschakelen.
(lees hier.)

Cookies
door Cookies Apr 17, 2016 om 13:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Win8.1 is nooit met IE7 uitgebracht.

edrick3
door edrick3 Apr 17, 2016 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, natuurlijk niet, maar aangezien TS IE11 heeft zou dat kunnen omdat TS W8.1 heeft.

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2016 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Cookies
door Cookies - Apr 17, 2016 om 13:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Staat je laptop vast (zoals je schrijft) of je browser? Misschien LEEK de laptop even vast te staan omdat hij bezig was met het installeren van IE11.

Ik vraag me af met welke Windowsversie jij nog werkt.

mgvrkn
door mgvrkn - Apr 17, 2016 om 13:12
184 Antwoorden / 61 Vragen

Allen voorzover bedankt,
Dit ga ik na de voetbal even uitzoeken

Groet,
Krl

edison
door edison - Apr 17, 2016 om 13:53
64 Antwoorden / 0 Vragen

Zal automatisch naar laatste versie zijn gegaan en dat vast staan heb ik ook wel eens gehad, daarom naast IE ook bv Chrome downloaden en daar zo langzamerhand maar op overgaan, heb je weinig problemen meer, IE is aflopende zaak.

aurora1
door aurora1 - Apr 17, 2016 om 14:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt een andere browser installeren zoals bijv. Firefox, daarmee voorkomt u problemen met IE en voor zover ik weet is die browser veiliger.
Verder kunt u automatische updates van Windows uitschakelen en de updates handmatig installeren, dan kunt u zelf kiezen welke updates u wilt installeren en welke niet.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 17, 2016 om 15:30
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wees verstandig en kies inderdaad voor Firefox.

mgvrkn
door mgvrkn - Apr 27, 2016 om 18:30
184 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo alle meedenkers,
Is al weer even geleden maar heb even iets anders moeten doen.
Ik heb nu een paar dagen met Chrome gewerkt en geen vastlopers meer.
Het gebeurde met IE alleen als ik naar kassawebsite wilde openen en maar een minuutje ongeveer.
Gebeurt niet bij Chrome?
Denk dat ik toch de goede raad moet opvolgen en ga wennen aan Chrome.
Is toch wel een omschakeling vind ik om Chrome alleen te gebruiken.
Zoals mijn favorieten gebruik vind ik niet zo gemakkelijk.
Maar het zal wel wennen en anders gebruik ik de favorieten alleen in IE.

Allen bedankt voor de moeite en het geduld voor het wachten op mijn reactie.
Misschien tot een volgende keer

marita5
door marita5 Apr 27, 2016 om 18:40
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@mgvrkn , als u windows 8.1 heeft dan is het voor de kassa site beter chrome te gebruiken , de kassa site werkt bij mij ook niet in IE vooral met linken gaat niet . voor de rest werk ik gewoon met IE en Chrome geen problemen .

edison
door edison Apr 28, 2016 om 09:12
64 Antwoorden / 0 Vragen

Favorieten gebruiken in Chrome moest ik ook even uitzoeken, maar uiteindelijk werkt het nog veel makkelijker dan met IE.
Je haalt ze van IE naar Chrome door rechtsboven in Chrome op 3 streepjes te drukken > bladwijzers > bladwijzers en instellingen importeren, zo haal je de lijst naar Chrome.
Dan kun je daarnaast ook allerlei aparte mappen bovenin de bladwijzerbalk maken en uiteindelijk werk het makkelijker dan met IE.
Gebruik het nu een tijdje en raak er steeds meer aan gewend, even tijd voor nemen en je bent IE zo vergeten.

Cookies
door Cookies Apr 28, 2016 om 09:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen 8.1., maar Win 7.